گلاره کاکاوندپور طی گفتگو با خبرگزاری برنا:

امیدوارم با حمایت‌های وزیر ورزش‌وجوانان بتوانیم در تورهای مختلف بسکتبال شرکت کنیم/ تیم ملی بانوان مخصوص عده‌ای خاص نیست

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۶:۱۷:۲۷
کد خبر: ۸۵۸۴۹۸
رئیس دپارتمان بسکتبال 3 به 3 بانوان گفت: بازی ایران و اسپانیا به عنوان افتتاحیه جام جهانی آمستردام است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ گلاره کاکاوندپور، رئیس دپارتمان بسکتبال 3 به 3 بانوان، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص شرایط تیم ملی بیان کرد: با کمک‌های وزیر ورزش و جوانان حجاب بانوان تایید و بعد از 40 سال تیم ملی راهی رقابت‌های برون‌مرزی شد. در حال حاضر بچه‌ها برای اعزام به مسابقات جام جهانی آمستردام هلند آماده می‌شوند. این رقابت‌ها روز سه‌شنبه 28 خردادماه با بازی ایران و اسپانیا به عنوان اولین بازی، افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تا به حال اردوهای منظمی داشتیم و بچه‌ها تمرینات خوبی داشتند، علاوه بر آن سعی کردیم نقاط ضعف نفرات را برطرف کنیم و تیم‌های قدری در این تورنمنت حضور دارند. فکر می‌کنم تازه شروع کار بسکتبال بانوان است. بازیکنان سوپرلیگ بسیار قوی و باتجربه هستند اما نمی‌توان گفت در مسابقات جهانی و آسیایی می‌توانند باتجربه عمل کنند و بازیکنان ایران در سطح بازیکنان زیر 18 سال تیم‌های دیگر هستند.

کاکاوندپور عنوان کرد: در حال حاضر تیم‌ها در طول یک سال در تورهای مختلف شرکت می‌کنند، امیدوارم با حمایت‌های وزیر ورزش ما هم بتوانیم در تورهای مختلف شرکت کنیم تا تجربه بازیکنان را بالا ببریم. تا به حال ما هیچ اعزام و بازی برون‌مرزی را از دست ندادیم و امیدوارم بتوانیم در این رقابت‌ها هم حضور پیدا کنیم و بچه‌ها بتوانند به نحو مطلوب چیزی که لایق ایران و دختران ایران است را به نمایش بگذارند.

رئیس دپارتمان بسکتبال 3 به 3 بانوان خاطرنشان ساخت: برای هر اعزام بازیکنان جدیدی هم به اردو دعوت می‌شوند و در نهایت نفراتی برتر انتخاب می‌شوند. در حال حاضر هم در مسابقات جام جهانی دو بازیکن باسابقه ما مژگان خدادادی و معصومه اسماعیل‌زاده همراه ما نیستند و نفرات جوان‌تر انتخاب شدند و میانگین سنی پایین آمده است. تیم ملی مخصوص یک عده خاصی نیست و امکان ندارد که یک بازیکن داخل اردو عملکرد خوبی داشته باشد اما خط بخورد.

وی در ادامه اظهار داشت: امید کمیته به موفقیت بسکتبال 3 به 3 بانوان و هدف ما شایسته‌پروری است، در ابتدا هدف ما توسعه رشته و در کنار آن قهرمانی است. درست است که تیم ملی به مسابقات اعزام می‌شود و این یک اتفاق بسیار خوش‌آیندی است اما فعلا امیدی به کسب مدال و نتیجه مطلوب در این رقابت‌ها نداریم.

کاکاوند‌پور در پایان گفت: فقط به این عنوان که پس از گذشت 40 سال این راه باز شده است، در این مسابقات حضور داریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم که رنکینگ ما حفظ شود، به دلیل این که اگر رنکینگ ما پایین بیاید، نمی‌توانیم در کاپ‌های جهانی، آسیایی و المپیک شرکت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز