حسین ثوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قطار بوکس در حال حرکت است/ پخش تلویزیونی، تولد دوباره برای رشته بوکس بود/ زمانی برای انتخاب مربی خارجی نداشتیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۷:۰۱:۱۹
کد خبر: ۸۶۱۰۶۲
قطار بوکس در حال حرکت است/ پخش تلویزیونی، تولد دوباره برای رشته بوکس بود/ زمانی برای انتخاب مربی خارجی نداشتیم
رییس فدراسیون بوکس گفت: تا مسابقات جهانی روسیه زمان کمی داریم و پروسه حضور مربی خارجی در ایران زمان‌بر است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس کشورمان، درخصوص انتخاب علیرضا استکی به عنوان سرمربی تیم ملی و همچنین پخش مسابقات بوکس از رسانه ملی صحبت کرد.

ثوری در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه پخش مسابقات بوکس از رسانه ملی یک اتفاق خوب برای جامعه بوکس است، اظهار داشت: بنده برای بوکس ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو تولد متصور هستم. تولد اول اینکه با حضور ناطق نوری بوکس کشورمان دوباره احیا شد و وی زحمات زیادی را برای بوکس کشید. دومین تولد اینکه مسابقات بوکس بالاخره از قاب تلویزیون برای مشتاقان به این ورزش پخش شد.

وی در ادامه افزود: چندین ماه بود که پیگیری این موضوع بودیم که مسابقات به صورت زنده از رسانه ملی پخش شود. رایزنی‌هایی با مسئولین صداوسیما و به خصوص مدیر شبکه ورزش انجام شد تا اینکه با همکاری انجام شده بالاخره موفق شدیم و این کار مهم به ثمر نشست. اگر از من بپرسند بزرگترین دستاوردت برای بوکس ایران چه چیزی بوده؟ قطعا می‌گویم پخش مسابقات بوکس از رسانه ملی بزرگترین افتخار و دستاورد من است.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که این اتفاق چه‌قدر می‌تواند برای فدراسیون درآمدزا باشد؟ خاطرنشان کرد: از زمانی که مسابقات به‌صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود چندین تلفن از سوی شرکت‌های مختلف به من شد که به عنوان اسپانسر از تیم ملی حمایت کنند. این اتفاق می‌تواند آینده خوبی را برای این ورزش رقم بزند.

ثوری در ادامه درخصوص انتخاب استکی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: از زمانی که به فدراسیون آمدم به دنبال این بودم که یک مربی خارجی خوب را برای هدایت تیم ملی انتخاب کنم. چند وقت پیش نیز با یک مربی قزاقستانی وارد مذاکره شدیم ولی به خاطر اتفاقی که افتاد نتوانستیم با این مربی کار کنیم. ما تا مسابقات جهانی روسیه زمان کمی داریم و پروسه حضور مربی خارجی در ایران زمان‌بر است. به همین علت ترجیح دادیم برای اینکه زمان از دست نرود تا مسابقات قهرمانی جهان با علیرضا استکی کار کنیم که یکی از مربیان شناخته شده کشورمان است.

وی اظهار داشت: برخلاف برخی اظهارنظراتی که صورت می‌گیرد قطار بوکس در حال حرکت است و اتفاقات خوبی در یکسال گذشته در حوزه بوکس کشور رخ داده که نتیجه آن را نیز می‌بینیم. درحال حاضر اردوهای همه رده‌های سنی ما در حال برگزاری است و هدف ما این است که اردوها و مسابقات را از مرکز کشور تمرکززدایی کنیم. درخصوص استعدادیابی فدراسیون بوکس عنوان برتر را به خود اختصاص داد. در حوزه ورزشکاران سازمان یافته ما در این مدت 49 درصد پیشرفت داشته‌ایم و همه این اتفاقات پیشرفت بوکس را نشان می‌دهد.

رئیس فدراسیون بوکس خاطرنشان ساخت: امیدوارم در حوزه کسب مدال نیز همانند حوزه‌های دیگر موفق عمل کنیم و قطعا در یکی، دو سال آینده خبرهای خوبی در حوزه مدال‌آوری به گوش خواهد رسید و نتیجه لازم را به دست می‌آوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز