دیدار صمیمى مسئولان و قهرمانان شطرنج با وزیر ورزش؛

سلطانى‌فر: از نظر وزارتخانه و کمیته ملى المپیک، شطرنج یکى از رشته‌هاى موفق ورزش ایران است

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۸:۳۴:۴۱
کد خبر: ۸۴۵۸۶۸
سلطانى‌فر: از نظر وزارتخانه و کمیته ملى المپیک، شطرنج یکى از رشته‌هاى موفق ورزش ایران است
وزیر ورزش و جوانان گفت: از نظر وزارت ورزش و کمیته المپیک، شطرنج یک از رشته های موفق ورزش ایران است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومى فدراسیون شطرنج، عصر روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه نشست صمیمى دکتر سلطانى فر وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملى المپیک با مسئولان و قهرمانان شطرنج ایران در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در ابتداى این جلسه پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ضمن تشکر از حمایت‌های همیشگى دکتر سلطانی‌فر از رشته شطرنج اظهار دلشت: یکى از دلایل رشد شطرنج در سالهاى اخیر حمایتهای وزارت ورزش و کمیته ملى المپیک و همچنین اجتناب از حواشى رایج ورزش بوده است.امیدواریم همین روند رو به رشد ادامه داشته باشد و در سالهاى آتى شطرنج قهرمانان بیشترى را به جامعه ورزش معرفى کند.

پس از اظهارات رئیس فدراسیون شطرنج، ملی پوشان کشورمان نیز در صحبت با وزیر ورزش ضمن تشکر از حمایتهای همیشگى وزارتخانه، خواستار فراهم شدن شرایطى براى حضور یک مربى کارامد در تیم ملى شدند تا در آینده شاهد درخشش بیشتر  تیم ملى در رویدادهاى بین المللى باشیم.

در این جلسه دکتر سلطانى فر وزیر ورزش نیز عنوان داشت: من پیشرفت شطرنج کشور را از سالهای دور و از زمان مرحوم استاد خسرو هرندی دنبال می کردم و شاهد بودم که استاد بزرگ احسان قائم مقامی با موفقیت هایش سطح شطرنج ایران را به افق های بسیار بالاتر هدایت کرد.

وى افزود: معتقدم که موفقیتهای سال گذشته شطرنج ایران نشانه یک خیزش بزرگ شطرنج برای رسیدن به سطوحی بالاتر بود. به نظر می رسد هم اکنون اساس و پایه های این جهش بزرگ فراهم شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بدون شک برای رسیدن به موفقیتهاى بیشتر نیاز به حضور یک مربی سطح بالای جهان است و وزارت ورزش و کمیته المپیک تمام تلاش خود را به کار مى گیرد تا مقدمات این کار صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر وزارت ورزش و کمیته المپیک، شطرنج یک از رشته های موفق است که باید تلاش شود با هموار کردن مسیر، به قطار پیشرفت این رشته ورزشى سرعت بیشترى داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز