بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹-منچستر؛

تکواندو ایران، قربانی بازی سیاسی انگلیس/ میزبان نایب قهرمان جهان شد

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۸:۱۳:۲۴
کد خبر: ۸۴۸۲۱۲
تکواندو ایران، قربانی بازی سیاسی انگلیس/ میزبان نایب قهرمان جهان شد
مسابقات قهرمانی جهان 2019- منچستر در حالی به پایان رسید که کار‌شکنی میزبان در صدور روادید تکواندوکاران کشورمان باعث شد حضور 18 ساله تیم ملی تکواندو ایران بر سکوی جهانی، قربانی بازی سیاسی انگلیس شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019– منچستر با حضور975 تکواندوکار از 150 کشور از روز چهارشنبه – 25 اردیبهشت‌ماه به مدت 5 روز در سالن "آرنا" منچستر برگزار شد.

جوانان شایسته تکواندو کشورمان در بخش مردان که از 5 ماه پیش خود را برای حضور در این رویداد بزرگ آماده کرده بودند قبل از اعزام دچار شوک بزرگی شدند.سفارت کشور میزبان با کارشکنی در صدور ویزای تکواندوکاران کشورمان باعث شد تا تیم ملی به صورت ناقص و طی چهار مرحله به این رویداد اعزام شده و میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی نیز شرکت در این رقابت مهم را از دست دادند.

ملی پوشان تکواندو کشورمان که برای فتح سکوی قهرمانی و دفاع از عنوان 18 ساله خود عازم این رقابت ها شده بودند به دلیل کارشکنی و بازی کثیف و تلخ  انگلیس موفق به کسب سکو نشدند.در پایان این دوره از رقابت‌ها، کره جنوبی در مجموع (مردان و زنان) با 4 مدال طلا، یک نقره و دو برنز قهرمان شد، انگلستان با 3 مدال طلا و یک برنز نایب قهرمان شد و چین با 2 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز عنوان سوم را کسب کرد. 

تیم های تایلند، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ایتالیا، کوبا، مکزیک، برزیل و ایران در مجموع (مردان و زنان) رده های بعدی را به خود اختصاص دادند.در بخش مردان آرمین هادی پور نماینده شایسته تکواندو کشورمان با توجه به دیرصادر شدن ویزا روز قبل از مسابقات به منچستر رسید و موفق شد بر سکوی سوم جهان بایستد، سروش احمدی نیز مقتدرانه به فینال رقابت های جهانی راه پیدا کرده و عنوان نایب قهرمانی جهان را کسب کرد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربیان در این رویداد حضور پیدا کرد.همچنین در بخش زنان مهلا مومن‌زاده دومین مدال نقره تاریخ تکواندو بانوان در مسابقات جهانی را کسب کرد.مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی به عنوان مربیان هدایت تیم بانوان را برعهده داشتند.

نظر شما