فرهاد ظریف در گفتگو با خبرگزاری برنا:

انتظارات از ملی‌پوشان را نباید بالا ببریم/ معروف و موسوی اگر نباشند، مقابل تیم‌های آسیایی هم می‌بازیم/ سرویس‌های هدف‌دار یکی از دلایل موفقیت ایران است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۴:۰۹:۴۲
کد خبر: ۸۶۱۷۰۹
انتظارات از ملی‌پوشان را نباید بالا ببریم/ معروف و موسوی اگر نباشند، مقابل تیم‌های آسیایی هم می‌بازیم/ سرویس‌های هدف‌دار یکی از دلایل موفقیت ایران است
لیبرو سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: اگر سعید معروف یا سیدمحمد موسوی را از والیبال ایران بگیریم، هیچ بردی حتی مقابل تیم‌های آسیایی نخواهیم داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پس از پیروزی‌های پی در پی تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال 2019، صعود بلند قامتان کشورمان به فینال این رقابت‌ها قطعی شد.

فرهاد ظریف، بازیکن سابق و پرافتخار والیبال ایران در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: من بازیکن هستم و نمی‌توانم راجع به عملکرد مربی نظر بدهم و از طرفی با کولاکوویچ کار نکردم اما می‌توانم راجع به بازیکنان بگویم که واقعا مایه افتخار کشورمان هستند و در این چند وقت به جامعه شادی دادند. مردم باید قدر این بچه‌ها که سال‌ها است زحمت می‌کشند را بیشتر بدانند. انشالله امسال بتوانیم یک سکو در لیگ ملت‌ها کسب کنیم.

وی افزود: از بین بازیکنان جدیدی که در ترکیب قرار گرفتند فقط حضرت‌پور، شریفی، محرمی‌نژاد و مجرد بازیکنان جوانی هستند هنوز در ترکیب ثابت قرار نگرفتند. فیاضی هم بازیکن باتجربه‌ای است که به تیم ملی خیلی کمک کرد و امسال یکی از مهره‌های ارزشمند تیم بود. پیش از اینکه مسابقات شروع شود مصاحبه‌ای کردم و گفتم که امسال می‌تواند سال بسیار خوبی برای والیبال باشد. آرامش، نظم و انضباطی که تیم ملی در لیگ‌های اروپایی پیدا کرد، مطمئن بودم که می‌توانیم امسال یک نتیجه بسیار خوب بگیریم.

ظریف عنوان کرد: مردم بچه‌های والیبال را به این دلیل دوست دارند که همیشه می‌جنگند، چه ببرند و یا ببازند همیشه تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند. الان هم انتظارات برآورده شده است چون هیچ کس فکر نمی‌کرد در این مسابقات 10برد داشته باشیم. ما فقط دو باخت مقابل برزیل و فرانسه داشتیم که می‌توان گفت مقابل برزیل شکست محسوب نمی‌شود، چون بازی کاملا در اختیار ما بود. انتظارات بالا رفته اما فکر می‌کنم ما باید فشار را از روی  بچه‌ها برداریم تا با توجه به اینکه صعود کردیم خیلی راحت و بدون دغدغه بتوانند در مرحله آخر بازی کنند.

لیبرو سابق تیم ملی ایران اظهار داشت: نظر کادر فنی است که در هر بازی با  توجه به تیم مقابل و روحیه بچه‌ها چه نفراتی بازی کنند. فرهاد قائمی چند بازی را بیرون بود و فقط برای سرویس به تیم کمک می‌کرد. فکر می‌کنم کادر فنی این فضا را در مقابل استرالیا به او داد تا بتواند خودش را پیدا کند تا از او در مسابقات مهم‌تر استفاده کند. فرهاد قائمی همیشه جنگنده است چه در داخل و خارج زمین و همیشه به عنوان  یک مهره کاملا در اختیار تیم بازی می‌کند.

وی تصریح کرد: در بازی استرالیا هم سرویس‌هایی که در همه مسابقات می‌زدیم را اجرا کردیم اما تیم استرالیا در حد و اندازه تیم ما نبود، از لحاظ دریافتی خیلی ضعیف‌تر بودند. یکی از دلایلی که امسال تیم ملی نتیجه می‌گیرد، زدن سرویس‌های هدف‌دار و پرشی باشد که در رأس آن‌ها می‌شود از محمد موسوی نام برد. همیشه در زمانی که در سرویس او بود استرس داشتیم اما الان موسوی و غفور جزو  بهترین زننده‌های سرویس جهان هستند. از سرویس‌هایی که قبلا نمی‌توانستیم خیلی خوب امتیاز کسب می‌کنیم.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان ساخت: اگر سعید معروف یا سیدمحمد موسوی را از این تیم بگیریم، بعید می‌دانم هیچ بردی حتی مقابل تیم‌های آسیایی داشته باشیم. 2 مهره کاملا ارزشمند برای ما هستند و باید با چنگ و دندان این 2 مهره را حفظ کنیم. آن‌ها بدون دغدغه و حاشیه، در خدمت تیم ملی هستند و تا سال‌های دیگر نمی‌توانیم مثل سعید یا سید را جایگزین کنیم و نفرات دوم خیلی با این 2 نفر فاصله دارند.

ظریف در پایان گفت: عبادی‌پور و غفور سال‌ها است که برای تیم ملی بازی می‌کنند. امیر غفور که در تمام بازی‌ها به عنوان امتیاز آورترین بازیکن مسابقات انتخاب می‌شود، بسیار مسلط و حرفه‌ای بازی می‌کند. میلاد عبادی‌پور هم کاملا تفاوت پیدا کرده است. همه با تفکر حرفه‌‌ای بازی می‌کنند اما قبلا این طور نبود و کمی که عقب می‌افتادیم کلا بازی را ول می‌کردیم و تفکر حرفه‌ای و آرامش حاکم در این تیم تمرکز بچه‌ها را بسیار بالا برده است.

نظر شما