اسحاق جهانگیری:

انشاالله جنگ نخواهد شد/ موزه ورزش برای مردم باز باشد/ آرزو می‌کنم کشورمان از مشکلاتی که با آن گریبانگیر است خلاص شود/ سلطانی‌فر و صالحی‌امیری کارهای بزرگی برای ورزش انجام می‌دهند

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۸:۳۲:۳۴
کد خبر: ۸۴۸۵۹۸
انشاالله جنگ نخواهد شد/ موزه ورزش برای مردم باز باشد/ آرزو می‌کنم کشورمان از مشکلاتی که با آن گریبانگیر است خلاص شود/ سلطانی‌فر و صالحی‌امیری کارهای بزرگی برای ورزش انجام می‌دهند
معاون اول رییس جمهور گفت: دکتر سلطانی‌فر کارهای بزرگی در این مدت انجام دادند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، موزه ورزش عصر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و دکتر سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در کمیته ملی المپیک افتتاح شد.

جهانگیری در ابتدا گفت: خداروشکر می‌کنم که در این مراسم افتتاح موزه ورزش در کمیته ملی المپیک در جمع ورزشکاران و مدیران ورزشی حضور پیدا کردم و امیدوارم در این ماه مبارک دعاهای مردم مستجاب شود و کشور از این مشکلاتی که با آن گریبانگیر است خلاص شود.توجه به موضوع موزه و تقویت فرهنگ موزه تقویت دستاوردها و تلاش‌های همه زحمتکشان است. اینکه این میراث در اختیار خیلی از دانشمندان قرار بگیرد نیازمند آن هستیم که دستاوردهای ورزشی خود را نگه داریم. دکتر سلطانی فر کارهای بزرگی در این مدت انجام دادند و حضور دکتر صالحی امیری نیز باعث شد این خواسته چندین ساله انجام شود‌.

وی ادامه داد: مسئله ورزش از چندین جهت مورد اهمیت است و مسئله روز کشور است که در همه حوزه‌ها تاثیرگذار است. مقوله‌های مانند نشاط و امید و اعتماد به نفس که بسیار مهم است در حوزه ورزش می توانیم به آن برسیم. الان قهرمانان ما همیشه مورد توجه قرار می گیرند و در نظرسنجی‌‌ها نیز همیشه مردم از ورزشکاران استقبال می‌کنند.

جهانگیری اظهار کرد: امروز وقتی کشور در همه زمینه های بین المللی قرار می گیرد باید این فکر را کنیم که چطور می توان به موفقیت رسید چون شرایط کشور بسیار خطیر و ویژه است. آمریکایی ها از زمان ترامپ فشارهای بیشتری را به ایران وارد می کنند. بعضی از این فشارها واقعی است و بعضی از فشارها روانی است و به دنبال این هستند ‌که به خواسته‌هایشان برسند. به مکرر در خلیج فارس تردد دارند تا بتوانند تبلیغات خود را انجام دهند و فضای جنگی درست کنند که مردم را بترسانند.

 جهانگیری با اشاره به سیاست های خصمانه امریکا علیه ایران بیان کرد: آمریکا تلاش کرد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. و همچنین تلاش کرد فضای جنگی به راه انداخته تا مسئولین را بترساند. سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که جنگی اتفاق نیفتد. و ایران نمی‌خواهد وارد جنگ شود‌. آمریکایی‌ها هیچ گاه به نفع مردم اسرائیل درگیر جنگ با کشور بزرگی مثل ایران که لنگرگاه و ثبات منطقه است، نخواهد شد. انشالله جنگی اتفاق نخواهد افتاد.حرف‌های آمریکایی‌ها قابل تامل است. ترامپ اخیرا گفت:مسئولین ما انقدر حرف می‌زنند که می‌گویند مقامات آمریکایی در داخل اختلاف نظر دارند. یک حرف مهمی ترامپ زد و گفت می‌خواهیم با حرف‌های مختلف سردرگمی در مقامات ایران به وجود بیاوریم.

وی در ادامه افزود: حمله بدتر ترامپ توئیت شب گذشته او بود. که آدم باید بگوید افول نادانی در چه حد. اگر به تاریخ آمریکا و مردم ایران توجه می‌کرد قطعا چنین حرفی نمی‌زد. حتما باید درس تاریخ ایران برای مقامات ارشد آمریکا گذاشته شود.مدیران ما مراقب باشند تا در زمین بازی که آمریکا طراحی کرده، قرار نگیرند. آنقدر مردم مشکلات دارند که اگر خودمان را سرگرم مردم آمریکا کنیم به دردسر خواهیم افتاد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به چند ضرورت در شرایط کنونی بیان کرد: ضرورت این است که باید یک پارچه از ارکان نظام دفاع کنیم. تضعیف و آسیب زدن به دولت در هیچ مقطعی کار عاقلانه‌ای نیست. همچنین بازسازی و احیای سرمایه اجتماعی و امید به مردم اهمیت دارد. نخبگان کشور سرمایه‌های نهادین هستند که باید از آنها استفاده شود. ما باید فضای بین‌المللی را طوری مدیریت کنیم همان طور که امروز ترامپ جز دو کشور با او همراهی نکنند. 

وی در پایان تاکید کرد: از کسانی که موضع آبرومند برای ورزش کشور درست کردند تشکر می‌کنم امیدوارم این موزه به روی مردم باز باز باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز