اختیارات تازه به رئیس تشک مسابقات؛

قوانین جدید داوری کشتی توسط اتحادیه جهانی اعلام شد

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۲:۵۶:۱۵
کد خبر: ۸۴۶۵۳۰
قوانین جدید داوری کشتی توسط اتحادیه جهانی اعلام شد
قوانین جدید داوری کشتی توسط اتحادیه جهانی اعلام شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهمترین قوانین مطرح شده در کلینیک داوری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین که از این پس در کلیه مسابقات اجرایی می شود، اعلام شد:

این قوانین داوری به شرح زیر است:
 
۱- خطای پا توسط مدافع در کشتی فرنگی، برای اولین مرتبه اخطار  و ۲ امتیاز برای حریفش خواهد داشت و طبق مقررات جدید قاضی و رئیس تشک همراه این اخطار حرف L ( از کلمه Leg) را برای بخاطر داشتن نحوه خطا، در برگه داوری ثبت می کنند  و اگر همان  کشتی گیر  مجددا بر روی مهاجم  مرتکب خطای پا  شود دیسکالیفه از  آن مسابقه  خواهد شد (بازنده از آن مسابقه) و برای دوره های بعدی در جدول مسابقات باقی خواهد ماند.
۲- فرار از تشک‌ و یا  ‌هرنوع خطایی توسط مدافع  بر روی کشتی گیر مهاجم در حالت پل و یا خطر در هر دو رشته کشتی آزاد و فر نگی با اخطار و دو امتیاز برای حریفش و ادامه کشتی نیز در مرکز تشک و در حالت خاک خواهد بود.
۴- در صورتی  که کمتر از ۳۰ ثانیه به پایان وقت قانونی یک مسابقه باقی مانده باشد برای مجازات فرار  از فن می بایست هر سه داور (داور وسط، قاضی و رئیس تشک) هم رای باشند.
۵- در صورتی که مدافع در حالت خاک در حال فرار از فن باشد داور می بایست با صدای بلند کلمه Place  را بعنوان تذکر به کشتی گیر مدافع بگوید و در صورت عدم توجه به این تذکر و ادامه فرار از فن،  کشتی گیر خاطی با اخطار و امتیاز (آزاد با یک امتیاز و فرنگی با دو امتیاز) مجازات خواهد شد و ادامه کشتی نیز در حالت خاک خواهد بود.
۶- وزن کشی روز اول  برای هر گروه وزنی در صبح روز مسابقات  به مدت ۳۰ دقیقه  و در روز دوم که مختص به کشتی گیران فینالیست و کشتی گیران بازنده که در شانس مجدد حضور دارند به مدت ۱۵ دقیقه خواهد بود.
۷- در سه مورد ضربه فنی، کم کاری و اخطارها، رئیس تشک می تواند بدون مشورت با داور و قاضی با نشان دادن راکت سفید رای آنان را مردود نماید.

نظر شما