با حضور ۳۰ داور درجه S۱؛

کلینیک داوری مسابقات کشتی آزاد جام ساساری برگزار شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۰:۴۷:۰۹
کد خبر: ۸۵۰۲۷۱
کلینیک داوری مسابقات کشتی آزاد جام ساساری برگزار شد
کلینیک داوری رقابت های کشتی آزاد بین المللی جام ساساری با حضور ۳۰ داور درجه 1S و درجه یک از قاره های مختلف جهان دیروز (جمعه) برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، با توجه به اینکه این  مسابقات دارای رنکینگ جهانی می باشد علاوه بر رقابت بین کشتی گیران، این رقابت ها میدان مهمی برای داوران قضاوت کننده جهت انتخاب برای قضاوت در مسابقات 2019 بزرگسالان جهان در قزاقستان نیز محسوب می شود.

محمد ابراهیم امامی داور المپیکی کشورمان که همراه با تیم منتخب کشتی آزاد ایران در این مسابقات حضور دارد، مهمترین مقررات و قوانین مطرح شده توسط استانیسلاو سرنگ مدرس اتحادیه جهانی کشتی از ‌کشور اسلوونی در این کلینیک را به شرح ذیل اعلام کرد:

-استفاده به موقع از اصطلاحات  رایج  داوری توسط داوران  در کلیه سطوح مسابقات امری ضروری و مورد تاکید اتحادیه است.

-هر یک از مربیان که به رای داوران اعتراض داشته باشد باید حداکثر پس از 5 ثانیه از ثبت امتیاز در تابلو اسکوربرد اعتراض خود را با پرتاپ چلنج اعلام کند و رئیس تشک مسئول پذیرش و یا عدم پذیرش چلنج وفق ضوابط می باشد   

-گرفتن و فشار روی انگشتان کشتی گیر جزء موارد کشتی منفی بحساب می آید  و در صورت مشاهده گرفتن انگشتان حریف، داور وسط وظیفه دارد برای مرتبه اول کشتی را قطع و به کشتی گیر خاطی تذکر جدی بدهد و در ادامه اگر همان کشتی گیر مجددا خطای گرفتن پنجه را تکرار کرد، با در خواست داور یا قاضی و پس از تائید رئیس تشک کشتی گیر خاطی را در کشتی آزاد با اخطار و دادن یک امتیاز به حریفش مجازات خواهند کرد.

-یک نکته مهم و کلیدی در خصوص عملکرد رئیس تشک: در صورت اختلاف نظر بین قاضی و داور  وسط، رئیس تشک نمی تواند نظر جدیدی اعلام نماید مگر اینکه رئیس تشک از اشتباه رای داور و قاضی اطمینان کامل داشته باشد و در این شرایط باید پس از قطع کشتی و انجام مشورت و بدست آوردن اکثریت آرا (دو رای از سه رای) رای نهایی را اعلام نماید. در این شرایط و پس از ثبت امتیازات در تابلو اسکوربرد هر یک از مربیان مجاز هستند به رای صادره با پرتاب چلنج  اعتراض کنند.

-بانداژ نمودن و بستن انگشتان دست توسط  هر یک از کشتی گیران فقط در صورتی که با تشخیص پزشک مسابقات باشد مجاز است، در غیر اینصورت ممنوع است.

-برای مسابقاتی که کمتر از ۱۶ کشتی گیر در یک گروه وزنی شرکت داشته باشند، مسئولان اجرایی می توانند مسابقات را در یک روز برگزار کنند، در این شرایط ابتدا  معاینه پزشکی، و سپس همزمان با وزن کشی، قرعه کشی نیز انجام خواهد شد.

نظر شما