محسن رضوانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نمی‌توانم بگویم از شناگران راضی نیستم/ فدراسیون در انتخاب نفرات دخالتی ندارد/ انصاری ۸ صدم ثانیه تا المپیک فاصله داشت

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۷:۰۹:۰۱
کد خبر: ۸۶۲۱۹۷
نمی‌توانم بگویم از شناگران راضی نیستم/ فدراسیون در انتخاب نفرات دخالتی ندارد/ انصاری ۸ صدم ثانیه تا المپیک فاصله داشت
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: بهترین شناگر ما در این دوره یاوری بود که رکورد سخت 12 ساله را جابه‌جا کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دور دوم مسابقات بین‌المللی کسب سهمیه المپیک به میزبانی کراوسی برگزار و مهدی انصاری، شناگر تیم ملی ایران، موفق به کسب مدال نقره در ماده 100 متر پروانه شد.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلور، در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: بهترین شناگر ما در این دوره از مسابقات علیرضا یاوری از اصفهان بود، این شناگر جوان خوب کشورمان توانست یک رکورد 12 ساله که یکی از رکوردهای سخت شنای ایران بود را جابجا کند. رکورد 200 متر آزاد قبل از این دست یکی از بهترین شناگران تاریخ ایران سهیل آشتیانی بود که با 18 سال سن توانست این رکورد را  جابجا کند.

وی افزود: سینا غلامپور در سنگاپور مسابقه داد و بنیامین قره‌حسنلو و مهدی انصاری هم با اختلاف صدم ثانیه نزدیک رکوردهای خود شنا کردند و با چند مسابقه بیشتر می‌توانند رکورد کسب سهمیه المپیک را بیاورند. امیدوارم بتوانیم برای اولین بار بیش از یک ورودی المپیک داشته باشیم. در تاریخ شنای ایران فقط یک‌بار رحمت علیرضایی سال 2008 توانست رکورد المپیک را به دست بیاورد اما الان چندین نفر به کسب سهمیه نزدیک هستند.

رضوانی عنوان کرد: نمی‌توانم بگویم از شناگران راضی نیستم اما توقع داشتم دقت شناگران در این صدم ثانیه‌ها بیشتر باشد. یک میزبانی خوب از طرف کشور کرواسی صورت گرفت، طبق تفاهم نامه‌ای که بین این دو کشور امضا شد و رایزنی‌های صالحی امیری امکانات ویژه‌ای در اختیار تیم ایران قرار گرفت، کم اتفاق می‌افتد که بتوانیم چنین اردوهایی را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون شنا اظهار داشت: پس از بازگشت تیم ملی دو نفری که برای مسابقات قهرمانی جهان کره جنوبی باید شنا کنند، مشخص خواهد شد. دو نفر در این رقابت‌ها شنا می‌کنند و بچه‌های دیگر هم این فرصت را دارند تا اردیبهشت و خرداد سال آینده کسب سهمیه کنند. انتخاب شناگران تصمیم کمیته فنی تصمیم خواهد بود و فدراسیون در انتخاب بچه‌ها دخالت نمی‌کند

وی تصریح کرد: در روز پایانی مسابقات کرواسی مهدی انصاری در 50 متر پروانه یک رکوردگیری کرد و فقط 8 صدم با ورودی جهانی المپیک فاصله داشت، یعنی کمتر از یک چشم به هم زدن، متاسفانه این اتفاق نیفتاد. فرصت داریم و امیدوارم که بتوانیم یک انتخاب درست داشته باشیم و شناگران خوب را به مسابقات جهانی ارسال کنیم.

رضوانی گفت: تیم ملی واترپلو تمرینات خود را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کنیم تا با رایزنی بتوانیم چند بازی تدارکاتی برای واترپلو داشته باشیم. به دلیل وجود تحریم‌های ناجوانمردانه از نظر شرایط اقتصادی سخت است اما بچه‌ها کار خود را با غیرت انجام می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز