یوسف کرمی:

مسائل مربوط به ورزش باید تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد/ به خاطر یک زباله، شهردار را مواخذه نمی‌کنند

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۸:۵۲:۳۴
کد خبر: ۸۴۹۲۰۲
مسائل مربوط به ورزش باید تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد/ به خاطر یک زباله، شهردار را مواخذه نمی‌کنند
دارنده دو مدال طلای المپیک آسیایی گوانگژو و دوحه گفت: به خاطر ریختن زباله توسط یک شهروند که شهردار را مواخذه نمی‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یوسف کرمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان  با بیان اینکه مسوولیت فعالیت های فرهنگی برعهده تمامی ارگانها، سازمانها، نهادها و وزارتخانه است، اظهار داشت: مساله مربوط به ورزشگاهها از جمله، فحاشی، شرط بندی و ضرب و شتم  و یا هر گونه مواردی که ما از آن به عنوان مقولات ضدفرهنگی و غیراخلاقی نام می بریم باید توسط جامعه شناسان و مسوولان فرهنگی مورد بررسی قرار بگیرد و سپس توسط قانونگذار برایش قوانین لازم مصوب شود و پس از عدم اعمال یا نظارت باید مسئول پاسخگو باشد.

او ادامه داد: مثل این است که یک شهروندی زباله ای را بر روی زمین بریزد سپس شهردار را مواخذه کنند. اینکه عده ای فحاشی می کنند یا نظم  ورزشگاهی را بهم می زنند آیا باید تنها وزیر یا مسوول فدراسیون پاسخگو باشد؟ به نظرم تمامی نهادهای مربوطه باید بگویند که چرا فضای اخلاقی جامعه به این سمت رفته و پاسخگو باشند و وزارت ورزش و یا خانواده ورزش نباید به تنهایی در این ارتباط مخاطب تمامی سوالها باشد.

عضو اسبق تیم ملی تکواندو این نکته را مورد توجه قرار داد که بحث اوباشگری و هرج و مرج تنها در فوتبال ایران رخ نداده و نمی دهد بلکه شما این مساله را در ورزش انگلیس، بلژیک و بسیاری از کشورهای اروپایی هم می بینید، این اتفاق یک موضوع ساده است و به عنوان چالش محسوب نمی شود بلکه به عنوان یک بحث اجتماعی به شکل کارشناسی مورد حل و فصل قرار می گیرد.

کرمی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که موضوعات مربوط به ورزش باید کاملا کارشناسی در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و چنین مقولاتی باید با دیدگاهی علمی مورد بررسی قرار بگیرد که من فکر می کنم در مجلس شورای اسلامی  و در کمیسیونهای تخصصی جای چند ورزشکار خالی است که بتواند در چنین مواردی اظهارنظر کند و نظر دقیق بدهند.

او اظهار داشت: ورزش یک مقوله کاملا تخصصی است بویژه مدیریت ورزشی که کار ساده ای نیست  و باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که برای هدایت ورزش با آن جمعیت مخاطب چندین میلیونی باید آرامش کامل برقرار شود تا در فضای بهتری بتوان برای ورزش تصمیم گرفت.

دارنده مدال برنز در ادامه سخنانش همیاری و تعامل خانواده ورزش در رویدادهای غیرمنتظره از جمله سیل و زلزله را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: در زلزله کرمانشاه و سیل شاهد  اثرات موثر حضور ورزشکاران بوده ایم خانه هایی که پس از زلزله کرمانشاه ساخته شد و یا در وقوع سیل، نخستین گامها توسط ورزشیها برداشته شد که به نظرم باید نمایندگان مجلس این موضوع را مدنظر قرار بدهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز