محمد پنجعلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قهرمانی‌های پرسپولیس با انسجام و همدلی به‌دست آمد/ با برانکو هم‌خون شدیم و او جایی نمی‌رود/ ویلموتس شروع خوبی در تیم ملی داشت

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۶:۱۰:۳۲
کد خبر: ۸۵۶۰۰۰
قهرمانی‌های پرسپولیس با انسجام و همدلی به‌دست آمد/ با برانکو هم‌خون شدیم و او جایی نمی‌رود/ ویلموتس شروع خوبی در تیم ملی داشت
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران گفت: اعتقاد دارم آقای برانکو نمی‌روند و به نوعی می‌توان گفت هم جنس و هم‌خون شدیم یعنی واقعا با فرهنگ ما زندگی کرده و ارتباط قشنگی با مردم ما دارد و من دلیلی برای رفتن او نمی‌بینم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمد پنجعلی را می‌ توان یکی از پرافتخارترین و محبوب‌ ترین پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس دانست.

وی درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ به خبرنگار برنا گفت: لیگ عالی بود. فکر می‌کنم پرسپولیس به‌رغم یک‌سری مشکلاتی که داشت به‌خصوص در فصل قبل و بحث نقل و انتقالات نتایج خوبی گرفت و در فصل هجدهم هم بازیکنان خوبی به تیم اضافه شدند و توانستیم با انسجام و همدلی مثل پارسال قهرمانی را کسب کنیم.

پنجعلی افزود: خوشبختانه همه چیز بر وفق مراد است و دل‌مان می‌خواهد که مشکلاتی هم که این روزها باشگاه درگیر آن است حل شود. درباره بحث برانکو من می‌دانم باشگاه پیگیر است. من هم اعتقاد دارم آقای برانکو نمی‌روند و به نوعی می‌توان گفت هم جنس و هم‌خون شدیم یعنی واقعا با فرهنگ ما زندگی کرده و ارتباط قشنگی با مردم ما دارد و دلیلی برای رفتن او نمی‌بینم.

مدافع اسبق تیم ملی با اشاره به اهمیت بحث اسپانسر گفت: من اعتقاد دارم اسپانسر ما اگر جدا باشد خیلی راحت‌تر هستیم و هزینه‌هایی که می‌شود شفاف است اما این‌که اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک تشکیلات باشد فکر می‌کنم خیلی مشکل ایجاد می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: قراردادی که بسته شده به این شکل است که تمام  البسه و آن چیزی که تیم‌های پایه و آمادگی پرپسولیس نیاز دارند همه را تقبل می‌کند مانند بزرگسالان و این کار قشنگی است و اسپانسر باید این کار را کند و نمی‌‌توانیم در یک باشگاه دو اسپانسر داشته باشیم و این قشنگ نیست. هزینه‌ای هم ندارد برای اسپانسر و به نفع‌شان هم است و این موضوع را در قرارداد گنجانده‌اند.

پنجعلی پیرامون مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: باید قبول کنیم کار در آسیا سخت است. ما در واقع باید زیرساخت‌هایمان را درست کنیم. مربی هرچقدر هم تبحر داشته باشد باید یک‌سری امکانات فراهم باشد تا حاصل آن موفقیت تیم باشد. واقعا این مشکلات را داریم و امیدواریم این زمینه، امکانات و ابزار فراهم شود که تیم‌ها بتوانند با تمام قدرت در بازی‌ها شرکت کنند. متأسفانه ما می‌دیدیم برای تیم‌های ایرانی که در لیگ قهرمانان حضور داشتند، سازمان لیگ طوری برنامه‌ریزی می‌کرد که تیم پرواز می‌‌کرد و می‌آمد و وقتی به تهران می‌رسیدند دو روز بعد باید به زمین می‌رفتند. اصلا کارشناسی نمی‌شود بازیکنی که پرواز می‌کند و ارتفاعی که طی می‌کند همه در سیستم کلی بدن تأثیرگذار است. باید با این موضوع کارشناسانه برخورد شود و برنامه‌ریزی به گونه‌ای برای تیم‌های ایرانی صورت بگیرد که به نفع و سود نمایندگان باشد. همان کاری که کشورهای دیگر برای تیم‌هایشان می‌کنند و ما متأسفانه این حمایت را به هر دلیلی نداشتیم و باید داشته باشیم.

رئیس آکادمی باشگاه پرسپولیس درباه جذب بازیکنان در فصل نقل و انتقالات تصریح کرد: فوتبال حرفه‌ای شده است. ما اگر بخواهیم بچه‌هایمان را جذب نکنیم ممکن است جذب تیم‌های رقیب ما شوند. این در تفکر حرفه‌ای نمی‌گنجد و قبول داریم یک‌سری اشتباهاتی بوده است. اگر نیرو را از دست بدهیم و حریف‌های ما آن نیرو را بگیرند کاملا  دردسرساز می‌شود و به ضرر ما تمام می‌شود و باید این نکته مهم را در نظر بگیریم. به هر حال امیدواریم بچه‌هایی که با تأییدیه برانکو می‌آیند تیم را از این هم قوی‌تر کنند.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره بازی ایران و سوریه که نخستین بازی ملی پوشان ایران با هدایت ویلموتس بود عنوان کرد: بازی جدید تیم ملی خوب بود. چند تن از بازیکنان حریف نبودند. ما نمی‌توانیم به طور مطلق بگوییم بازی دفاعی یا تهاجمی خوب است. هر بازی شرایط خاص خود را می‌طلبد. در زمین خود یک شکل است و در زمین حریف طوری دیگر. بستگی به شرایط دارد. مثلا در زمین خودمان 3 گل زدیم و برویم در زمین حریف هم به همان شیوه حمله کنیم این اشتباه است. چون آن تیم نیاز به تهاجم و گل دارد. یک تیمی ضعیف است و وقتی زورمان به آنها می‌رسد دفاع کنیم، این نیز صحیح نیست و اینها تفکراتی است که معتقدم یک مربی با دانش و فهیم در شرایط بازی و مسابقه و در شرایط جدول و به تناسب بازی‌ها باید در مورد چگونه بازی کردن تصمیم بگیرد.

پنجعلی با تمجید از هواداران پرسپولیس اظهار کرد: بچه‌ها و کلیه‌ فوتبالیست‌ها و قهرمان‌ها نیاز به حمایت مردم دارند و اولین چیزی که انگیزه می‌دهد به یک بازیکن و باعث پیشرفت می‌شود حمایت مردم است. اگر پرسپولیس اینقدر حامی و طرفدار نداشت امکان نداشت من به پرپسولیس بیایم. طبیعی است برای شروع بازی هر بازیکن به جایی می‌رود که مردم او را ببینند و آن باشگاه را دوست دارند و آن تیم را حمایت می‌کنند. همین الان حمایت مردمی از  تیم پرسپولیس فوق‌العاده است و این خیلی زیباست. ما اعتقاد داریم هر چیزی داریم صدقه سر این مردم است. این‌که بیاییم و مثل یک خانواده باشیم، احساس قلبی ما با طرفداران‌مان است. واقعا به هواداران و مردم عزیزمان افتخار می‌کنیم و بی‌نهایت از آنها سپاسگزاریم و اگر دنیا را بدهند نمی‌تواند جایگزین این چیزی باشد که ما از مردم می‌گیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز