محمدرضا پولادگر در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مسابقات منچستر‌ فرصت طلایی را از ما گرفت/ علیزاده آماده حضور در اردو می‌شود/ افتخارات دختران و پسران ما هم تراز است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۷:۴۹:۳۲
کد خبر: ۸۶۲۲۲۱
مسابقات منچستر‌ فرصت طلایی را از ما گرفت/ علیزاده آماده حضور در اردو می‌شود/ افتخارات دختران و پسران ما هم تراز است
رییس فدراسیون تکواندو گفت: در رده سنی نونهالان و نوجوانان که رده‌های پایه است، یکی از معدود رشته‌هایی هستیم که در دو بخش دختران و پسران افتخارات کسب شده در حال هم تراز شدن هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مراسم روز ملی فرهنگ پهلوانی (17 شوال) و روز جهانی المپیک(23ژوئن) با حضور ملی پوشان تکواندو برگزار شد.

پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص برگزاری این مراسم گفت: این مراسم تقارن دو مناسبت بزرگ بود که آغاز هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و همچنین به صورت ویژه روز جهانی المپیک را شامل می‌شد.

وی افزود: تصمیم گرفتیم تمامی ورزشکاران تیم‌های ملی در تمامی رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان که در اردوی آمادگی به سر می‌بردند را در دو بخش آقایان و بانوان به همراه کادر فنی به زورخانه جماران بیاوریم و در این مراسم که بسیار خوب برگزار شد حضور پیدا کنند.

پولادگر در تشریح هدف برگزاری این مراسم اظهار داشت: در این مراسم  بچه ها آشنا شدند با ورزش سنتی کشور و آیین پهلوانی این رشته و امیدواریم بتوانیم در آینده هم مخصوصا ملی‌پوشان که باید با تمدن بزرگ ما و در واقع آیین سنتی ما است و بیانگر بزرگی و هوشمندی مردم این مرز و بوم است به خوبی آشنا باشند. ورزش زورخانه ای در گذشته بزرگی هم بیانگر همین هوشمندی مردم ما و در اصل اجداد ما بوده که چنین ورزشی رو در واقع طراحی کردند و تحویل دادند و بیش از هشت قرن هنوز با همان ویژگی‌ها در کشور ما رونق دارد و برنامه فدراسیون در آینده نیز همین گونه خواهد بود که بچه‌ها را با آداب و رسوم ورزش پهلوانی آشنا کنیم.

وی درمورد بحث کسب سهمیه المپیک گفت: رویدادهای مختلفی تا پایان سال داریم، اولا سه مسابقه گرندپری داریم که دو تای آنها با گرید 4 و یک فاینال با گرید 8 علاوه بر آن تورنمنت های مختلفی است که بچه‌ها حضور پیدا خواهند کرد تا بتوانند امتیازات لازم و سهمیه المپیک را کسب کنند.

رییس فدراسیون تکواندو درخصوص پیگیری مشکلی که برای اخذ ویزای منچستر پیش آمده بود و اینکه آیا مشکل روادید دوباره رخ خواهد داد یا خیر، اظهار داشت: امیدوارم آن مشکل دیگر تکرار نشود، به هر حال مسابقات جهانی  در منچستر یک فرصت طلایی برای قهرمانان ما بود و این رقابت ها با گریدی که داشت مخصوص قهرمانان که بیشترین شانس کسب مدال را داشتیم کشور میزبان دقیقا با یک سناریوی ناجوانمردانه به افراد خاص ما ویزا ندادند و باعث شد که این رویداد را از دست بدهند، در تلاش هستیم که انشاءالله آن امتیازی را که واقعاً قهرمانان ما که هیچ تقصیری نداشتم و اجازه ندادند در این رویداد شرکت کنیم را امیدوارم با رایزنی‌هایی که با ioc و پیگیری که کمیته ملی المپیک دارد انجام می دهد بتوانیم بخشی از حقوق تضییع شده آنها را به دست بیاوریم و به نوعی پس بگیریم.

پولادگر در بخش دیگری از صحبت‌هایش  با اشاره به قدرت تیم‌های ملی در رده‌های سنی عنوان کرد: در رده‌های سنی پایه و الحمدالله هم در رده نوجوانان و هم رده نونهالان چه در گروه دختران و پسران به لطف خدا هم قهرمانی جهان را در کارنامه داریم هم افتخارات بسیار دیگری در مسابقات قاره‌ای داریم و با افتخار می گویم در رده سنی نونهالان و نوجوانان که رده‌های پایه است، یکی از معدود رشته هایی هستیم که در دو بخش دختران و پسران افتخارات کسب شده در حال هم تراز شدن هستند و تلاش می‌شود این رویه ادامه داشته باشد. این افتخار بسیار بزرگی است برای ما به ویژه برای بانوان ما که دختران ایرانی در میادین بین المللی توانستند شایستگی‌های خود را به اثبات برسانند و مانند پسران افتخارات بسیار بزرگی را به دست بیاورند.

بخش دیگری صحبت‌های رئیس فدراسیون تکواندو درمورد کیمیا علیزاده بود، وی با رد شایعاتی که درمورد دعوت نشدن وی به تیم ملی مطرح شده تصریح کرد: در واقع اینگونه نیست که دعوت نشوند به اردو مگر اینکه شرایط حضور در تیم ملی نداشته باشند، چرا که کیمیا علیزاده بعد از عمل جراحی دوران نقاهت خود را می گذراند و تا جایی که خبر دارم و با نایب رییس بانوان و سرمربی تیم ملی جلسه داشتیم وی کم کم برای حضور در اردوی تیم ملی آماده می شود.

پولادگر خاطرنشان کرد: سال سخت و دشواری است و سال قبل از المپیک است. امیدواریم حمایت‌ های لازم را مثل همیشه از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک رسانه‌های ورزشی به ویژه رسانه ملی داشته باشیم تا جوانان بتوانند با اقتدار و با آرامش کامل سهمیه المپیک را کسب کنند و انشالله که در ادامه  حضور مقتدرانه ای در المپیک توکیو داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز