مسعود اقبالی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تعداد زیادی مربی بین‌المللی بیکار داریم/ ساختار فوتبال باید تغییر کند/ از حضور ویلموتس باید به بهترین شکل استفاده کرد

۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۰۷:۵۸:۲۴
کد خبر: ۸۴۶۹۴۹
تعداد زیادی مربی بین‌المللی بیکار داریم/ ساختار فوتبال باید تغییر کند/ از حضور ویلموتس باید به بهترین شکل استفاده کرد
کارشناس فوتبال ایران معتقد است باید به بهترین شکل از حضور مربیان ایرانی در تیم ملی بهره برد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ این روزها و با آمدن مارک ویلموتس، مربی بلژیکی به کشورمان، بحث سرمربیگری تیم ملی فوتبال دوباره داغ شده است.

مسعود اقبالی، پیشکسوت و مدرس فوتبال ایران درباره این موضوع به خبرنگار برنا گفت: اگر بخواهیم درمورد سرمربی خارجی صحبت کنیم باید 2 مورد را مورد بررسی قرار بدهیم. نکته نخست بحث مشکلات مالی و اقتصادی است، مشکلاتی که زمان کی روش بود و هنوز او درگیر آن است. نکته دوم هم بحث زیرساخت ها و امکانات است، مانند بازی های تدرکاتی و امکانات اردویی، به هر حال تیم ملی باید به فکر بازی با تیم های بزرگ باشد.

کارشناس فوتبال افزود: هنوز هم معتقدم باید از مربیان داخلی استفاده کنیم. ما تعداد زیادی مربی بین المللی داریم که بیکار هستند جای 16-17 میلیاری که برای یک نفر هزینه می کنیم با 5 میلیارد می تواند چند مربی درجه یک داخلی را برای رده های مختلف سنی انتخاب کنیم و ضمن اینکه مربی ایرانی باشد یا خارجی باید ساختار فوتبال ما تغییر کند. با مربی ایرانی هم می توانیم به جام جهانی برسیم در 8 سالی که کی روش سرمربی بود آیا ما در جام جهانی به مرحله بعدی صعود کردیم؟

اقبالی در ادامه عنوان کرد: حالا اگر مربی خارجی مثل مارک ویلموتس حضورش قطعی شده باید از او به بهترین شکل استفاده شود. مربیان ایرانی کنار او باشند و همچنین تیم های پایه از نونهالان تا امیدها زیر نظر او کار کنند و حتی این مربی خارجی باید برای مربیان باشگاهی در سطوح مختلف کلاس بگذارد تا آنها هم ضمن بروزرسانی خود با تیم ملی هماهنگ باشند.

اقبالی گفت: چندین سال پیش در سوریه که مربیگری می کردیم همین گونه بود و آنها در قرارداد من و آقای طالبی ذکر کرده بودند که باید برای مربیان باشگاهی هم کلاس برگزار کنیم. به هرحال امیدوارم ساختار فوتبالمان را بتوانیم به بهترین شکل تغییر بدهیم تا فوتبال کشورمان بتواند با این هزینه ها به موفقیت دست پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز