مهرداد جمشیدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آشنایی با رشته مینی گلف را از مهدکودک‌ها آغاز خواهیم کرد/ به استعدادیابی اهمیت زیادی می‌دهیم

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۷:۰۹:۱۹
کد خبر: ۸۶۷۵۲۷
آشنایی با رشته مینی گلف را از مهدکودک‌ها آغاز خواهیم کرد/ به استعدادیابی اهمیت زیادی می‌دهیم
دبیر فدراسیون گلف ایران گفت: آشنایی با رشته مینی گلف را از مهدکودک‌ها آغاز خواهیم کرد و در حقیقت پایگاه‌های استعدادیابی ما مهدکودک‌های سراسر کشور خواهند بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهرداد جمشیدی، دبیر فدراسیون گلف ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص توسعه گلف در مهدکودک‌ها بیان کرد: با توجه به سیاست‌هایی که وزارت ورزش و جوانان در دو سال گذشته در ارتباط با مستعدین در رشته‌های مختلف پیش گرفته و ابلاغ آن به فدراسیون‌ها و ادارات کل استان‌ها، فدراسیون گلف هم بر آن شد که  با توجه به سیاستی که وزارت ورزش دارد و به جهت رشد و ارتقای سطح فنی گلف بازان کشور نسبت به استعدادیابی رشته گلف و مینی‌‌گلف در سراسر کشور اقدام کند.

وی افزود: در این راستا سال گذشته ما اولین دوره استعدادیابی را به صورت متمرکز برای دختران و پسران 10 تا 16 سال در تهران برگزار کردیم. از بین مستعدین شرکت کننده 10 نفر دختر و 10 نفر پسر انتخاب کردیم که امسال دومین دوره را برگزار خواهیم کرد و پس از شناسایی مستعدین این دوره به امضمام مستعدین دوره قبل پس از این که افراد را به گروه‌های سنی چهارگانه تقسیم بندی کردیم کمپ‌های مختلفی را برایشان تشکیل خواهیم داد.

جمشیدی عنوان کرد: امکاناتی را برای مستعدین و سنجش‌هایی را قرار خواهیم داد و در نهایت پس از طی مراحل مربوطه اعم از استعدادیابی، پیکرسنجی و آزمون‌های تخصصی گلف، روانشناسی این نفرات را به صورت مداوم به وسیله مربیان استعدایاب و مجرب فدراسیون تحت نظر قرار می‌دهیم. برای تشکیل اردوهای ملی و تیم‌های ملی امید و نوجوانان از این نفرات استفاده خواهد شد.

دبیر فدراسیون گلف اظهار داشت: رشته مینی گلف همیشه به صورت یک پایه برای گلف عمل کرده است و با حداقل فضا و امکانات می‌توانیم این رشته را در اکثر نقاط کشور برگزار کنیم. قرار شده است در رشته مینی گلف بحث استعدادیابی را پیگیری کنیم. در همین راستا در دومین دوره المپیاد استعداهای برتر استعدادیابی رشته مینی گلف برای پسران و دختران خواهیم داشت. از آن جایی که آشنایی با رشته‌های ورزشی برای سنین پایین است بنا شدیم که به صورت پایه و پایلوت در چند تا از مهدکودک‌ شهر تهران اقدام به استعدادیابی کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا با یکی از مهدکودک‌های شمال تهران ابتدا آغاز کردیم و با مشاوره و طراحی توانستیم آنجا یک تعدادی زمین مینی گلف طراحی کنیم که در حقیقت بحث استعدادیابی را بتوانیم آنجا شروع کنیم. برای اولین بار است که این کار را می‌کنیم و قاعدتا بدون خطا نخواهد بود. ابتدا به صورت پایلوت از این دو پایگاه آغاز کردیم و بعد از آن این موضوع را به کل مهدکودک‌های تهران و بعد از آن به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها گسترش خواهیم داد.

جمشیدی در پایان گفت: آشنایی با رشته مینی گلف را از مهدکودک‌ها آغاز خواهیم کرد و در حقیقت پایگاه‌های استعدادیابی ما مهدکودک‌های سراسر کشور خواهند بود. رشته گلف و مینی گلف برای اکثر افراد جامعه لفظا آشنا است، اما از حیث اینکه باید با ادوات و سخت‌افزارهایی که دارد در اختیار مردم قرار بگیرد مقداری نامأنوس است و می‌خواهیم که این کار را تسهیل کنیم. اولین و بهترین کار همین برگزاری پایگاه‌های استعدادیابی ما است و بعد از آن هم متدها و روش‌های مختلف دیگر که مربوط به بحث استعدادیابی است و این رشته‌ها را به اقشار مختلف جامعه معرفی می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز