پیمان فخری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برای صعود به المپیک باید جایگاه دوم را حفظ کنیم/ شمشیربازی ایران فقط یکی، دو اسم نیست

۱۳۹۸/۰۳/۳۱ - ۰۶:۲۹:۳۸
کد خبر: ۸۶۰۲۱۶
برای صعود به المپیک باید جایگاه دوم را حفظ کنیم/ شمشیربازی ایران فقط یکی، دو اسم نیست
سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران گفت: برای صعود به المپیک باید جایگاه دوم خود در آسیا را حفظ کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی شمشیربازی آقایان ایران موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا 2019 ژاپن شد.

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: مسابقات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم، رقابت‌های قهرمانی آسیا امسال به دلیل اینکه در کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو تاثیر داشت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

وی افزود: خوشبختانه توانستیم بار دیگر چین را پشت‌سر بگذاریم و باید سعی کنیم در جایگاه دوم آسیا باشیم به دلیل اینکه کره جنوبی، تیم اول آسیا به عنوان رنکینگ اول جهان سهمیه می‌گیرد. باید اجاره ندهیم که چینی‌ها از ما سبقت بگیرند و جایگاه دوم خود را حفظ کنیم تا سهمیه المپیک کسب کنیم. در کل 8 تیم به راه پیدا می‌کنند و می‌خواهیم یکی از آن تیم‌ها باشیم، این اتفاق بسیار بزرگی برای ما خواهد بود.

فخری عنوان کرد: در بخش انفرادی عملکرد بسیار خوبی داشتند و 3 نفر از بچه‌‌ها در جدول 8 نفر اول قرار گرفتند که با جان و دل بازی کردند. علی پاکدامن بازی را 15 بر 14 به قهرمان جهان از کره باخت و محمد فتوحی هم 15 بر 13 بازی را به حریف چینی خود واگذار کرد اما به عنوان نفر چهارم تیم بسیار خوب بازی کرد.

مربی تیم ملی شمشیربازی در ادامه اظهار داشت: طبق گفته مربیان حاضر در این رقابت‌ها، فتوحی نشان داد که شمشیربازی ایران از یکی دو نام خارج است و حضور و پتانسیل کسب مدال این شمشیرباز در این مسابقات نشان‌دهنده سطح بالای اسلحه سابر ایران است.

وی خاطرنشان ساخت: مجتبی عابدینی با کسب مدال برنز، حدود 10 پله در رنکینگ جهانی صعود خواهد کرد، باید منظر باشیم تا رقابت‌های قهرمانی قاره‌های دیگر هم برگزار شود تا رنکینگ جدید را اعلام کنند.

فخری در پایان گفت: با توجه به شرایط سابریست‌های دختر ایران تیم ملی بانوان کشورمان شانس کسب سهمیه تیمی المپیک به هیچ عنوان نخواهیم داشت، متاسفانه بچه‌ها در طول سال به هیچ مسابقه‌ای اعزام نشدند اما در این تورنمنت بسیار خوش درخشیدند و علیرغم عدم حضورشان در مسابقات دیگر توانستند مقام ششم قهرمانی آسیا را به دست آورند و بیشتر از این هم واقعا توقع نداشتیم.

نظر شما