محمد مومنی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برخی مربیان پایه ادعای مالکیت بازیکنان را دارند/ اولویت ما سالم‌سازی فوتبال است/ شِفر شوی تبلیغاتی راه انداخت!

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۵:۲۱:۱۸
کد خبر: ۸۶۱۵۴۵
برخی مربیان پایه ادعای مالکیت بازیکنان را دارند/ اولویت ما سالم‌سازی فوتبال است/ شِفر شوی تبلیغاتی راه انداخت!
مسئول آکادمی باشگاه استقلال گفت: مربی که قبلا در تیم بوده ادعای مالکیت بازیکنان را دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمد مومنی، مسئول آکادمی باشگاه استقلال، درخصوص حضور استراماچونی در ایران و همچنین وضعیت آبی‌پوشان صحبت کرد.

متن گفتگوی خبرنگار برنا با پیشکسوت باشگاه استقلال را در زیر می‌خوانید.

وضعیت تیم‌های پایه باشگاه استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پایه‌های استقلال در شرایط خوبی هستند و روزهای خوبی را تجربه می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم در روزهای آینده با همکاری و همیاری باشگاه و مدیریت فتحی که خیلی خوب ما را ساپورت و کمک می‌کند در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم توقعات سالم‌سازی در فوتبال پایه را خصوصا در استقلال رعایت کنیم و ملزم به این کار هستیم. مشکل مالی که همه تیم‌ها دارند ولی مسائل سخت‌افزاری مثل مکان تمرین حل شده است. در حال حاضر در ورزشگاه امام رضا (ع) تمرین می‌کنیم و بازی‌ها همانجا برگزار می‌شود و سعی می‌کنیم که امکانات نرم‌افزاری را به کمک باشگاه و بقیه حل کنیم و اگر در آینده پول خوبی به ما تزریق شود که بتوانیم بازیکنان خوب‌مان را نگه داریم کمک بزرگی به فوتبال پایه می‌شود.

مشکلات شما در رده‌های پایه و امید چیست؟

مشکلات را داریم چون اینطور مرسوم است مربی که قبلا در تیم بوده ادعای مالکیت بازیکنان را دارد. می‌گوید بازیکن را من ساختم و با خودش می‌برد و کسی پاسخگو نیست، در صورتی که اینجا باشگاه استقلال است هرکس می‌آید و می‌رود بالاخره از استقلال ارتزاق می‌کند و این ماندگاری برای باشگاه استقلال است که همیشه است و افراد متفاوت می‌آیند و می‌روند. مهم این است که باشگاهی مثل استقلال همیشه در واقع پرچمش در اهتزاز باشد تا طرفدارانش از آن راضی باشند و ما هم در رابطه با سوالی که شما گفتید واقعا مشکل داریم و بازیکنان را برده‌اند ما هم دنبالشان نرفتیم.

اولویت اول شما معرفی بازیکن است؟

اولویت ما سالم‌سازی در فوتبال است، اولویت اصلی ما این است که فرهنگ و مکتب اصلی باشگاه استقلال را در بین جوانان بتوانیم منتقل کنیم یعنی تعداد نفرات خودمان را در کشور به وسیله ارائه مکتب استقلال گسترش دهیم و زیبا بازی کردن در اولویت است که بتوانیم بازیکن به تیم بزرگسالان معرفی کنیم و در نهایت نتیجه هم بگیریم.

نظر شما درخصوص حضور استراماچونی در استقلال چیست؟

استراماچونی به نظر من یک مربی بزرگ با ایده‌های خوب است، اگرچه در تیم‌هایی که بوده موفق نبوده ولی همین که سکان هدایت تیم‌هایی مثل اینتر را به عهده داشته و در یونان فعالیت کرده حتما این  ظرفیت را دارد که به باشگاه بزرگی مثل استقلال کمک کند، چون ایده‌هایش ایده‌های نویی است. مضاف بر اینکه خودش جوان است و از فوتبال بازی کردن بچه‌هایش لذت می برد و مطمئنا این لذت را می‌تواند به طرفداران استقلال هم منتقل کند.

آیا استراماچونی می‌تواند رضایت هواداران را جلب کند؟

درست است که استقلال چند فصل قهرمان لیگ نشده ولی بالاخره مدیریت باشگاه زحمات خودش را برای تیم می‌کشد هرچند که تنها تلاش مدیریت کافی نیست. ابزارهای بهتری می‌خواهد که استقلال باید در زمین و حواشی فوتبال پیاده کند تا بتواند منجر به قهرمانی شود. قهرمانی در این کشور سخت است باید همه راه‌ها را برویم و تجربه‌ای داشته باشیم که به نفع استقلال باشد و در نهایت منجر به قهرمانی تیم استقلال شود و استقلال بتواند از آن داشته‌هایی که دارد نهایت لذت را ببرد.

نظر شما درخصوص عملکرد وینفرد شفر در استقلال چیست؟

شفر مربی خوبی بود، تجربه گران‌بهایی داشت ولی مدیریت کردن در حوزه فوتبال خصوصا بین بازیکنان یک بحثی است که جدا از مسائل فنی می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد که فکر می‌کنم شفر در این زمینه نقصان داشت. اگرچه تفکرات وی تفکرات خوبی بود ولی در بعضی از مواقع جایی که باید در روزهای بزرگ تصمیمات بزرگ بگیرد به نظرم این جایش خالی بود. این حق باشگاه است که زمانی که تیمش نتیجه نگیرد عذر مربی را بخواهد. بنده شاهد بودم و دیدم مدیرعامل استقلال برای شفر نامه زد به زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی و نامه را آنجا تایپ کردند و به او دادند ولی شوی تبلیغاتی که به وجود آورد از تفکرات خود آقای شفر بود، چون من دیدم دارم می‌گویم که نامه را فتحی برایش فرستاد که شما حق رفتن به سر تمرین را ندارید ولی خودشان رفتند و این اتفاق را رقم خورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز