باید سجایای اخلاقی در جامعه ورزشی ایران نهادینه شود؛

احمدی: پهلوانی واژه‌ای انحصاری برای فرهنگ و ادب ایران است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۲۲:۳۶:۰۵
کد خبر: ۸۶۲۲۴۴
احمدی: پهلوانی واژه‌ای انحصاری برای فرهنگ و ادب ایران است
معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزیر ورزش و جوانان ضمن اظهار امیدواری برای ترویج فرهنگ پهلوانی و روح گذشت در کشور گفت: پهلوانی واژه ای انحصاری برای فرهنگ و ادب ایران است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید عبدالحمید احمدی عصر امروز (دوشنبه) و در آیین نکوداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای که در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: باید سجایای اخلاقی در جامعه ورزشی ایران نهادینه شود. فرهنگ پهلوانی عرصه گسترده ای برای ترویج این فرهنگ در میان اقشار مختلف است.

وی اضافه کرد: واژه پهلوانی افتخاری برای فرهنگ و ادب ایرانی است که به طور انحصاری در اختیار ایران است و ایران می تواند مروج آن در همه کشورها باشد.

دکتراحمدی بیان کرد: پهلوانی ریشه عمیقی در فرهنگ کشور ما دارد که بایستی بیش از گذشته به آن توجه کنیم.

معاون وزیر ورزش وجوانان ادامه داد: در شرایط امروز ورزش کشور به طور جدی نیازمند فرهنگ پهلوانی هستیم و این موضوع فقط محدود به ورزش زورخانه‌ای نیست بلکه همه رشته‌ها و باشگاه‌های ورزشی باید مروج اخلاق، منش و مرام پهلوانی باشند.

وی افزود: با توجه به رشد مادی‌گرایی در ورزش و مشکلات ناشی از نگاه تجاری به آن، نیاز است تا برای مصون سازی فضای ورزش برابر چنین دیدگاهی، فرهنگ پهلوانی به صورت جدی تری در جامعه توسعه یابد.

احمدی اظهار داشت: قرار نیست در روز فرهنگ پهلوانی فقط در زورخانه‌ها از این فرهنگ صحبت شود بلکه انتظار می‌رود سایر فدارسیون‌ها نیز برای این روز و این مفهوم ارزشمند برنامه داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: در این حوزه رسانه‌ها نقش زیادی دارند و اخلاق‌مداران تمام حوزه‌های ورزشی باید معرفی شوند.

در پایان این مراسم کتاب‌های تخصصی ورزش زورخانه‌ای با حضور معاون وزیر ورزش، رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای رونمایی شد.

همچنین در این مراسم اعلام شد که با موافقت وزارت ورزش قرار است به سه پهلوان که سه مرتبه بازوبند پهلوانی را کسب کردند، حقوق مادام‌العمر داده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز