بارها از منتقدین خواستم که نقاط ضعف ما را بگویند؛

عسگری: کارشکنی در صدور ویزا شیرازه تیم را بهم ریخت/ موفقیت اتفاقی نیست/ در تیم ملی اختیار تام دارم

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۱:۰۶:۴۲
کد خبر: ۸۵۰۲۸۵
عسگری: کارشکنی در صدور ویزا شیرازه تیم را بهم ریخت/ موفقیت اتفاقی نیست/ در تیم ملی اختیار تام دارم
سرمربی تیم ملی تکواندو آقایان گفت: من هیچ دخل و تصرفی در انتخاب بچه‌ها نداشتم و هرکسی با تلاش خود در اردو حضور دارد، اما متاسفانه ‌کارشناس‌های ما ضد و نقیض صحبت می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست خبری کادر فنی تیم ملی تکواندو در محل فدراسیون برگزار شد. فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو آقایان در این کنفرانس در خصوص اتفاقات و وضعیت تیم ملی ایران بیان کرد: اردو تیم ملی آقایان جهت حضور در مسابقات منچستر طی چهار مرحله از اواسط دی ماه با حضور ۷۰۰ مدعی که یکی از بهترین انتخابی‌ها بود، برگزار شد. مهدی خدابخشی به دلیل مصدومیت نتوانست جزو ۳۵ تکواندوکاری باشد که به این اردو دعوت شدند. سه دوره مسابقات کیش را داشتیم که تیم‌های ملی ایران موفق شدند به عنوان قهرمانی برسند، البته مهم امتیازاتی بود که در این رقابت کسب کردیم.

وی افزود: در آخرین روزهای سال 97 آخرین مرحله انتخابی را برگزار کردیم و نفرات اصلی مشخص شدند، در مجموع ۱۴۳ جلسه تمرین داشتیم. قرار بود در مسابقات آلمان به دلیل اینکه از لحاظ فنی به مسابقات جهانی مشابه بود، شرکت کنیم و با حضور در این تورنمنت می‌توانستیم نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم، اما به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستیم. در نهایت تلاش کردیم مدل تمرینات را تغییر دهیم تا بتوانیم کمال استفاده را در این مدت کوتاه ببریم. من بارها از منتقدین خواهش کردم سر تمرین حضور پیدا کنند تا نقاط  ضعف ما را بگویند ولی تا به امروز حتی یکبار هم به ما سر نزدند. تلاش کردیم در این مدت سمت گله‌گذاری نرویم و با همین شرایط خود را برای مسابقات حاضر کنیم. با صراحت می‌گویم بچه‌های تیم ملی چه در تمرینات و چه در مسابقات از جان و دل مایه گذاشتند.

عسگری عنوان کرد: نفرات تیم جوان بودند و پنج نفر از ورزشکاران سابقه حضور در مسابقات بزرگسالان را نداشتند، اما با قاطعیت در انتخابی توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. از بین این بچه‌ها سجاد مردانی، آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و سروش احمدی امیدهای مدال ما بودند. متاسفانه فقط احمدی و هادی‌پور موفق شدند مدال کسب کنند.

سر مربی تیم ملی تکواندو آقایان تصریح کرد: رسیدن به یک روحیه تیمی برای ما خیلی مهم بود و عدم صدور ویزا برای بچه‌ها شیرازه تیم را بهم ریخت و من مجبور شدم در تهران بمانم تا این بچه‌ها از نظر روحی بهم نریزند. در نهایت مجبور شدم عازم منچستر شوم و در آن‌جا من و پولادگر برای حل این موضوع تلاش کردیم، اما متاسفانه اتفاقی رخ نداد و از نظر روحی تاثیر منفی گذاشت. وزن کشی آرمین هادی‌پور در روز مسابقه انجام شد و بی‌شک استرس زیاد قبل از مسابقه در رنگ مدال هادی‌پور تاثیر گذار بود.

وی اظهار داشت: چهار مرحله مسابقات گرندپری را پیش رو خواهیم داشت که برای کسب امتیاز ضروری هستند. تلاش می‌کنیم علاوه بر این مسابقات در چند تورنمنت دیگر هم شرکت کنیم. موفقیت اتفاقی نیست و نیاز به فاکتورهای خاصی دارد در این مدت اندک تلاش می‌کنیم با همین شرایط زمینه کسب سهمیه را برای بچه‌ها فراهم کنیم.

عسگری تاکید کرد: من هیچ دخل و تصرفی در انتخاب بچه‌ها نداشتم و هرکسی با تلاش خود در اردو حضور دارد، اما متاسفانه ‌کارشناس‌های ما ضد و نقیض صحبت می‌کنند. از تمام نقدها استقبال می‌کنم و همانطور که گفتم از منتقدین خواستم بیایند تا از نظرات خود استفاده کنیم، اما این شرایط فراهم نشد. تمرینات بچه‌ها نوید روزهای خوب است به نظر من هنوز هم دیر نشده است و همچنان به کسب سهمیه امیدوار هستیم. در مجموع تیم جوانی داشتیم که نیاز به تمرینات و بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشتیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو آقایان خاطر نشان ساخت: من فقط عملکرد بچه‌ها را رصد می‌کنم و بر اساس انتخابی افراد را به تیم دعوت می‌کنم. در این مدت فرزان عاشور‌زاده فراز و نشیب‌های زیادی داشت، به همین دلیل نمی‌شد چندان اعتمادی داشت. البته بعد از مسابقات کیش عاشور‌زاده را به اردو دعوت کردیم، اما در انتخابی طی دو مرحله به پلنگ افکن باخت. در حال حاضر عاشورزاده زیر تیغ جراحی رفته است و دوران نقاحت خود را سپری می‌کند.

وی گفت: آرمین هادی‌پور در این مدت آمادگی کامل نداشت، اما بازی خوب داشت. دیر رسیدن، وزن کم کردن و کم بود خواب باعث شد نتواند نتیجه مطلوبی را کسب کند. من قصد توجیه ندارم و مانند همه از نتیجه راضی نیستم ولی در تلاش هستم تا درست کار کنم. در این مدت از هیچ تلاشی کوتاهی نکردم و اگر شرایط این گونه پیش نمی‌رفت این اتفاقات در خصوص روادید رخ نمی‌داد و شاید نتایج خیلی بهتری کسب می‌شد.

عسگری بیان کرد: تعداد زیادی از بچه‌های ما که شانس اصلی مدال بودند در ایران ماندند. وقتی از روانشناس تیم در این خصوص پرسیدم گفت ماندن من کنار این بچه‌ها کار درستی است، من با قاطعیت می‌گویم که از نظر فنی اختیار تام داشتم و اگر این گونه نبود هرگز کنار تیم نمی‌ماندم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان عنوان کرد: سجاد مردانی دیگر مانند قبل نیست و در حال حاضر یک بازیکن دوپا است. اما برای استفاده از این تغییرات و نتیجه گرفتن قطعا نیاز به زمان دارد. علاوه بر این مرادی هم جزو افرادی بود دیر ویزا گرفت و این موضوع هم در نتیجه او بی تاثیر نبود. اما در کنار همه این موارد مشکلات داوری هم در عدم نتیجه‌گیری بی‌تاثیر نبود و اگر فیلم مبارزات را تماشا کنیم کاملا مشخص است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز