سعید حسنی‌پور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تلاش کمیسیون ورزشکاران بر این است که ایران یک کرسی در ioc به دست آورد/ حذف رستمی و سوریان توجیه قانونی دارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۷:۴۳:۵۰
کد خبر: ۸۵۸۰۶۳
تلاش کمیسیون ورزشکاران بر این است که ایران یک کرسی در ioc به دست آورد/ حذف رستمی و سوریان توجیه قانونی دارد
نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران گفت: اگر کسی عضو کمیسیون ورزشکاران دنیا شود بعد از آن می‌تواند عضو IOC هم بشود و این برای کشور ما می‌تواند یک کرسی خیلی مهم باشد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا؛ سعید حسنی‌پور، نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص یازدهمین جلسه کمیته ورزشکاران بیان کرد: این جلسه با حضور طاهره طاهریان، آرش میراسماعیلی، رئیس کمیسیون، هادی ساعی که هم عضو کمیسیون هستند و هم در واقع نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، برگزار شد. طبق معمول در این جلسات که کمیسیون ورزشکاران نقش مشورتی دارند و پیشنهادات خود را به کمیته اجرایی ارائه می‌کنند و در صورت صلاحدید و در صورتی که رأی آورده شد در کمیته اجرایی آن پیشنهاد مصوب می‌شود که انجام بگیرد.

‎وی افزود: ماهیت کمیسیون ورزشکاران پیگیری مطالبات آنها است. در المپیک 2020 انتخاباتی برگزار می‌شود، انتخابات کمیسیون ورزشکاران دنیا، که در این جلسه ما باید برای المپیک یک ورزشکار حائز شرایطی که کمیته ملی المپیک اعلام کرده، انتخاب کنیم تا در آن انتخابات نماینده کشورمان باشد.

‎حسنی‌پور عنوان کرد: پس از انتخاب نماینده باید همه با هم تلاش کنیم تا قهرمان شایسته‌ای کشورمان در کمیته بین المللی المپیک رأی بیاورد. یعنی اصل کار این است که بعد از معرفی،کار گروهی تشکیل شود تا بتوانیم یک نماینده در IOC داشته باشیم. اگر کسی عضو کمیسیون ورزشکاران دنیا شود بعد از آن می‌تواند عضو IOC هم بشود و این برای کشور ما می‌تواند یک کرسی خیلی مهم باشد.

‎نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران خاطرنشان ساخت: البته تعدادی از اعضای کمیسیون ورزشکاران که از دوستان ما و افتخارات کشور هستند در جلسات حضور پیدا نکردند. در کمیسیون ورزشکاران اساسنامه‌ای وجود دارد و بر اساس این اساسنامه اگر عضوی بیش از 4  جلسه غیبت غیرموجه داشته باشد از کمیسیون حذف خواهد شد، متاسفانه 2 تن از اعضا بیش از 4 جلسه و حدود 8 غیبت داشتند.

‎وی تاکید کرد: اگربه هر دلیلی ورزشکاران نتوانستند در کمیسیون شرکت کنند و فعالیت داشته باشند، از اعضایی علیالبدل استفاده می شود. این اعضا هم مایل هستند تا در جلسات کمیسیون حضور فعال داشته باشند و به ورزش کشور کمک کنند. در اولین جلسه‌ای که تفتیان و نوروزی معرفی شدند، در جلسه حضور پیدا کردند.

‎حسنی‌پور درمورد عدم حضور فعال  سوریان و کیانوش رستمی اظهار داشت: حتما معذوراتی داشتند و نتوانستند در جلسات شرکت کنند. ممکن است این موضوع باعث ناراحتی دوستان ما شود اما من به عنوان  نایب رئیس کمیسیون باید توضیح می‌دادم که چرا چنین اتفاقی افتاده است تا همه آگاهی داشته باشیم.

‎نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران در پایان گفت: یک سری ورزشکاران پیگیر مطالبات خود بودند و این موضوع در فضای مجازی به ما انتقال داده شد. کمیسیون ورزشکاران تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق ورزشکاران خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز