گزارش ورزشی هفته؛

مبارزه با فساد، سرآمد عملکرد وزیر ورزش‌وجوانان/ وزارتخانه در دوران حضور سلطانی‌فر توفیقات زیادی داشته است

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۵:۳۲:۱۹
کد خبر: ۸۵۲۳۳۸
مبارزه با فساد، سرآمد عملکرد وزیر ورزش‌وجوانان/ وزارتخانه در دوران حضور سلطانی‌فر توفیقات زیادی داشته است
وزارت ورزش و جوانان در جهت پیشگیری از فساد، تخلف و یا سهل انگاری های مالی در حوزه ورزش و کنترل و نظارت مستمر بر فعالیت های اقتصادی این حوزه اقدامات اثرگذار و ماندگاری در دولت تدبیر و امید انجام داده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ وزارت ورزش و جوانان در جهت پیشگیری از فساد، تخلف و یا سهل انگاری های مالی در حوزه ورزش و همچنین کنترل و نظارت مستمر بر فعالیت های اقتصادی این حوزه اقدامات اثر گذار و ماندگاری در دولت تدبیر و امید انجام داده است.  بی تردید یکی از مظاهر فساد در هر بخشی مربوط به مباحث مالی است. هر کجا که پای پول و مباحث مالی در میان باشد و از سویی کنترل و نظارت قاعده مند و قانونی وجود نداشته باشد بی تردید پایه های فساد شکل می گیرد.

اجرای طرح اصلاح نظام مالی فدراسیون های ورزشی و ایجاد انضباط اقتصادی، عدالت بودجه ای و شفاف سازی مالی به ویژه در حوزه قراردادهای ورزش حرفه ای، دو اقدام مهم وزارت ورزش و جوانان در حوزه مالی بوده است.  می دانیم که فساد جنبه های مختلفی دارد و در هر بخش و حوزه ای که کنترل و نظارت مدون و مستمری وجود نداشته باشد امکان بروز فساد وجود خواهد داشت. در این جهت یکی دیگر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان ایجاد سامانه فرآیند تصویب و نظارت بر اعزام های برون مرزی کاروان های ورزشی بود تا از وقوع فساد، تخلف و سهل انگاری در موضوعات مختلف جلوگیری شود.

حتی با وجود سامانه های نظارتی و کنترلی اگر سیستم بازرسی هوشیار و کاملی وجود نداشته باشد باز هم فساد می تواند بروز پیدا کند. در این جهت نیز وزارت ورزش و جوانان اقدامات قابل توجهی انجام داده که از جمله آن می توان به بازرسی از ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، ادارات شهرستان ها، هیات های ورزشی سراسر کشور و همچنین بازرسی از فدراسیون های ورزشی در بخش ها و شاخص های مختلف اشاره کرد.

کار بازرسی فقط به زیر مجموعه های وزارت ورزش و جوانان ختم نشده و هر جا که موضوع ورزش با مردم و جوانان ارتباط دارد و سلامت بدنی و یا فرهنگ و اخلاقیات ملت را تهدید می کند، وزارت ورزش و جوانان بر اساس وظایفی که در قبال سلامت آحاد جامعه دارد ورود کرده و با اقدامات خود سعی در پیشگیری و مبارزه با فساد در محیط های ورزشی کرده است.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد وزیر ورزش و جوانان به خبرنگار برنا گفت: عملکرد وزیر ورزش و جوانان را می‌توان در حوزه‌های مختلفی بررسی کرد که بنده آینده را مثبت و شفاف می‌بینم.

وی افزود: عملکرد ورزشکاران ما در میادین مختلف بین‌المللی و کسب عناوین برتر در مسابقات آسیایی و جهانی که منجر به اهتزاز پرچم کشورمان شده در این مدت کم نبوده و ما عملکرد مناسبی در این‌باره داشتیم، ضمن اینکه برگزاری مسابقات داخلی نیز در رشته‌های مختلف خوب ارزیابی می‌شود.

عضو کمیسیون عمران در پایان اظهار داشت: بنده با طرح موضوع استیضاح مخالف هستم و معتقدم سلطانی‌فر از وزرای فعال دولت بوده است.

بهداد سلیمی، قهرمان مازندرانی سابق وزنه‌برداری، با اشاره به عملکرد خوب وزنه‌برداران در سالی که گذشت به خبرنگار برنا گفت: خوشخبتانه سال سپری شده سال خوبی برای جامعه ورزش و به‌ویژه وزنه برداران بود. مدال‌های خوش رنگی که در مسابقات بین المللی کسب شد، باعث دلگرمی مردم و جامعه ورزش برای حضوری پر رنگ در المپیک 2020 توکیو شد.

وی ادامه داد: قطعا وزنه برداری یکی از رشته‌هایی است که انتظارات از آن برای کسب سهمیه و همچنین کسب مدال در میادین بالاست. در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور روی شرایط ورزش کشورمان نیز تاثیر گذاشته است اما همچنان امیدوارم با وجود همه این مشکلات و همچنین کم شدن سهمیه وزنه برداری ایران نه تنها بتوانیم کسب سهمیه کنیم بلکه بتوانیم مدال‌های خوش رنگ ادوار گذشته را تکرار کنیم.

دارنده مدال المپیک درپایان درمورد ارزیابی خود از عملکرد دکتر سلطانی‌فر در چند سال اخیر نیز گفت: آقای سلطانی‌فر چه در زمان ریاست بر وزارت ورزش و جوانان و چه در سمت‌های پیشین خود کارنامه درخشانی داشته و دارند. ورزش ایران در حال حاضر در امینت و آرامش به سر می‌برد که ماحصل تلاش وزارت ورزش و جوانان است. با این که سیاسی نیستم و چندان هم از سیاست سر در نمی‌آورم ولی احساس می‌کنم در شرایط کنونی که ما المپیک 2020 را در پیش داریم ایجاد چنین حواشی و بحث استیضاح وزیر اصلا کار درستی نیست و بیشتر شبیه به یک بازی سیاسی است.

رحیم زارع، عضو فراکسیون ورزش و نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد وزیر ورزش و جوانان به خبرنگار برنا گفت: آقای سلطانی فر از مدیران با تجربه و مجرب کشور هستند که طی سه سال گذشته در ورزش عملکرد بسیار مثبتی داشتند و در این حوزه نیز توان مدیریتی بالای خود را نشان داده است.

رئیس کمیته فوتبال مجلس در ادامه عنوان کرد: عیار فوتبال باشگاهی ما طی 2-3 ساله اخیر از نظر کیفیت بالاتر رفته و دو باشگاه پر هوادار استقلال و پرسپولیس در سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ به صورت همزمان جز هشت تیم برتر آسیا شدند. اتفاقات خوبی در فوتبال ما در دوره وزارت آقای سلطانی‌فر رخ داده که مردم را خوشحال کرد و این یکی از همان مسائلی است که ما از ورزش و فوتبال می خواهیم.

خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مباحث مطرح شده برای استیضاح مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: امیدوارم صحبت‌ها و توضیحات سلطانی‌فر بتواند نمایندگان مجلس را قانع کند، با توجه به اینکه سال سرنوشت‌سازی را پیش‌رو دارم و سال پیش از المپیک است، مجلس باید این حساسیت‌ها را در نظر بگیرد و باتوجه به شرایطی که ما باید برای کسب سهمیه داشته باشیم، رفتار کند. وزیر ورزش طی این چند سال عملکرد بسیار خوبی داشته و این موضوع از نتایج خوبی که در رشته‌های مختلف ورزشی به دست آمده، قابل مشاهده است.

وی افزود: سلطانی‌فر حتی وقتی یک مشکل در کشور خارج از حیطه مسئولیت وی به وجود آمد، وارد عمل شد و حتی در جایی چکمه به پا از مناطق سیل‌زده دیدن کرد و جامعه ورزش را جهت کمک به مردم سیل‌زده دعوت کرد. در حوزه ورزش هم در هر زمانی که می‌توانسته کنار فدراسیون‌های ورزشی باشد، وظیفه خود را تمام و کمال انجام داده است.

