منابع ورزشی به صورت عادلانه در کشور تقسیم شده است؛

محمدرضایی: توجهات وزارت ورزش زمینه‌ساز موفقیت اسکیت شد

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۹:۴۶:۱۲
کد خبر: ۸۴۴۹۱۳
محمدرضایی: توجهات وزارت ورزش زمینه‌ساز موفقیت اسکیت شد
رییس فدراسیون اسکیت گفت: دریافت مدال‌های زرین و کسب کرسی‌های بین‌المللی در ورزش کشور اتفاقی نیست و همه نشانه‌ای از توانمندی و درایت وزیر ورزش و جوانان دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکیت، بهمن محمدرضایی، رییس فدراسیون اسکیت با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دکتر سلطانی‌فر در سه سال گذشته برای ارتقای سطح ورزش کشور اظهار داشت: بدون شک یکی از وزرایی که در دولت تدبیروامید عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته جواب مخاطبین بی‌شمار جامعه ورزش را به درستی بدهد دکتر سلطانی‌فر است، چرا که رشد چشمگیری در تمامی حوزه ها (قهرمانی، همگانی و زیر ساخت‌ها) داشته است.

محمدرضایی همچنین درباره توجه این وزارت‌خانه به مسائل قانونی کشور گفت: وزارت ورزش همیشه در اجرای قانون و قوانینی که از سوی خانه ملت ابلاغ می‌شود پیشگام بوده، از جمله قانون منع به کارگیری بازنشستگان در این وزارت که با تدبیر و درایت وزیر به بهترین نحو و به دور از هرگونه حاشیه  اعمال شد. رضایتمندی نمایندگان مجلس و مسئولین عالی رتبه کشور در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر و مسابقات و برنامه‌های اینچنینی  که به توصیه مقام معظم رهبری که جامعه باید به سمت و سوی شادی، نشاط و ورزش برود به درستی نشانه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: در بحث المپیاد بهترین و زیباترین کاری که سیاستگذاری شد، برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی بود که تا به امروز این مورد بی‌سابقه بوده و در گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود ولی در این دولت با هدف عدالت محوری و پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی ورزشی در رده سنی نوجوانان مدنظر قرار گرفته که در آینده‌ای نه چندان دور ما شاهد شکوفا شدن ورزش کشور در میادین بین المللی خواهیم بود. تا پیش از این رده سنی ١٢تا ١٥ سال حلقه مفقوده ورزش قهرمانی کشور بود و در هیچ دوره ای مورد توجه قرار نگرفت و خوشبختانه شاهد بودیم که با توجه خاص دکتر سلطانی‌فر این کار در سال 97 عملی شد. این مسابقات با هدف توزیع عادلانه منابع مالی در سطح کشور انجام شد که مورد استقبال همه استان‌های کشور قرار گرفت. پراکندگی برگزاری این المپیاد در ٣١ استان با مشارکت ٩٥ درصدی تمام رشته‌های ورزشی انجام شد، بخصوص در رشته اسکیت که در دو بخش آقایان و بانوان با حضور 27 استان در قالب 28 تیم و ٦٠٠ ورزشکار، مربی و سرپرست درگیر این مسابقات شدند و این نشان از سیاست‌های درست و بجای وزارت ورزش بوده است.

محمدرضایی خاطرنشان ساخت: پیشرفت ورزش در سه سال گذشته و به ویژه در رشته اسکیت فقط مختص به بحث قهرمانی نیست . در بحث زیر ساخت نیز که تاکنون این رشته مورد توجه قرار نگرفته بود، در یکسال اخیر با عنایت و توجه وزیر محترم این فدراسیون از تمامی مکاتبات خود با وزارت ورزش جواب مثبت گرفته و توانسته منابع مالی بسیاری از وزارت ورزش در جهت ساخت ساختمان اداری فدراسیون اسکیت در مجموعه ورزشی آزادی دریافت کند. موفقیت‌های اخیر فدراسیون و کسب مدال‌های متعدد تصادفی و اتفاقی نبوده، بلکه برنامه ریزی شده و اگر این حمایت‌ها از جانب وزارت ورزش و جوانان شنبود این این امر محقق نمی‌شد.

رییس فدراسیون اسکیت ادامه داد: دکتر سلطانی فر در انتخاب معاونین این وزارتخانه نیز اهتمام کامل را به کار بستند و کسانی روی کار آمدند که همه‌جوره دغدغه ورزش کشور را دارند. معاونین وزارت ورزش همیشه ما را مورد لطف و حمایت خود قرار داده اند و از برنامه‌هایی که ما ارائه دادیم حمایت کامل کردند، مثلا در اعزام آخر ورزشکاران به مسابقات آسیایی کره جنوبی که مشکلات اقتصادی گریبانگیر کشور بود با حمایت‌های وزارت ورزش تیم بدون هیچ دغدغه‌ای به مسابقات اعزام شدند و خوشبختانه با کسب ۱ مدال طلای گروهی و ١ مدال طلای انفرادی ، ٢ مدال طلای نقره و ٣ مدال برنز  در رشته های مختلف و ایستادن بر قله آسیا پاسخ این  حمایت‌ها را بدرستی دادند.

وی در پایان گفت: همواره یکی از شعارهای دولت تدبیروامید توجه به بانوان بوده است و به درستی دیدیم که در ورزش نیز این شعار محقق شد و توجه وافی و کافی به بانوان ورزشکار زمینه‌ موفقیت بانوان ایران زمین را رقم زد و حالا شاهد هستیم که اولین کسب سهمیه المپیک 2020 توسط یک بانوی ورزشکار برای کشورمان به دست آمده است. در این بین گسترش دیپلماسی ورزشی نیز باعث بروز خیلی از موفقیت‌ها شد و در حال حاضر شاهد آن هستیم که بسیاری از فدراسیون‌های ما در آسیا و جهان صاحب کرسی‌های بین‌المللی هستند که در جای خود قابل تقدیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز