محمود خوراکچی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

انصاری‌فرد می‌تواند فوتسال را به مقصود برساند/ مربیان ایران در همه رده‌ها باید قول قهرمانی در آسیا را بدهند/ در دفاع و حمله مشکل داشتیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۶:۲۱:۳۳
کد خبر: ۸۶۰۶۷۵
انصاری‌فرد می‌تواند فوتسال را به مقصود برساند/ مربیان ایران در همه رده‌ها باید قول قهرمانی در آسیا را بدهند/ در دفاع و حمله مشکل داشتیم
کارشناس فوتسال ایران می‌گوید: مربیان که عهده‌دار سرمربیگری تیم‌های فوتسال در همه رده‌های سنی می‌شوند باید تضمین قهرمانی در آسیا را بدهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتسال جوانان زیر 20 سال کشورمان در تبریز با باخت مقابل ژاپن از رسیدن به مرحله فینال بازماند، بعد از بازی نخست اگرچه انتقاداتی برای بازی دوم و سوم مطرح شد اما به هر حال این تیم به‌رغم شایستگی نتوانست راهی فینال شود.

محمود خوراکچی، پیشکسوت فوتسال ایران، در این باره به خبرنگار برنا گفت: چند سال پیش که تیم فوتسال امید و همین تیم زیر 20 سال یعنی همین تیم توسط آقای صانعی تشکیل شد و همه اهالی فوتسال از این موضوع استقبال کردند، چراکه بر اساس زمان هرکدام یک از ملی پوشان نسل طلایی ما که خداحافظی کردند ما بازیکنان جایگزین داشته باشیم. به هر حال فدراسیون تنگناهایی داشت اما حدود 70 درصد خواسته‌های آقای صانعی از سوی فدراسیون بر آورده شد. ما البته پیش از المپیک جوانان بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشتیم و تیم هم البته در آنجا عملکرد مورد انتظار را نداشت.

وی افزود: بعد از این رقابت‌ها بود که آقای شاندیزی سرمربی این تیم شدند و می‌توان گفت 80تا 90درصد برنامه‌هایی که این تیم نیاز داشت از طرف فدراسیون برای آنها مهیا شد تمام اردوهای این تیم به موقع برگزار شد و بازیکنان هم همگی در اختیار کادر فنی بودند. اگر بگوییم فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال با این تیم همکاری نداشته‌اند، کمی اجحاف کرده‌ایم. به هر حال توقع از فوتسال ایران بالاست و هر مربی مسئولیت تیم‌های ملی را می‌پذیرد، باید قبول کند که در همه تورنمنت‌ها به‌خصوص در آسیا قهرمان شود. یعنی مردم به جز قهرمانی چیز دیگری را نمی‌پذیرند، اگر کادر فنی فکر می‌کند نمی‌تواند قهرمان شود، نباید مسئولیت بپذیرد. ما در مسابقات دوستانه در چین تایپه به اندونزی سه بر صفر باختیم بنده همان موقع گفتم این زنگ خطر برای این تیم است اما دوستان گفتند یک باخت اتفاقی بوده است.

خوراکچی ادامه داد: بازی دوستانه با روسیه بود که برخی از دوستان به نحوه بازی تیم انتقاد داشتند، آن زمان هم گفتیم این تیم بازیکنان و پتانسیل خوبی دارد و حتی بنده مثالی هم زدم که این بچه‌ها مانند راننده‌ای هستند که قواعد رانندگی را بلدند اما نمی‌دانند چگونه باید از آن و سروقت استفاده کنند. قطعا یک راننده خوب زمانی که باید گاز بدهد ترمز نمی‌گیرد. به هر حال بنده به تک تک بازیکنان نمره قبولی می‌دهم و این تمام توانایی آنها نبود. تیم ما مشکل فنی داشت نه خوب حمله می‌کردیم و نه خوب دفاع، هر تیمی جلوی ما عقب افتاد پاور پلی کرد و به ما گل زد. ما در دفاع 4 نفره هم مشکل داشتیم. در همین بازی ژاپن و در زمان حساس پاور پلی بازیکنان ما نمی‌دانستند کجا بایستند، برخی تیم‌های مانند عراق لبنان و اندونزی پیشرفت کرده‌اند اما نه اینکه جلوی ما و در خانه خودمان برای‌ مان بخواهند دردسرساز شوند.

ملی‌پوش اسبق فوتسال در ادامه عنوان کرد: بنده قصد تخریب ندارم مباحث و صحبت‌هایم هم فنی است، معتقدم مربی باید در هر رده سنی که هدایت تیم ملی ایران را عهده‌دار می‌شود، قبل از کار قول و ضمانت قهرمانی در آسیا را بدهد، قهرمانی در آسیا برای ما حداقل است. آن هم در ورزشگاهی که یکی از بهترین‌ها در خاورمیانه است و در شهری که هواداران عاشقی به این رشته دارند ما عقب می‌افتیم پاورپلی می‌کنیم و آن وقت سه گل دیگر هم دریافت می‌کنیم.

خوراکچی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از باخت اندونزی و البته بعد از عدم قهرمانی در کشورمان بی‌تردیدی زنگ خطر به صدا درآمده، آنچه که به شخصه بنده را به آینده فوتسال امیدوار می‌کند، حضور انصاری‌فرد در راس کمیته است، آقای انصاری‌فرد از بدنه این رشته هستند و تازه این سمت را قبول کرده‌اند، بنده شکی ندارم انصاری‌فرد می‌تواند فوتسال را به مقصود برساند، به هرحال این رقابت‌ها تمام شد ولی باید از همین حالا برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.بنده خودم دو پیشنهاد دارم یکی اینکه در لیگ اجبار کنیم تیم‌ها از این بازیکنان استفاده کنند و یا مانند لیگ روسیه دو وقت 25 دقیقه‌ ای برگزار کنیم که بازی به این بازیکنان هم در لیگ برسد. بازیکنان نیاز به پختگی بیشتر دارند و لیگ می‌تواند بستر این کار را فراهم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز