با تصویب کمیته بین المللی المپیک؛

یونان میزبان اجلاس ۲۰۲۱ کمیته بین المللی المپیک شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۹:۴۳:۱۳
کد خبر: ۸۶۳۹۹۲
یونان میزبان اجلاس ۲۰۲۱ کمیته بین المللی المپیک شد
با تایید و تصویب کمیته بین المللی المپیک، کشور یونان میزبان اجلاس 2021 کمیته بین المللی المپیک شد و هندوستان پیشنهاد میزبانی این اجلاس برای سال 2023 را ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از اینساید دگیمز، اسپایروس کاپرالوس، رئیس کمیته ملی المپیک یونان که روز گذشته به عنوان عضو کمیته بین المللی انتخاب گردید، پیشنهاد میزبانی اجلاس IOC در سال 2021 را به عنوان تنها کاندیدای رویداد مذکور ارائه داد که با موفقت کلیه اعضاء این نشست در سال 2021 در پایتخت این کشور آتن، برگزار خواهد شد.

نکته حائز اهمیت، احتمال انتخاب مجدد توماس باخ، به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک در نشست مذکور با قرارگرفتن رای گیری در دستور جلسه برای انتخاب ریاست، می‌باشد. سال 2021 آخرین دوره 8 ساله ریاست توماس باخ بر کرسی ریاست IOC است که انتظار می‌رود وی برای یک دوره 4 ساله دیگر نیز به این انتخابات چشم دوخته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک یونان خاطرنشان ساخت که مدعوین حاضر در اجلاس پس از پایان نشست به شهر باستانی المپیا خواهند رفت تا از این شهر تماشایی بازدید نمایند. هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک از تاریخ 21 تا 22 جولای 2021 نشست خود را برگزار خواهد کرد و اجلاس IOC نیز از تاریخ 24 تا 26 جولای صورت خواهد پذیرفت. این هشتمین مرتبه ایست که یونان پس از انتخاب پیر دو کوبرتن در سال 1896 به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک، میزبانی اجلاس IOC را عهده دار گردیده است.

کشور هندوستان نیز پیشنهاد خود را مبنی بر میزبانی اجلاس فوق در سال 2023 و در شهر بمبئی به رئیس کمیته ملی المپیک ارائه نمود.

نظر شما