استقلال ایران یک- الدحیل قطر یک؛

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا/ خوشحالی آبی‌ها دوام نداشت

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۲۱:۲۴:۲۲
کد خبر: ۸۴۲۹۷۵
حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا/ خوشحالی آبی‌ها دوام نداشت
تیم استقلال در بازی خانگی خود در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل به تساوی یک بر یک رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت 20:30 تیم فوتبال استقلال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر رفت.

تیم استقلال که در بازی رفت نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کرده بود در این بازی از همان دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار گرفت. داریوش شجاعیان اولین کارت زرد این بازی را خیلی زود در دقیقه 6 از داور اردنی دریافت کرد. حملات آبی‌ها ادامه پیدا کرد و روی خطایی که بازیکن الدحیل انجام داد داور یک ضربه آزاد برای تیم استقلال اعلام کرد که ضربه زیبای پاتوسی به تیرک دروازه برخورد کرد و به گل تبدیل نشد و این اولین موقعیت جدی برای شاگردان مجیدی بود. اولین موقعیت برای نماینده قطر در دقیقه 17 ایجاد شد که ضربه بسام راوی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. یوسف العربی در دقیقه 21 موقعیت تک به تک با دروازه استقلال به دست آورد که حسینی با یک واکنش عالی مانع از گل شدن توپ شد. یک دقیقه بعد از موقعیت الدحیل مرتضی تبریزی در محوطه جریمه حریف صاحب یک موقعیت خوب شد که توپ او از کنار دروازه به صورت خطرناک به بیرون رفت. در اواخر نیمه اول دو تیم صاحب چند موقعیت شدند که هیچ کدام از این موقعیت‌ها به گل تبدیل نشد و در نهایت نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم جدی‌ترین موقعیت را بازیکنان الدحیل روی دروازه استقلال ایجاد کردند که حسینی با یک واکنش خوب در دقیقه 48 مانع از گلزنی نماینده قطر شد. فشار آبی‌ها در ادامه روی دروازه الدحیل بیشتر شد و روی یک توپ ارسالی و شلوغی محوطه جریمه نماینده قطر روزبه چشمی در دقیقه 54 گل اول بازی را به ثمر رساند. خوشحالی استقلالی‌ها دوام زیادی نداشت و روی اشتباه مدافعان این تیم ادمیلسون جونیور در دقیقه 55 گل تساوی را درون دروازه حسینی جای داد. نکته جالب درخصوص این دو گل اشتباه دو مدافع با تجربه هر دو تیم بود که پژمان منتظری و بن‌عطیه تاثیرگذار بودند. در دقیقه 66 روی حرکت بازیکن ژاپنی داور به سود الدحیل اعلام ضربه خطا کرد ولی شوت کم جان بازیکن الدحیل را حسینی در اختیار گرفت. در ادامه مجیدی دست به تعویض زد و در دقیقه 69 مهدی قائدی را به جای فرشید باقری به بازی آورد که بازی را هجومی‌تر کند. در دقیقه 72 تبریزی روی توپ ارسالی پاتوسی صاحب یک موقعیت شد که ضربه سر او برای الدحیل خطرساز نشد. در دقیقه 77 روی حرکت خوب بازیکنان الدحیل معز علی صاحب یک موقعیت عالی شد که ضربه او به تیرک افقی دروازه حسینی برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. یک دقیقه بعد از این موقعیت نورافکن پشت محوطه جریمه یک شوت روانه دروازه الدحیل کرد که از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه فشار الدحیل روی دروازه استقلال بیشتر شد و بازهم حسینی در دقیقه 79 مانع از گلزنی قطری‌ها شد.

مجیدی در ادامه دست به تعویض دیگر زد و رضا کریمی را به جای علی کریمی به زمین آورد که بتواند قدرت هجومی خود را بیشتر کند. در دقایق پایانی بازی دو تیم بازهم صاحب چند موقعیت دیگر شدند ولی در ضربات آخر دقت لازم را نداشتند. این بازی در نهایت با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. استقلال با این تساوی خانگی 5 امتیازی شد و در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت و با توجه به وضعیت جدول از صعود به مرحله بعد بازماند و بعد از پرسپولیس، آبی‌ها نیز با لیگ قهرمانان خداحافظی کردند.

 

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، علی کریمی (83 - رضا کریمی)، فرشید باقری (69 - مهدی قائدی)، داریوش شجاعیان (46 - امید نورافکن)، پاتوسی، ایسما و مرتضی تبریزی.

ترکیب الدحیل:

امینه، مهدی بن عطیه، بشام الراوی، احمد یاسر عبدالرحمن، لوئیز ماریتون جونیور، یوسف العربی (87 - محمد مونتاری)، ناکاجیما شویا، عصیم عمر مادیبو، ادمیلسون جونیور سیلوا، المعز علی عبداله و حسن عفیف (78 - محمد موسی).

نظر شما