گزارش ورزشی هفته؛

استقلال به دنبال روزهای روشن با استراماچونی/ آندره‌آ مغز متفکر آبی‌پوشان می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۵:۵۱:۰۳
کد خبر: ۸۶۳۲۱۷
استقلال به دنبال روزهای روشن با استراماچونی/ آندره‌آ مغز متفکر آبی‌پوشان می‌شود
آبی‌پوشان پایتخت به دنبال روزهای روشن خود با حضور استراماچونی در تیم‌شان هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد استقلال آشفته در پایان فصل گذشته که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را نیز با عنوان سومی لیگ به نام خود ثبت کرد، یکی از نخستین تیم‌هایی باشد که با حضور یک سرمربی جدید استارت بزند.

قصه از سال‌ها پیش شروع شده و البته تمامی هم ندارد. میلیون‌ها طرفدار، عاشق تیمی هستند که سالیان سال برای آنها جام آورده و پرچم کشورمان را نیز در آسیا به اهتزار در آورده است. البته حالا چند سالی است که آنها در لیگ قهرمان نشده‌اند و این خواسته هواداران در کنار موفقیت در آسیا انصافا به حق است. هواداران حالا امیدوار هستند، با آمدن سرمربی ایتالیایی ابهت آبی‌ها بازهم در مستطیل سبز دیده شود.

برخی معتقدند آندره‌آ استراماچونی اگر چه هنوز ابهت استقلال را درک نکرده اما او روی نیمکت تیم مشهور و پرافتخاری مثل اینترمیلان نشسته و می‌داند چگونه باید بر حاشیه‌های یک تیم بزرگ غلبه کند. به هر حال اینکه شخص استراماچونی فردی است که سخت‌گیرترین پیشکسوتان باشگاه نیز نسبت به او موضع منفی نداشتند، خود این موضوع می‌تواند یک پالس مثبت برای تیم باشد، تیمی که البته هنوز به طور کامل بسته نشده است. جدا از اینکه در ادامه نظر چند نفر از پیشکسوتان استقلال را پیرامون استراماچونی را می‌خوانید می‌توانید نظرات آنها درباره حضور بازیکنان جدید نیز ببینید.

لطیفی: مدیران استقلال تجربیات گذشته را از یاد نبرند

علی لطیفی پیشکسوت استقلالی فوتبال ایران، معتقد است مشکل اصلی فوتبال ایران با مربیان خارجی عدم مدیریت خود این مربیان است. واضح می‌گویم نه استراماچونی بلکه هر مربی دیگری می‌تواند در صورت سو مدیریت از خود واکنش‌هایی مانند کی‌روش نشان دهد. البته من امیدوارم این موضوع برای استقلال پیش نیاید. مدیران استقلال تجربیات گذشته را از یاد نبرند و فراموش نکنند فردی که مدرک مربیگری نداشت روی نیمکت استقلال نشست و پول هم گرفت. پس تک‌تک مربیان باید آورده مناسب فنی برای تیم داشته باشند.

لطیفی درباره موضوع بازیکنان ورودی و خروجی اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت استقلال سال گذشته پر ستاره‌ترین تیم بود و حفظ شاکله اصلی نیز بسیار اهمیت دارد. من معتقدم استراماچونی نیز می‌تواند از قابلیت این بازیکنان به بهترین شکل استفاده کند و استقلال باید در نقاط ضعف خود نیز اقدام به یارگیری کند.

مهاجم پیشین استقلال افزود: من امیدوارم استقلال بتواند مهره‌های موثری مانند پاتوسی را نگه دارد که گویا اینگونه نشد پس جایگزین او باید بازیکنی با توانایی‌های بالا باشد. درباره تغییر کاپیتان نیز باید بگویم بنده به شخصه در تیم‌هایم دوازه‌بان را کاپیتان نمی‌کنم، چراکه معتقدم کاپیتان باید در جایی بازی کند که بتواند به راحتی با داوران یا سایر بازیکنان و سرمربی صحبت کند و این در بازی نکته مهمی است.