قمری عنوان کرد: به نمایندگان حق می‌دهیم کارهای نظارتی خود را انجام دهند، درخواست داریم که خارج از مسائل سیاسی شرایطی ایجاد کنند تا ما بتوانیم کنار مجموعه جامعه ورزش آرامش نسبی برای کسب سهمیه المپیک داشته باشیم و با توجه به تمام مشکلات مالی وجود دارد بتوانیم دور از موضوع خاصی کار خود را پیش ببریم. راه سختی برای کسب سهمیه در پیش داریم، ان‌شاءالله که بتوانیم از ظرفیت‌های ورزش در کسب سهمیه استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان گفت: موضوعاتی که در یک استادیوم ورزشی به وجود می‌آید، مشکل وزیر ورزش یا فدراسیون فوتبال نیست و هر کسی که وارد یک مکان ورزشی می‌شود زیر نظر سازمان‌های دیگر درس خوانده و پرورش داده شده است. تنها وظیفه وزارت ورزش برگزاری مسابقات است و مسائل اجتماعی مربوط به حوزه‌های دیگری است که باید از روزهای گذشته به آن پرداخته می‌شد.

کمال دهقانی فیروزآبادی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار برنا، پیرامون عملکرد وزیر ورزش و جوانان گفت: برآیند عملکرد آقای دکتر مسعودسلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان را مثبت ارزیابی می‌کنم. سال گذشته ورزشکاران ما در میادین بین‌المللی و آسیایی عملکرد بسیار مثبتی داشتند و در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی نیز ورزشکاران کشورمان موفق شدند بارها پرچم مقدس کشورمان را به اهتزار دربیاورند و این موضوع باعث افزایش غرور ملی و خوشحالی مردم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه عنوان کرد: در مورد وزارت ورزش نکته دیگر این است که ما باید ببینیم چه امکانات و بودجه‌ای داده‌ایم و بر اساس آن عملکرد را بررسی کنیم که بر این اساس و با توجه به موارد ذکر شده عملکرد وزیر ورزش خوب و موفقیت آمیز بوده و با طرح موضوع استیضاح مخالف هستم.

اصغر مسعودی، نماینده نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد وزیر ورزش وجوانان به خبرنگار برنا گفت: الحمدالله وزارت ورزش و جوانان توفیقات خوبی را در سه ساله گذشته داشته است. در حوزه ورزشی ما توفیقات بسیار خوبی را کسب کرده ایم. بدست آوردن رتبه های برتر در مسابقات مختلف و بازی های آسیایی و پاراآسیایی، به ویژه حضور و افتخار آفرینی بانوان با حجاب اسلامی که بسیار ارزشمند است همه نشان دهنده عملکرد خوب ورزش کشور است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس پیرامون در اختیار گرفتن 27 صدم درصد از در آمد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش عنوان کرد: وزارت ورزش با این بودجه بسیاری از پروژه های نیمه تمام را به اتمام رساند.

عضو فراکسیون ورزش عنوان کرد: هر مقوله در کنار ورزش قرار بگیرد به حاشیه می رود و کارهای صورت گرفته در بخش جوانان کمتر به چشم بیاید و البته امکان دارد این موضوع اشکال ساختاری باشد.

نماینده نی ریز و استهبان گفت: استیضاح به معنای توضیح خواست است که یکی از حقوق نمایندگان مجلس است، بنده خودم در جلسه کمیسیون فرهنگی حضور داشتم و به نظرم پاسخ های وزیر قانع کننده بود، حالا اگر برخی دوستان اصرار بر این دارند که این موضوع به صحن علنی برده شود، وزیر ورزش و جوانان می تواند از دست آوردها و کارهای مختلف انجام گرفته خود به تمام نمایندگان توضیح بدهد، اگر چه بنده عرض کردم پاسخ سوالات وزیر از نظر بنده قانع کننده بود.

نظر شما