زهرا اینچه‌درگاهی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شرایط کیخا برای کسب سهمیه المپیک مساعد است/ تصویر قشنگ‌تری از ژیمناستیک ایران را ترسیم خواهیم کرد

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۶:۵۱:۴۹
کد خبر: ۸۴۸۰۳۵
شرایط کیخا برای کسب سهمیه المپیک مساعد است/ تصویر قشنگ‌تری از ژیمناستیک ایران را ترسیم خواهیم کرد
رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران گفت: ملی‌پوشان ما باید انضباط و احترام به اردوها را سرلوحه کار خود قرار دهند، تا با همت و تلاش بتوانیم تصویر قشنگ‌تری از ژیمناستیک ایران را مانند این سال‌ها ترسیم کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ زهرا اینچه‌ درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت سعیدرضا کیخا جهت کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو بیان کرد: در آخرین استعلامی که از فدراسیون جهانی گرفتیم، سعیدرضا کیخا بعد از آخرین مسابقه‌ای که حضور داشت با اختلاف یک امتیاز با نفرم سوم در جایگاه چهارم رنکینگ جهانی قرار دارد.

وی افزود: کیخا در مهرماه از سری مسابقات کسب سهمیه المپیک را در آلمان پیش‌رو خواهد داشت. در این رقابت‌ها در بخش خرک حلقه سه نفر برتر به صورت مستقیم سهمیه المپیک را به‌دست می‌آورند، نفرات دیگر برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات جام جهانی آلمان در آذرماه به رقابت می‌پردازند. اگر در مسابقات مهر جزو 3 نفر برتر نباشد، با توجه به اینکه کیخا نفر چهارم جهان است، در مسابقات جام جهانی بیشترین شانس را خواهد داشت اما ممکن است حتی جزو سه نفر اول سهمیه کسب کند.

اینچه‌ درگاهی تصریح کرد: ژیمناستیک کار یک لحظه است، ممکن است ژیمناست در یک مرحله خیلی خوب کار کند و در رقابت آخر یک افت یا لرزش سرنوشت او را عوض کند. ما برنامه‌ریزی‌های خود را برای کسب سهمیه انجام می‌دهیم، اما پیش‌بینی نمی‌کنیم. می‌گوییم به کسب سهمیه المپیک نزدیک هستیم اما تا روزی که رسما جواز حضور در المپیک را به‌دست نیاوریم، چیزی نمی‌توانیم بگوئیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درخصوص شرایط ژیمناست جوان تیم ملی ایران رضا بهلول‌زاده عنوان کرد: بهلول‌زاده به اردوهای ملی و تست‌های انتخابی دعوت می‌شود اما حضور پیدا نمی‌کند. به تازگی از رده سنی جوانان وارد بزرگسالان شده و رقابت در رده سنی بزرگسالان بسیار سخت‌تر خواهد بود. اگر قرار باشد وقتی جوانان وارد این رده می‌شوند، بی‌نظمی کنند و در اردوها حضور نداشته باشند، از رسیدن به هدف نهایی باز می‌مانند. ملی‌پوشان ما باید انضباط و احترام به اردوها را سرلوحه کار خود قرار دهند، تا با همت و تلاش بتوانیم تصویر قشنگ‌تری از ژیمناستیک ایران را مانند این سال‌ها ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: دیگر ژیمناست‌های ما، مهدی الفتی که به تازگی وارد رده سنی بزرگسالان شده است، وضعیت بسیار خوبی دارد و یکی از بروزترین حرکات پرش خرک را تمرین می‌کند و مطمئنا با همین تلاش پیش برود، آینده درخشانی خواهد داشت. محمدرضا خسرونژاد و محمد شفیعی هم از نفرات بسیار خوب ما هستند و امیدواریم در آینده بتوانند نام ایران را سربلند نگه‌دارند.

اینچه‌درگاهی گفت: اردوهای جوانان و بزرگسالان ما از بعد عید در حال پیگیری است، چند روز بچه‌ها برای استراحت رفتند و از روز گذشته اردوی رده سنی بزرگسالان جهت حضور در مسابقات آسیایی مغولستان آغاز شده و اردوی رده سنی جوانان هم از چند روز آینده جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهانی برگزار می‌شود.در مسابقات قهرمانی جهان جوانان تنها 32 تیم از تمام جهان به دعوت فدراسیون جهانی به این تورنمنت فراخوانده شدند. خوشبختانه ما یکی از کشورهایی هستیم که به این رقابت‌ها دعوت شدیم و یکی از 32 کشور مطرح در بخش جوانان هستیم. بچه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند و ما هم امیدوار هستیم در هر دو بخش جوانان و بزرگسالان بهترین نتیجه را کسب کنیم.

نظر شما