 

اکبری: نباید اشتباه زمان کُخ را تکرار کنیم

یدالله اکبری، پیشکسوت استقلال، درباره حضور استراماچونی روی نیمکت این تیم به خبرنگار برنا گفت: نباید اشتباه زمان کخ را تکرار کنیم و به نظرم بسیار مهم است که استراماچونی دستیارانی قوی داشته باشد.

وی افزود: در سالی که آقای کخ سرمربی استقلال شد ما می‌توانستیم به راحتی قهرمان آسیا شویم اما متاسفانه مشاوران خوبی کنار او حضور نداشتند و حالا نباید اشتباه گذشته را تکرار کنیم، به همین دلیل است که تاکید دارم بروی حضور مربیان قوی روی نیمکت استقلال.

هافبک پیشین استقلال و تیم ملی عنوان کرد: چند موضوع دیگر نیز اهمیت دارد، استراماچونی مربی با تجربه‌ای است و نشستن روی نیمکت تیم‌های بزرگی را در کارنامه کاری خود دارد، به نظرم تغییرات در تیم باید حداقل باشد و استقلال باید شاکله تیمی خود را حفظ کند. البته ما در بخش‌هایی هم ضعف‌هایی داشتیم که باید بازیکنان تراز اول برای آن پست‌ها جذب کنیم.

اکبری گفت: تیم استقلال امسال باید در آسیا حضور قدرتمندانه‌ای داشته باشد و به آینده تیم با این سرمربی ایتالیایی خوشبین هستم و امیدوارم او و سایر بازیکنان بتوانند دل هواداران را شاد کنند.

 

روانخواه: استراماچونی مربی بزرگی است

امید روانخواه، هافبک هجومی اسبق استقلال، به خبرنگار برنا گفت: خوشحالم مربی بزرگی مثل استراماچونی به ایران آمد. در بحث مربیگری حتی اگر پپ گواردیولا هم بیاوریم هیچ تضمینی برای موفقیت نیست، چون مربی نسبت به شرایط خاص و بازیکنانی که در اختیار دارد می‌تواند کارش را انجام دهد ولی ما همه جوانب را در نظر گرفتیم و سعی کردیم که مربی‌ای را بیاوریم که از هر نظر به سود استقلال باشد. استراماچونی مربی جوانی است و نمی‌توان از الان کارنامه او را قضاوت کرد ولی با جوانی و انگیزه‌‌ای که دارد تاثیرگذار باشد و بتواند رضایت هواداران را جلب کند. هواداران به این درک رسیده‌اند و صبور هستند و می‌دانند تا بخواهد تیمی به نتیجه برسد زمان می‌برد. همه مربیان باشگاه از خود من گرفته تا مدیرعامل باید کمک کنیم که مربی خیلی زودتر به شناخت صحیح و سالم تیم برسد بدون حواشی زیاد و این شناخت می‌تواند کمک کند که در ادامه راه آن داشته‌های فنی را که دارد به تیم انتقال دهد.

 

دی‌ محمدی: امیدوارم استقلال فصل خوبی را پیش‌رو داشته باشد

سیروس دین‌محمدی، پیشکسوت باشگاه استقلال، درباره آغاز تمرینات استقلال و آخرین وضعیت این تیم به خبرنگار برنا گفت: با شروع تمرینات امیدوارم استقلال فصل خوبی را پیش‌رو داشته باشد، در عکسی از تصاویر تمرین دیدم استراماچونی همپای بازیکنان می‌دود و فراموش نکنیم بسیاری از مربیان بزرگ و جوان دنیا مانند پپ گواردیولا و زیدان همین کار را انجام می‌دهند و این موضوع باعث بالا رفتن انگیزه بازیکنان می‌شود و به لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان تاثیر بسزایی دارد.

او درباره خریدهای استقلال از لیگ برتر و اینکه باشگاه خواهان جذب بازیکن خارجی است، اظهار داشت: بازیکنان خریداری شده بازیکنان خوبی هستند، البته باید دید در استقلال می‌توانند خود را در کمترین زمان با شرایط جدید وقف بدهند یا خیر. به نظر من دشتی در تیم پارس جنوبی بهتر از سایپا بود و امیدوارم در استقلال هم مانند آن زمان بازی کند. درباره بازیکن خارجی بنده تاکید می‌کنم تا جایی که ممکن است از بازیکنان ایرانی استفاده شود و اگر قرار است استقلال بازیکن خارجی بخرد باید یک بازیکن درجه یک باشد تا به کار تیم بیاید.

مربی اسبق استقلال درباره احتمال جدایی پاتوسی عنوان کرد: پاتوسی جزو بازیکنان شاخص تیم در نیم فصل دوم بود و باید این بازیکن بماند و برای فصل جدید به استقلال کمک کند.

 

اکبرپور:حضور در اینتر نقطه قوت استراماچونی است

علیرضا اکبرپور پیشکسوت باشگاه استقلال، درباره حضور  آندره‌آ استراماچونی، سرمربی جدید این تیم، به خبرنگار برنا گفت: بنده به شخصه شناخت خاصی از این مربی ندارم اما بی‌تردید باشگاه با بررسی همه جوانب او را انتخاب کرده است.

وی افزود: در استقلال مربیانی بالاتر از استراماچونی هم حضور داشتند اما موفق نبودند و مربیانی پایین‌تر از سطح او هم بوده‌اند که موفقیت داشتند، به شخصه معتقدم حضور وی روی نیمکت تیم پرطرفدار و بزرگی مانند اینترمیلان و آشنایی او با تیم‌های بزرگ نقطه قوت این سرمربی است و فکر می‌کنم تجربیات ارزنده به کار استقلال بیاید و شک نکنید می‌داند به چه باشگاه بزرگی وارد شده است.

مهاجم اسبق استقلال در ادامه عنوان کرد: به نظرم حفظ شاکله اصلی تیم بسیار مهم است و اگر ابزار خوبی در اختیار استراماچونی قرار دهیم او می‌تواند بهترین کارایی را داشته باشد. ضمن اینکه همه پیشکسوتان و هواداران باید به این سرمربی کمک کنند.

اکبرپور گفت: بی‌تردید بعد از مدتی از کار کردن استراماچونی می‌توانیم درباره عملکرد او صحبت کنیم و پیش داوری در این باره کار درستی نیست. امسال باید متحدتر از همیشه باشیم تا ان‌شاءالله تیم بتواند با قهرمانی دل هوادارانی که همواره پشت سر تیم بوده‌اند را خوشحال کند.

***

همانگونه که از صحبت‌های استقلالی‌ها برداشت می‌شود اکثر آنها نسبت به مربی جدیدشان امیدوار هستند و البته بر حفظ شاکله اصلی تیم نیز تاکید دارند. حالا نقش مدیریت باشگاه در مهیا کردن شرایط ایده ال اهمیت بسیاری دارد، اگر مسئولان باشگاه استقلال بتوانند مشکلات مالی و مدیریتی را برای استراماچونی حل کنند، این ایتالیاییِ خوش‌تیپ می‌تواند با استفاده از مهارت‌هایش، همان فرشته‌ نجاتی باشد که استقلالی‌ها مدت‌هاست به دنبالش می‌گردند و دوران تازه‌ استقلال پر از امید، آغاز شده تا ابهت این تیم در مستطیل سبز دوباره زبانزد شود و آبی‌پوشان پایتخت به دنبال روزهای روشن خود با استراماچونی در تیم‌شان هستند. حضور مقتدرانه در لیگ و آسیا ابزاری می‌خواهد که علاوه بر آن حمایت معنوی از تیم و سرمربی جدید نیز باید وجود داشته باشد تا استقلالی‌ها پس از چند سال بتوانند در این دو جام به نتایجی در خور نام و شان باشگاه دست پیدا کنند.

نظر شما