لژیونرها فصل سختی در اروپا داشتند؛

پاکدل: هیچ چیز مهم‌تر از به اهتزار در آمدن پرچم کشورمان نیست/ استعدادیابی برای ما اهمیت بالایی دارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۱۷:۳۲
کد خبر: ۸۵۶۷۲۳
پاکدل: هیچ چیز مهم‌تر از به اهتزار در آمدن پرچم کشورمان نیست/ استعدادیابی برای ما اهمیت بالایی دارد
رییس فدراسیون هندبال در نشست خبری گفت: استعدیابی برای ما اهمیت زیادی دارد و با یک تیم قدرتمند در این زمینه ورود کرده‌ایم و کار را پیش می بریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست خبری علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال صبح امروز در محل این فدراسیون برگزار شد. علیرضا پاکدل ابتدا در تمرین تیم ملی حاضر شد و سپس با حضور در نشست پاسخگوی خبرنگاران بود.

علیرضا پاکدل ابتدا استعدادیابی را اولویت برنامه‌های خود دانست و تاکید کرد: استعدیابی برای ما اهمیت زیادی دارد و با یک تیم قدرتمند در این زمینه ورود کرده‌ایم و کار را پیش می بریم. نظارت کامل بر برنامه‌های استعدادیابی داریم چرا که برای‌مان اهمیت زیادی دارد.

او افزود: هیچ چیز مهم‌تر از به اهتزار در آمدن پرچم کشورمان نیست. همه در تلاش هستیم. لژیونرها برای هندبال تلاش کردند و هندبال نیز برایشان هزینه کرده است. اگر امروز لژیونر شده‌اند با تلاش خودشان و هزینه‌های هندبال بوده است.

وی  در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر دلیل عدم حضور در مسابقات ترکیه اظهار داشت: ما ارتباط خوبی با لژیونرها دارم. با آنها ارتباط دارم و نظر من و سرمربی تیم ملی این است که در چارچوب قوانین کادرفنی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. لژیونرهای ما فصل سختی در اروپا داشتند و یک عده در اردوی دوم به تیم اضافه شدند. برخی هم مصدوم هستند. ما به تورنمنت ترکیه دعوت شدیم اما شرط اصلی ما حضور با تمام بازیکنان بود ولی چون لژیونرها نبودند شرکت نکردیم هر چند که  شرایط میزبانی هم با خود ترکیه بود و فقط ما هزینه بلیت را پرداخت میکردیم ولی زمانی که تیم به امادگی نسبی برسد قطعا در تورنمنت خارجی شرکت خواهیم کرد و در این زمینه نیز فعلا  در حال رایزنی هستیم.

پاکدل در ادامه پیرامون تیم ملی عنوان کرد: جلسه خوبی داشتیم با آنها و صحبت‌های زیادی داشتیم. جلسه به اینجا رسید که در اردوی بعدی همه لژیونرها را داشته باشیم جز برخورداری که رسما اعلام کرد از تیم ملی خداحافظی می‌کند. باقی لژیونرها از اردوی بعدی که یک ماه دیگر است به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شوند. با نظر سرمربی هرکسی بهتر باشد در لیست نهایی قرار می‌گیرد.

رییس فدراسیون هندبال در ادامه اظهار داشت: با وزارت ورزش هماهنگی‌ها را انجام دادیم و با مربی خارجی تیم توافق کردیم که قراردادش را فسخ کند و حق و حقوقش را با توافق پرداخت کردیم و او هم رفت. برای المپیک زمان کم داریم و نباید توقع داشت در این فرصت کم و یک سهمیه مستقیم برای آسیا بتوانیم کسب سهمیه کنیم. البته در همین زمان کوتاه هم می‌جنگیم و همه قول دادند همه تلاش خود را انجام دهند. المپیک از همه رویدادها مهم‌تر است ولی بهمن ماه انتخابی جهانی داریم که اگر صعود کنیم شرایط برای هندبال ما متفاوت می‌شود.

پاکدل درخصوص لیگ برتر هندبال گفت: در اکثر رشته‌های سالنی شاهد درگیری و تنش هستیم و فقط مختص هندبال نیست. این اتفاقات مورد تایید ما نیست و تلاش می‌کنیم با جرایم و تنبیهات شدیدتر مانع شویم و از خطوط قرمز کوتاه نمی‌آییم. از طریق باشگاه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنیم. چندین سال بود که در رده‌های پایه در آسیا نبودیم. اینکه بگوییم مسائل مالی برای عدم اعزام دخیل نبوده درست نیست و یکی از دلایل عدم اعزام بانوان همین مسائل مالی هم بوده است. البته نگفتیم تیم‌های پایه بانوان را رها می‌کنیم، برای این تیم برنامه داریم. با سطح اول بانوان آسیا فاصله داریم و با هزینه کمتر از اعزام، زیر ساخت های هندبال بانوان را بهبود می بخشیم.

پاکدل درخصوص بدهی‌های فدراسیون گفت: هنوز بدهی‌های جام ریاست جمهوری را داریم و اخیرا دادگاهی در مشهد داشتیم حدود 500 تا 600 میلیون هم در زمان سرپرست ماند که مربوط به بدهی داوران بوده و پرداخت کردیم. بخش دیگر را نیز قبل از لیگ می‌دهیم. فدراسیون هندبال از سال 91تا 94 اظهار نامه مالیاتی را تکمیل نکرده و با احتساب جرایم 3 میلیارد بدهی مالیاتی داریم.

پاکدل درباره حضور نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا تصریح کرد: تیم بانوان شرکت نکرد چراکه اول بحث هزینه‌های 150 دلاری برای هر نفر در روز بود. باوجود رایزنی با آسیا و اینکه تخفیف 100 دلاری برای هر بازیکن را  گرفتم اما هیچ یک از 4 باشگاه اول لیگ حاضر به حضور نشدند. نکته دیگر اینکه در هر دوره قزاقستان میزبان  است که 3 تیم هم در مسابقات دارد و مقام‌های اول به آنها می‌رسد و این موضوع علاقه تیم‌ها به حضور را کم کرده است. در بخش آقایان سپاهان مصوبه هیئت رئیسه را گرفته و برای حضور در باشگاه‌های آسیا اعلام آمادگی کرده و زاگرس هم شفاها اعلام آمادگی کرده است.

وی درباره سه شغله بودن رئیس کمیته داوران یادآور شد: اینکه کسی هم داور و هم رئیس کمیته داوران باشد را شخصا نمی‌پسندم. باید از کسی استفاده شود که تمام وقت در فدراسیون باشد.

رئیس فدراسیون هندبال درخصوص حضور داوود توکلی به عنوان مشاور امور بین الملل با توجه به قانون منع حضور افراد دو تابعیت گفت: در فدراسیون به روی هر کسی که بتواند کمک کند باز است. وی در مقطعی 20 روزه کمک کردند و دیگر سمتی ندارد.در خصوص ارتباط وی با فدراسیون جهانی هم خبری ندارم. وی در مقاطعی برای هندبال زحمت کشیده که برای او آرزوی موفقیت دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز