رضا زارعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رتبه چهارم علیپور در جام جهانی به معنای افت او نیست/ رکابی شاید در ماده سرعت شانسی نداشته باشد/ ورزشکاران به انگیزه مضاعف‌تری نیاز دارند

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۶:۰۱:۱۸
کد خبر: ۸۴۷۴۵۷
رتبه چهارم علیپور در جام جهانی به معنای افت او نیست/ رکابی شاید در ماده سرعت شانسی نداشته باشد/ ورزشکاران به انگیزه مضاعف‌تری نیاز دارند
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: رتبه چهارم رضا علیپور در جام جهانی به معنای افت عملکرد او نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد رضا علیپور در جام جهانی بیان کرد: رتبه چهارم در جام جهانی، رتبه خوبی است و فاصله زمانی بین رتبه اول تا شانزدهم بسیار به یکدیگر نزدیک است، مخصوصا در رشته‌ای که سر صدم ثانیه رقابت می‌کنند. علیپور در مرحله نیمه نهایی با اختلاف یک صدم ثانیه به فینال راه پیدا نکرد، ورزشکارها ممکن است اشباع شوند یا توقعات انتظارات مانع باانگیزه فعالیت کردن آن‌ها می‌شود، بعضی وقت‌ها ورزشکار به جایگاه‌هایی که انتظار داشته رسیده است و در حال حاضر به دنبال انگیزه‌های جدید است، اما این‌ها به معنای افت نیست.

وی افزود: همه از رضا علیپور انتظار ارتقا رکورد داشتند اما باید دید در ازای اینکه سال گذشته قهرمان جهان شده است، چه چیزهایی به او دادیم که بتوانیم به علیپور برای قهرمانی جهان سال آینده دوباره انگیزه دهیم. ما در پی تشویق علیپور هستیم، اما شرایط اقتصادی کشور ما خیلی متفاوت است. مثلا علیپور مدال طلای قهرمانی جهان را بدست می‌آورد اما در استان چقدر از او حمایت می‌کنند تا انگیزه جدید پیدا کند. این‌ها را باید در نظر گرفت و دید آیا رضا علیپور با انگیزه قوی در این رقابت‌ها حضور داشته است یا نه؟

زارعی عنوان کرد: رضا علیپور فقط در یک رشته فعالیت می‌کند که این رشته در المپیک نیست و می‌تواند فقط در مسابقات جهانی رقابت کند.در بخش بانوان الناز رکابی شرایط مناسب‌تری دارد و در بخش آقایان ورزشکاران در اردوی انتخابی که در حال برگزاری است، گزینش می‌شوند و به مسابقات انتخابی المپیک اعزام خواهند شد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درخصوص عملکرد الناز رکابی در مسابقات جام جهانی اظهار داشت: رکابی نتیجه بسیار عالی کسب کرد، تا به حال هیچ ورزشکاری نداشتیم که بتواند در این سطح به نیمه نهایی برسد. وی بسیار پخته و باتجربه است اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که الناز رکابی در ماده بولدرینگ بسیار عملکرد خوبی دارد، در صورتی که مسابقه ورودی المپیک سه ماده است. متاسفانه رکابی در ماده سرعت عملکرد خوبی نداشته است تاکنون و اگر بخواهد با همین رکورد به مسابقات انتخابی المپیک برود، قطعا شانسی نخواهد داشت. باید در ماده سرعت بیشتر کار کند، هدف ما هم این است که همزمان با اردوهای انتخابی بیشتر فشار بیاوریم تا بتواند در این ماده هم نتایج بهتری کسب کند.

زارعی در پایان گفت: در حال حاضر شرایط سنگنوردی ما برای حضور در مسابقات قاره‌ای شرایط بدی نیست، ما طبیعتا مثل همه فدراسیون‌ها از نظر اقتصادی تحت فشار هستیم و سعی می‌کنیم تیم‌های کیفی‌تری اعزام کنیم. امیدواریم بتوانیم در مسابقات قاره‌ای سهمیه کسب کنیم چون در مسابقات جهانی شانسی برای کسب سهمیه نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز