محمود افشاردوست در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بلندقامتان ایران لیاقت رفتن روی سکوی لیگ ملت‌ها را دارند/ تیم ملی والیبال با رهبری معروف شایستگی خود را اثبات کرد

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۴:۵۰:۳۷
کد خبر: ۸۵۹۰۵۸
بلندقامتان ایران لیاقت رفتن روی سکوی لیگ ملت‌ها را دارند/ تیم ملی والیبال با رهبری معروف شایستگی خود را اثبات کرد
کارشناس والیبال کشورمان معتقد است تیم ملی والیبال لیاقت حضور روی سکوی لیگ ملت‌ها را دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود افشاردوست، پیشکسوت والیبال ایران درباره هفته سوم لیگ ملت ها و حضورش در ارومیه به خبرنگار برنا گفت: بنده فقط دو بازی نخست تیم ملی را در ارومیه بودم و به دلیل مشغله کاری مجبور شدم بازگردم. ابتدا اجازه بدهید از استانداری، هیات والیبال و شهرداری این شهر برای میزبانی خوب مسابقات و البته دعوت پیشکسوتان به این شهر تشکر کنم که واقعا جای تقدیر دارد. ضمن اینکه حضور هواداران، تشویق آنها و انرژی مثبت مردم خونگرم ارومیه نیز کم نظیر بود و یکی از نکات مثبت برای تیم ملی همین حضور آنها است.

وی  در ادامه پیرامون نتایج تیم ملی اظهار داشت: ملی پوشان والیبال با توجه به نتایج خوبی که در دو هفته ابتدایی کسب کرده بودند با روحیه مضاعفی که میزبانی و هواداران پرشور نیز بخش از آن بودند مسابقات هفته سوم را آغاز کردند و در بازی اول اجازه ندادند کانادایی ها خودی نشان بدهند. در آن دیدار روند بسیار خوبی در حمله و دفاع داشتیم و تیم با یک عملکرد مثبت به یک برد قاطعانه دست پیدا کرد.

پیشکسوت والیبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به بازی لهستان گفت: در این دیدار خوشبختانه ما موفق شدیم تیم قدرتمند لهستان را شکست دهیم. انصافا در بخش‌هایی از بازی آنها بالاتر و سرتر از ما بودند. به نظر من دو نکته مهم در این بازی را باید در نظر بگیریم نخست اینکه در دو ستی که آنها برنده بودند ما در بخش سرویس زدن و دریافت ها و حمایت ها عملکرد مناسبی نداشتیم و نکته دوم در ست های دیگر سرویس های بسیار خوبی زدیم، دفاع های عالی و استفاده مناسب از توپ های برگشتی در تیم ما محسوس بود و در امتیازهای تعیین کننده بچه ها توانستند موفق ظاهر شوند و در نهایت ما این بازی را بردیم.

دبیر سابق فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که به نظرش کدام بازیکن از دیگران بهتر بود عنوان کرد: انصافا همه بچه ها خوب بودند، به هرحال موتور تیم با پاسور تیم روشن می شود و تیم ما با رهبری معروف شایستگی خود را اثبات کرد. زمانی که پاسور خوب بوده یعنی دریافت کننده ها و لیبروها توانسته اند به خوبی کار کنند و در بخش حمله هم بچه ها عالی بودند، غفوری، فیاضی و تک تک بچه ها عالی بودند. باید این را به صورت کلی تاکید کرد که مجموعه کار تیمی خوب بوده است.

افشاردوست در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظرش ملی پوشان ایران به مرحله پایانی صعود خواهند کرد یا خیر؟ عنوان کرد: استراتژی ما حضور در مرحله نهایی و میان 6 تیم برتر جهان است و بعضا در این شرایط بازیکنان با تجربه بیشتر بازی می کنند. البته نکته مهم دیگر حضور لژیونر های ما در تیم ملی است، بازیکنانی که با حضور در لیگ های معتبر با بازیکنان بزرگ و تراز بالا تمرین و بازی کرده اند و بسیاری از آنها در عین جوانی تجربه هم دارند، به هر حال فکر می کنم با این روند اتفاقات خوبی برای این تیم رخ بدهد. آنچه مسلم است این است که برای اولین بار ما نشان داده ایم و در ادامه هم نشان می دهیم که لیاقت رفتن روی سکو را در لیگ ملت ها داریم و این باعث می شود تیم های بزرگ دنیا احترام بیشتری برای والیبال ایران قائل شوند و این باعث افتخار و مباهات ملی کشور عزیزمان ایران است.

نظر شما
پرونده ویژه