حمید درخشان:

ابزارهای کنترلی قوی باعث آرامش بیشتر در استادیوم‌ها می‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۱۰:۵۰:۱۱
کد خبر: ۸۴۴۴۷۳
ابزارهای کنترلی قوی باعث آرامش بیشتر در استادیوم‌ها می‌شود
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد اگر با خاطیان و برهم زنندگان نظم ورزشگاه‌ها با اشد مجازات برخورد شود دیگران به خود اجازه آشوب و فحاشی نخواهند داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حمید درخشان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: تماشاگران سرمایه اصلی ورزش و فوتبال ما هستند و همه ما دوست داریم این سرمایه ها به بهترین شکل حفظ شوند ولی وقتی از این سرمایه ها بد استفاده می شود به تدریج آنها را از دست خواهیم داد.

بازیکن اسبق تیم ملی ادامه داد: مشتاقان اصلی فوتبال و ورزش به دنبال دیدن یک بازی زیبا هستند اما با اتفاقاتی که توسط عده ای خاص رقم می خورد ترجیح می دهند به ورزشگاه ها نیایند. فرض کنید شما می خواهید با فرزندتان به استادیوم بروید و فقط یک فوتبال زیبا ببینید آیا حاضرید ریسک کنید و به فرزندتان آسیب برسد؟ عده ای اغتشاشگر که شاید اکثرا فوتبالی هم نباشند باعث شده اند افرادی که واقعا به دنبال دیدن ورزش هستند هم از دیدن مسابقات محروم شوند.

وی افزود: تماشاگر کمتر یعنی درآمد کمتر و این باعث می شود به تدریج اسپانسرها هم از ورزش بروند و سرمایه گذاری برایشان توجیهی نداشته باشد. اگر قوانین را سفت و سخت اجرا و با خاطیان برخورد جدی کنیم آرامش و امنیت به استادیوم ها بر می گردد و این یعنی ورود بیشتر تماشاگر که باعث رونق همه ورزش ها خواهد شد.

درخشان درخصوص چگونگی اجرای این قوانین گفت: باید دوربین ها و ابزارهای کنترلی را بیشتر کنیم و بلافاصله افراد خاطی را شناسایی کنیم. مرحله بعدی هم تنبیه سفت و سخت برای خاطیان از جمله ممنوعیت ورود به ورزشگاه ها برای مسابقات بعدی است که درس غبرتی برای دیگران می شود. اما اگر مماشات کنیم این آشوب ها تکرار و بیشتر خواهد شد و امنیت استادیوم ها هر روز کمتر و کمتر می شود. بنابراین امنیت و تماشاگر را با هم از دست می دهیم و چیزی عاید فوتبال ما نخواهد شد.

بازیکن اسبق پرسپولیس در پایان تاکید کرد: در خصوص اجرای فوتال پاک اگرچه که همه افراد باید در درجه اول به وجدان خود مراجعه کنند اما کمیته های بررسی و نظارتی هم چنانچه مستنداتی برای شرط بندی و تبانی پیدا کردند باید سنگین ترین مجازات را برای آن بازیکن یا تیم در نظر بگیرند تا سایر سودجویان با اجرای خوب قانون به خود بیایند و بساط ناپاکی را از فوتبال جمع کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز