محمود پراش در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اگر دو نفر اول قهرمانی آسیا صعود کنند، قطعا یزدانی ورودی مستقیم المپیک را می‌گیرد/ امیدوارم سهمیه آقایان را بیشتر کنیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۶:۴۲:۲۴
کد خبر: ۸۶۳۸۱۸
اگر دو نفر اول قهرمانی آسیا صعود کنند، قطعا یزدانی ورودی مستقیم المپیک را می‌گیرد/ امیدوارم سهمیه آقایان را بیشتر کنیم
سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران گفت: اگر دو نفر اول قهرمانی آسیا توسط تیم ملی خود به المپیک صعود کنند، قطعا یزدانی ورودی مستقیم المپیک را می‌گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسابقات قهرمانی کشور دوچرخه سواری جاده بانوان روزهای 5 و 6 تیر در دو ماده تایم تریل انفرادی و استقامت به میزبانی تهران برگزار شد.

محمود پراش، سرمربی تیم ملی، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص این رقابت‌ها بیان کرد: این مسابقات مسافت بیشتری نسبت به گذشته داشت و باعث شد تا نفراتی که واقعا خوب کار می‌کنند و عضو تیم ملی هم هستند، مشخص شود که در چه سطحی هستند. از طرفی هم نفراتی که در این رقابت حضور داشتند، می‌دانند چقدر باید تلاش کنند و به چه جایگاهی برسند تا بتوانند با نفرات برتر رقابت کنند. نسبت به گذشته رکابزنانی بودند که در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند.

وی افزود: با وجود این که مسیر مسابقه خیلی سنگین و فنی بود بعضی از نفرات خوب ادامه دادند و نتیجه تقریبا خوبی کسب شد. ما همه تلاش خود را می‌کنیم که با کسب امتیازات لازم، اواخر مهر ماه مشخص شود که می‌توانیم یک شرکت کننده در المپیک توکیو داشت باشیم یا خیر. برنامه داریم بانوان را در چند مرحله تور در کشور چین ببریم تا بتوانیم جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنیم.

پراش عنوان کرد: عملکرد سمیه یزدانی در قهرمانی آسیا و تورهایی که شرکت کردیم شاخص بوده است و عملکرد خیلی خوبی داشته. از طرفی ماندانا دهقان و مریم جلالیه هم در تور چین عملکرد واقعا خوبی داشتند و اما در تور تایوآن، یزدانی توانست در 10 نفر اول قرار بگیرد و امتیاز کسب کند. متاسفانه دهقان بدشانسی آورد و زمین خورده بود و با این وجود تا آخر خط مسابقه را ادامه داده بود.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: طی استعلامی که از UCI گرفتیم، دو نفر اول قهرمانی آسیا 2019 به دلیل این که تیم‌های ملی آن‌ها جزو 22 تیم برتر دنیا هستند، به وسیله تیم ملی وارد المپیک می‌شوند. اگر تا اواخر تیر در همان جایگاه بمانند، قطعا ورودی مستقیم المپیک به نفر سوم که سمیه یزدانی است، داده می‌شود.

وی در خاتمه گفت: در بخش آقایان طی چند سال گذشته باید بهتر کار می‌شد. به دلیل وضعیت اقتصادی، بسیاری از تیم‌ها باشگاهی تعطیل شدند، این تیم‌ها در سال‌ها گذشته با حضور در تورهای بین المللی برای کسب سهمیه به فدراسیون کمک بزرگی می‌کردند اما طی 2 سال گذشته تیم‌های باشگاهی ضعیف عمل کردند و متاسفانه تا به حال فقط یک سهمیه در بخش آقایان داریم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این سهمیه به 2 نفر برسد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز