پایان دور پنجم و ششم مسابقات شطرنج غرب آسیا؛

قائم مقامی به صدر جدول رده بندی صعود کرد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۰۲:۰۱
کد خبر: ۸۶۱۸۲۲
قائم مقامی به صدر جدول رده بندی صعود کرد
صدرنشینی احسان قائم مقامی مهم‌ترین اتفاق دور ششم مسابقات شطرنج غرب آسیا بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دورهای پنجم و ششم مسابقات شطرنج غرب آسیا روز یکشنبه 2 تیر ماه به پایان رسید و نمایندگان ایران مقابل حریفان خود به رقابت پرداختند.

در دور پنجم، هر سه نماینده بانوان ایران سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب و آنوشا مهدیان مقابل حریفان خود به برتری رسیدند. در بخش آقایان امیررضا پوررمضانعلی مقابل آرین غلامی به پیروزی رسید و احسان قائم مقامی برابر حریف اردنی خود به تساوی رضایت داد.

در دور ششم و در بخش بانوان جدال خادم الشریعه و علی نسب به تساوی رسید تا علی نسب در صدر جدول باقی بماند. در این دور مهدیان هم مقابل حریفش به برتری رسید. در بخش آقایان قائم مقامی موفق به کسب برتری مقابل پوررمضانعلی شد تا به صدر جدول صعود کند. غلامی در این دور برابر حریف اردنی خود به پیروزی رسید.

مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا با حضور 13 کشور به نام‌های ایران، قطر، یمن، سوریه، کویت، اردن، بحرین، فلسطین، لبنان، عراق، عربستان، امارات متحده عربی و عمان تا 6 تیرماه در اردن برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و قهرمان آن در بخش آقایان و بانوان جواز صعود مستقیم به رقابت‌های جام جهانی را کسب می‌کند. پیش از این پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی و علیرضا فیروزجا جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را کسب کردند.

نظر شما