تاریخ ورزش ایران در یک روز مبارک افتتاح می‌شود؛

سلطانی‌فر: انتظار چهل ساله جامعه ورزش تحقق پیدا کرد/ موزه ملی ورزش با حضور دکتر جهانگیری افتتاح می‌شود/ با همه محدودیت‌ها به دنبال کسب بهترین نتیجه در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ هستیم

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۳:۰۳:۳۷
کد خبر: ۸۴۷۹۵۳
سلطانی‌فر: انتظار چهل ساله جامعه ورزش تحقق پیدا کرد/ موزه ملی ورزش با حضور دکتر جهانگیری افتتاح می‌شود/ با همه محدودیت‌ها به دنبال کسب بهترین نتیجه در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ هستیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: جوانان ما باید با افتخارات گذشته و دستاوردهایی که ورزشکاران کشور در طول چند دهه از اولین دوره‌هایی که در المپیک و مسابقات جهانی برای کشور به دست آوردند آشنا شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان امروز به همراه سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک از موزه ورزش کشور بازدید کرد.

سلطانی‌فر در این بازدید در گفتگو با خبرگزاری برنا درخصوص راه‌اندازی این موزه که قرار است فردا با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور افتتاح شود اظهار داشت: بالاخره انتظار چهل ساله جامعه ورزش امروز تحقق پیدا کرد و عملیاتی شد، شاید حرف پر بی‌راهی نگفته باشیم و درهر صورتی بحث راه‌اندازی و ایجاد موزه ورزش، المپیک و پاراالمپیک که نزدیک به چهل  سال بحث آن بود در دوره‌های مختلف و دوستان و مسئولین در گذشته در این رابطه اراده‌ای داشتند و تصمیم داشتند به این مهم دسترسی پیدا کنند و جامعه ورزش را منتفع کنند.

وی در ادامه افزود: امروز با اراده ریاست محترم کمیته ملی المپیک جناب آقای دکتر صالحی امیری، همکارانشان، کمیته‌ پاراالمپیک و همکاران ما در وزارت ورزش راه‌اندازی موزه ورزش تحقق پیدا کرد و  به امید خدا این موزه با گردآوری جام‌ها، کاپ‌ها، مدال‌ها و یادمان‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و در حقیقت تاریخ ورزش ایران در یک روز بسیار مبارک افتتاح می‌شود و  به بهره‌برداری می‌رسد و انشالله مورد استفاده همه مردم به خصوص نسل جوان قرار می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: جوانان ما باید با افتخارات گذشته و دستاوردهایی که ورزشکاران کشور در طول چند دهه از اولین دوره‌هایی که در المپیک و مسابقات جهانی برای کشور به دست آوردند آشنا شوند. ما تلاش کردیم که بخشی‌ از تاریخ ورزش ایران را به تصویر بکشانیم و در منظر عمومی بگذاریم، امیدواریم خداوند لطف کند و عنایتش مشمول حال همه ما بشود که ما بتوانیم به امید خدا فاز اصلی این موزه را که ساختمان جدیدی است در جنب  موزه فعلی ظرف دو سال آینده راه‌اندازی کنیم و انشالله بتوانیم در یک مجموعه جامع‌تر و کامل‌تر این گنجینه ارزشمند مدال‌ها، کاپ‌ها، فیلم‌ها، یادمان‌ها و تصاویر را جمع‌آوری کنیم و در معرض دید  عموم قرار دهیم.

سلطانی‌فر خاطرنشان ساخت: جا دارد از اراده‌‌ای که جناب آقای دکتر صالحی‌امیری به خرج دادند و همکاران ایشان در کمیته ملی المپیک جناب آقای خسروی وفا در کمیته پاراالمپیک، روسای همه فدراسیون‌ها، که آمدند و بخشی از کاپ‌ها و یادمان‌ها و مدال‌ها و افتخاراتشان را ارائه و تقدیم کردند و همچنین همکارانم در وزارت ورزش که در بخش‌های مختلف همکاری‌های لازم را داشتند و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به ویژه جناب دکتر طالبیان معاون محترم میراث فرهنگی سازمان که از ابتدای تشکیل کارگروه مربوطه به عنوان یک عضو ثابت دلسوزی لازم را داشتند و همکارانشان پا به پای ورزشی‌ها برای احداث و ایجاد این موزه تلاش کردند و همچنین اصحاب رسانه و همه دوستان صمیمانه تقدیر و تشکر کنم و انشالله این موزه با حضور جناب آقای دکتر جهانگیری، معاون اول محترم ریاست جمهوری افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد و از روز بعد از افتتاح، روز سه شنبه در خدمت مردم قرار می‌گیرد.

