خانواده‌ام مشوق اصلی من بودند؛

جعفری: هدفم ایستادن بر سکوی پارالمپیک توکیو است/ از کودکی به ورزش علاقه داشتم

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۲۰:۰۶:۲۳
کد خبر: ۸۴۹۱۰۵
جعفری: هدفم ایستادن بر سکوی پارالمپیک توکیو است/ از کودکی به ورزش علاقه داشتم
ملی پوش پاراوزنه برداری گفت: به دنبال مدال پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ هستم تا کارنامه ورزشی ام را کامل کنم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیر جعفری ملی پوش پاراوزنه برداری کشورمان بیان کرد: از سال ۱۳۸۲ با ورزش افراد دارای معلولیت آشنا شدم و به دلیل اینکه از همان ابتدا به رشته وزنه برداری علاقه زیادی داشتم وارد این ورزش شدم و در حال حاضر نزدیک به ۱۲ سال است که عضو تیم ملی هستم.

وی ادامه داد: در طول این سال ها توانستم در رقابت های پاراآسیایی و جهانی مدال های مختلفی را کسب کنم اما جای مدال پارالمپیک در کارنامه ورزشی ام خالی است و اکنون تمام آرزو و هدفم رسیدن به مدال پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است تا بتوانم موفقیت های ام را تکمیل کنم.

از کودکی به ورزش علاقه داشتم

جعفری اظهار داشت: از دوران کودکی به ورزش علاقه زیادی داشتم و در حال حاضر نیز به غیر از وزنه برداری، مسابقات کشتی، والیبال و فوتبال را هم پیگیری می کنم و طرفدار تیم پرسپولیس هستم.

خانواده ام مشوق اصلی من بودند

ملی پوش پاراوزنه برداری گفت: برای ورود به ورزش و رسیدن به این موفقیت ها خانواده ام مشوق اصلی من بودند و در طول این سال ها از من حمایت کردند و باعث افزایش روحیه و انگیزه ام شدند. البته من تنها فردی هستم که در خانواده ام به صورت حرفه ای ورزش را ادامه دادم و مدال هایی که بدست آوردم تاثیر مثبتی روی نگاه اطرافیانم در مورد توانایی های افراد دارای معلولیت گذاشت.

وی عنوان کرد: سال های زیادی است که در رشته وزنه برداری فعالیت دارم و اگر روزی بخواهم از دنیای حرفه ای ورزش خداحافظی کنم به شدت ناراحت می شوم. به همین دلیل تصمیم دارم اگر روزی از دنیا ورزش جدا شدم در کلاس های آموزشی داوری یا مربیگری شرکت کنم تا بتوانم با ادامه فعالیتم در این رشته، تجربیاتم را در اختیار سایر ورزشکاران قرار دهم.

سعی کردم افراد دارای معلولیت را با ورزش آشنا کنم

جعفری افزود: در طول این سال ها سعی کردم افراد دارای معلولیت را با ورزش جانبازان و معلولین آشنا کنم تا دیدگاه آنها هم با ورود به دنیای ورزش تغییر کند و بدانند می توانند با انجام ورزش علاوه بر افزایش انگیزه و روحیه خود، برای کشور نیز افتخار آفرینی کنند.

امیدوارم دست پر از مسابقات قهرمانی جهان برگردم

ملی پوش پاراوزنه برداری در پایان در مورد رقابت های قهرمانی جهان قزاقستان گفت: در دسته ی وزنی که من قرار دارم ورزشکارانی از نیجریه و چین حریفان جدی هستند اما من تلاش می کنم تا بتوانم از سد همه آنها عبور کنم و دست پر به کشور برگردم.

نظر شما
پرونده ویژه