سیدرضا صالحی‌امیری:

موزه ورزش سرمایه بزرگ کشور است/ از حضور جهانگیری خوشحال شدم

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۷:۵۷:۵۰
کد خبر: ۸۴۸۵۸۹
موزه ورزش سرمایه بزرگ کشور است/ از حضور جهانگیری خوشحال شدم
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که در گرداوری این موزه سهیم بودند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، موزه ورزش عصر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و دکتر سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در کمیته ملی المپیک افتتاح شد.

صالحی امیری در این باره گفت: تشکر می کنم از همه کسانی که در گرداوری این موزه سهیم بودند. خوشحالم که دکتر جهانگیری و نمایندگان مجلس، استاندار تهران و تعدادی از مسئولین کشور در این افتتاحیه حضور دارند. موزه ورزش سرمایه بزرگ کشور است.

وی ادامه داد: گاهی موزه با هدف جذب گردشگری راه اندازی می‌شود و گاهی موزه به خاطر زنده نگه داشتن یاد پهلوانان افتتاح می‌شود. این موزه، موزه فرهنگ و فضیلت است. این موزه تجلی غیرت پهلوانی است. این موزه باعث ارتقای فرهنگ و غرور اجتماعی و بیانگر تلاش‌ها و زحمات هزاران انسانی است که از گذشته تا الان تلاش کردند تا نام ایران همیشه زنده باشد. این موزه بیان درد و سردی و گرمی کل خانواده ایران زمین است و با انسان حرف می‌زند‌.

صالحی امیری تصریح کرد: این موزه به ما می‌گوید که خون دلها خوردم تا برای ارتقای نام ایران همیشه تلاش کردم. این موزه برای این است که کمر انسان‌هایی شکسته شد تا نام ایران همیشه زنده باشد. در یک کلام این موزه، موزه فرهنگ، تمدن، غیرت است. این موزه بوی عشق می‌دهد.

او افزود: این موزه بوی همدلی و اتحاد می دهد که در آینده نیز بازهم افتخارات دیگری به دست آید. این موزه به ملت ایران تقدیم می‌گردد چون متعلق به مردم است. اگر امروز به نمایندگی از جامعه ورزش صحبت می‌کنم به این خاطر است که جمعیت زیادی تلاش کردند که این موزه راه‌اندازی شود.

صالحی امیری گفت: همواره تلاش کردیم که ورزش ایران بر بام دنیا باشد و این ممکن نیست مگر اینکه همه عزیزان از جمله نمایندگان مجلس با ما همراه باشند. دو فضای اختصاصی را برای پاتوق قهرمانان و پیشکسوتان تدارک دیدیم که از این به بعد در خدمت آنها باشیم.

 

 

نظر شما