وی همچنین درخصوص برنامه‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای المپیک 2020 اظهار داشت: ما در فاصله حدود 14 ماه مانده به بازی‌های المپیک و پاراالمپیک 2020 توکیو هستیم. همان طوری که در گزارشات قبلی خدمت مردم خوب کشورمان و جامعه  ورزش گزارش دادیم از حدود یک سال و نیم تا 2 سال قبل مجموعه ورزش کشور که شامل وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته پاراالمپیک و فدراسیون‌ها است در یک مجموعه‌ای با عنوان ستاد عالی بازی‌های المپیک و پاراالمپیک فعالیت‌های خودشان را در یک حرکت جمعی آغاز کردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما چند رویداد مهم را در این راستا در دستور کار خودمان قرار دادیم و به عنوان ارزیابی عملکرد ورزشکارانمان تا المپیک 2020 در مقاطع مختلف فکر کردیم که بایستی به عنوان یک برنامه جامع این را مد نظر داشته باشیم. از آن روزی که کار را شروع کردیم ابتدا برنامه بازی‌های کشور‌های اسلامی در باکو بود که با درخشش خوب قهرمانان ما در رشته‌های مختلف همراه بود و بعد بازی‌های ترکمنستان بود. در ترکمنستان که بسیاری از ورزش‌کارانمان در رشته‌های مختلف شرکت  کرده بودند و بسیاری از آنها به عنوان ارزیابی در این رشته‌های خاص اعزام شده بودند آنجا هم  درخشش خوبی داشتند.

وی افزود: به دنبال این بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا را داشتیم که سال گذشته برگزار شد و خوشبختانه در این دو رویداد مهم هم اتفاقات خوبی افتاد. ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا بیشترین تعداد مدال را گرفتیم. 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز که در مجموعه دوره‌هایی که بعد از انقلاب شرکت کرده بودیم بیشترین تعداد مدال بود که کسب کردیم و در بازی‌های پاراآسیایی هم عنوان چهارمی دوره‌ قبل را به عنوان سومی در این دوره ارتقا دادیم و بازهم در بازی‌های پاراآسیایی شاهد درخشش ورزش‌کاران قهرمان ایران در مواد مختلف بودیم که رکوردهای خوبی را ثبت کردند.

سلطانی‌فر خاطرنشان ساخت: برای اولین بار در کبدی زنان و مردان آسیا که سطح آن سطح جهان است و قهرمانان جهان مثل هند در همین قاره هستند و در همین بازی‌ها شرکت داشتند ما قهرمان آسیا شدیم و به تعبیری قهرمان دنیا شدیم. تیم ملی والیبال بدون اینکه یک ست به حریفانش واگذار کند قهرمان آسیا شد. بعد از چهل و چند سال مجددا واترپلوییست‌های ما در مسابقات آسیایی توانستند روی سکو بروند و مدال برنز را کسب کنند. در بقیه رشته‌ها هم ورزشکارانمان انصافا نتایج خیلی خوبی داشتند، هم کاراته، هم تکواندو و هم کشتی که درخشش خوبی داشتند، وزنه برداری، ووشو که مدال‌های رنگارنگ ارزشمندی را آوردند، مجموعا کارنامه بسیار خوبی بود که این سه رویداد در حقیقت تحلیل و تفصیل می‌شد برای آن چیزی که می‌خواهیم در آن به المپیک 2020 توکیو به آن برسیم و با این آمادگی که به مرور دارد در فدراسیون‌های مختلف به دست می‌آید، ما امسال سال سختی را داریم از جهت اینکه برای حضور در بازی‌های المپیک باید در رشته‌‌های مختلف کسب سهمیه کنیم، یعنی یا باید رکوردهای ورودی را داشته باشیم و یا در مسابقات انتخابی بتوانیم ورزشکارانمان را روی سکو ببریم و از طریق قهرمانی‌هایی که در مسابقات انتخابی  به دست می‌آورند بتوانند کسب سهمیه بازی‌های المپیک را داشته  باشند.

وی در پایان گفت: امیدواریم سال 98 که با یک سری محدودیت‌های مالی هم مواجه هستیم توام شود با بیشترین کسب سهمیه که انشالله بتوانیم با تعداد نفرات بیشتری در بازی‌های المپیک 2020 و پاراالمپیک 2020 توکیو شرکت کنیم و انشالله بتوانیم نتایج خوب و آبرومندی بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز