دکتر مسعود سلطانی‌فر:

امیدوارم قدم‌های مثبتی برای اصلاح کشور برداریم/ یکی از آرزوهای دیرینه جامعه ورزش، داشتن موزه بود

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۸:۱۵:۴۶
کد خبر: ۸۴۸۵۹۴
امیدوارم قدم‌های مثبتی برای اصلاح کشور برداریم/ یکی از آرزوهای دیرینه جامعه ورزش، داشتن موزه بود
وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم از وجود برکات ماه مبارک رمضان بتوانیم قدم‌های مثبتی برای اصلاح کشور برداریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، موزه ورزش عصر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و دکتر سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در کمیته ملی المپیک افتتاح شد.

دکتر مسعود سلطانی‌فر در ابتدا گفت: امیدوارم از وجود برکات ماه مبارک رمضان بتوانیم قدم‌های مثبتی برای اصلاح کشور برداریم. خیر مقدم می گویم خدمت همه عزیزان که مهمانان حاضر در جمع به خصوص معاون اول رییس جمهور و همچنین جامعه ورزش. از زمان حضور دکتر صالحی امیری یک وحدت عمیق در جامعه ورزش کشور ایجاد شده است. برای برپایی این موزه جمع  زیادی با عشق زحمت کشیدند. این موزه مطالبه چهل ساله جامعه ورزش است. یکی از آرزوهای دیرینه جامعه ورزش بود که یک موزه داشته باشیم برای نگهداری مدال‌ها و مجموعه خاطراتی که ورزش کشور از دیرباز تا الان داشته است.

وی ادامه داد: اگر تلاش و همت آقای صالحی امیری نبود این اتفاق نمی افتاد و ممنونم از ایشان. ورزش ایران در سال ۹۷ یک سال موفق را گذراند. ما در این با چند رویداد بزرگ روبرو بودیم و چند اتفاق بزرگ با تلاش مجموعه خانواده ورزش افتاد. در ابتدای سال حضور تیم ملی فوتبال در روسیه داشتیم که در گروه مرگ بودیم و تقریبا همه صاحب نظران فکر می کردند که ایران زنگ تفریح تیم های دیگر باشد ولی با تلاش همه ارکان بهترین نتیجه را در ادوار گذشته کسب کردیم.

سلطانی فر تصریح کرد: بعد از جام جهانی به بازی‌های آسیایی جاکارتا رفتیم که در این مسابقات نیز اتفاقات بزرگی به دست آمد.‌ بعضی از تیم های ما کارهای بزرگی انجام دادند مانند والیبال، واترپلو، تنیس روی میز و کبدی که واقعا بی نظیر بودیم. در کشتی، تکواتدو و ووشو نیز نمایس قابل قبولی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان افرود: در بازی های پارآسیایی یک رکوردشکنی بزرگ انجام دادیم و درخشش خوبی داشتیم و در رده سوم قاره آسیا ایستادیم. در المپیک جوانان بچه های ما خیز بلندی داشتند و در رده هفتم ایستادند. دو تیم‌ استقلال و پرسپولیس شرایط بسیار خوبی داشتند و تیم پرسپولیس در سخت ترین شرایط به فینال رسید. تیم ملی فوتبال ما به خاطر اشتباه فردی چند بازیکن نتوانست به فینال برسد.

سلطانی فر اظهار داشت: همه برنامه ما در سال جدید این است که بتوانیم کسب سهمیه کنیم و با وجود شرایط اقتصادی جامعه با مشکلات پیچیده‌ای روبرو هستیم. هرچند مردم ما هر موقع در شرایط سخت قرار گرفتند از میدان پیروز بیرون آمدند. همه سعی خودمان را خواهیم کرد که در سال ۹۸ بتوانیم بیشتری سهمیه را کسب کنیم.

او در انتها گفت: خداروشکر همانطور که جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته در ورزش نیز موفقیت‌های چشمگیری به دست آوردیم. در ورزش قهرمانی در مهم ترین آوردگاه ورزش جهان یعنی المپیک در ۱۶ دوره حضور داشتیم. در مجموعه ۱۶ دور با مدال محمدپور ۱۹ مدال طلا به دست آوردیم که ۴ مدال قبل از انقلاب بوده و مابقی بعد از اتقلاب به دست آمده است. در چهل سال گذشته هفت برابر قبل از انقلاب توانستیم در همه زمینه ها به پیشرفت رسیدیم. سعی ما این است که جوانان ما در همه عرصه های برای اعتلای نام ایران تلاش کنیم.

نظر شما