زهرا اینچه درگاهی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کیخا اولین نقره ایران در آسیا را کسب کرد/ نتایج به دست آمده در مغولستان بی‌نظیر است/ امید زیادی برای اخذ سهمیه وجود دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۶:۴۹:۲۸
کد خبر: ۸۶۰۷۵۱
کیخا اولین نقره ایران در آسیا را کسب کرد/ نتایج به دست آمده در مغولستان بی‌نظیر است/ امید زیادی برای اخذ سهمیه وجود دارد
رئیس فدراسیون ژیمناستیک کشورمان گفت: کسب مدال نقره کیخا برای اولین بار در قهرمانی آسیا یک رکورد تاریخی است که حافظه ژیمناستیک ایران آن را ثبت می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی ژیمناستیک هنری آسیا در کشور مغولستان در حال برگزاری است و تیم ملی ایران در بخش تیمی موفق به کسب عنوان هفتم شد. مهدی احمدکهنی مدال برنز دارحلقه و سعیدرضا کیخا مدال نقره خرک حلقه را به دست آوردند.

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد تیم ملی در این دوره بیان کرد: در آستانه اعزام تیم ملی به این مسابقات، یکی از ورزشکارهای بسیار خوب ما محمد شفیعی از ناحیه ساعد دچار شکستگی شد و از همراهی تیم بازماند. بلافاصله یک نفر را جایگزین کردیم و انتظار داشتیم که این تغییر در آستانه اعزام روی نتیجه تیمی تاثیر بگذارد.

وی افزود: در بازی‌های آسیایی 2018 عنوان 8 را کسب کرده بودیم و انتظار می‌رفت چند پله صعود کنیم، پیش بینی ما در بخش تیمی کسب مقام ششم بود، خوشبختانه توانستیم در جایگاه هفتم بایستیم و نتیجه بسیار خوبی است که از آن راضی هستیم.

اینچه درگاهی عنوان کرد: در بخش‌های انفرادی دو فینالیست و دو رزرو فینال داشتیم، کیخا و احمد کهنی که هر دو موفق به کسب مدال شدند، به دور نهایی راه پیدا کردند و مهدی الفتی با اختلاف کمتر از 5 صدم نمره رزرو فینال اول خرک و محمدرضا خسرونژاد هم رزرو دارحلقه شدند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: این‌ها نتایج بسیار خوبی هستند و ژیمناستیک ایران هیچ وقت در آسیا به این شکل ظاهر نشده بود و این نتیجه در تمام تاریخ حضور ایران در قهرمانی آسیا بی‌نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: در گذشته فقط دومرتبه موفق شدیم مدال برنز کسب کنیم، اما الان کیخا موفق شد با افتخار اولین مدال نقره ژیمناستیک ایران در آسیا را به دست آورد، همچنین این اولین باری است که با دو مدال این رقابت‌ها را به پایان رساندیم. این یک رکورد تاریخی است که حافظه ژیمناستیک ایران آن را ثبت می‌کند.

اینچه درگاهی خاطرنشان ساخت: مسابقات قهرمانی آسیا امتیازی برای کسب سهمیه المپیک ندارد و در حال حاضر کیخا با اختلاف خیلی کم جایگاه 4 را در رنکینگ جهانی خرک حلقه دارد، امیدواری‌های زیادی برای کسب سهمیه وجود دارد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اضافه کرد: تا 2 سال پیش روی کسب سهمیه المپیک 2020 هیچ حسابی نمی‌کردیم و فکر می‌کردیم دیر است و باید برنامه‌ریزی‌های طولانی‌تر و بیشتری داشته باشیم. اما بچه‌ها با زندگی در اردوهای استاندارد خوب جواب دادند و نتایجی که کسب شد این امیدواری را ایجاد کرد و روزبه‌روز این امید بیشتر و بیشتر شد، در نتیجه باعث شد تا ما به کسب سهمیه المپیک 2020 فکر کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم در مسابقات لیگ جهانی که مهر برگزار می‌شود، سه نفر در تک وسیله هر رشته‌ای مستقیما راهی المپیک خواهند شد. بعد از آن در اواخر پاییز رقابت‎‌های آلمان و اوایل فروردین سال 99 تورنمنت‌های باکو و قطر را برای کسب سهمیه المپیک پیش رو داریم. در حال حاضر کیخا شانس بسیار زیادی برای کسب سهمیه المپیک توکیو دارد اما نمی‌شود قاطع صحبت کرد چون ژیمناستیک کار لحظه‌ها است. تمام تلاش خود را می‌کنیم و منتظر نتایج خوبی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز