ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

دموکراسی پوچ یانکی‌ها/ نمره قبولی برای هواداران سرخابی/ شکاری خودش را طعمه کرد!

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۵:۰۱:۵۲
کد خبر: ۸۶۸۹۷۱
دموکراسی پوچ یانکی‌ها/ نمره قبولی برای هواداران سرخابی/ شکاری خودش را طعمه کرد!
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

بازنده هفته: ایالات متحده آمریکا

تیم ملی والیبال کشورمان در هفته‌ای که گذشت به آمریکا سفر کرد تا در مرحله نهایی مسابقات لیگ ملت‌ها حضور پیدا کند. نکته جالب توجه در سفر ملی‌پوشان ایران به سرزمین یانکی‌ها، برخورد به دور از ادب و خلاف قوانین میزبان بود که باعث شد تیم ملی کشورمان چند ساعتی در فرودگاه معطل شود. هرچند این موضوع برای اولین بار نبود که اتفاق می‌افتاد و کشوری که ادعای دموکراسی و حقوق بشر را دارد در چندین نوبت قبل نیز این کارشکنی را درباره چند تیم ورزشی ما انجام داده بود. به نظر می‌رسد فدراسیون جهانی والیبال و IOC موضع جدی را در قبل اینگونه رفتارهای یانکی ها نشان دهد.

برنده هفته: هواداران سرخابی

با پایان یافتن لیگ هجدهم و مشخص شدن تیم قهرمان، مقداری از تب و تاب هواداران فوتبال کاسته شد تا اینکه بحث انتخاب سرمربی و همچنین خرید بازیکن برای دو تیم سرخابی و پرطرفدار پایتخت به میان آمد. بعد از رفتن برانکو و شفر، گزینه‌های مختلفی در رسانه‌ها مطرح شد که هدایت سرخابی‌ها را برعهده بگیرند و بعد از رایزنی‌های مختلف استراماچونی به استقلال آمد و کالدرون آرژانتینی هدایت سرخ پوشان را برعهده گرفت. نکته جالب توجه در این بین هواداران دو تیم بودند که بعد از نارضایتی‌هایی که برای آنها به وجود آمده بود بازهم در تمرین تیم محبوب خود حاضر شدند و به تشویق سرمربی جدید و بازیکنان پرداختند. این موضوع نشان می‌دهد که هواداران این دو تیم در هر شرایطی از حمایت تیم‌شان دست برنمی‌دارند.

مسابقه هفته: فینال کوپاآمریکا

بازی فینال کوپاآمریکا بامداد دوشنبه به میزبانی برزیل برگزار شد. دو تیم برزیل و پرو با شکست تیم‌های آرژانتین و شیلی توانستند در فینال حاضر شوند و در نهایت تیم میزبان موفق شد با ارائه یک بازی زیبا با نتیجه سه بر یک پیروز شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. نکته حائز اهمیت درخصوص قهرمانی زردپوشان اینکه این تیم آخرین باری که موفق شده بود قهرمان این مسابقات شود به سال 2007 برمی‌گردد و شاگردان تیته موفق شدند بعد از 12 سال به این عنوان برسند. قهرمانی برزیل در خانه در حالی به دست آمد که نیمار، ستاره این تیم به دلیل مصدومیت این بازی‌ها را از دست داد.

شخصیت هفته: شیخ تی‌دیانه دیاباته

رفتن مامه تیام از استقلال به یک حسرت بزرگ برای آبی‌پوشان و هواداران این تیم تبدیل شده بود. در فصل قبل نیز پاتوسی به جمع آبی‌ها اضافه شد که عملکرد خوبی در یک فصل داشت و در بسیاری از بازی‌ها تاثیرگذار بود. با وجود اینکه هنوز تکلیف پاتوسی برای حضورش در استقلال مشخص نیست با نظر استراماچونی این تیم با مهاجم دیگر وارد مذاکره شد. دیاباته، مهاجم اهل مالی سابقه حضور در بوردوی فرانسه را دارد و همچنین در تیم بنه‌ونتو ایتالیا موفق شد دو بار دروازه یوونتوس را باز کند. آخرین تیم دیاباته، الامارات بود که در آنجا نیز نمایش موفقی داشت. قطعا با وجود خصوصیات منحصر به فرد و تکنیک بالای این بازیکن بلندقامت استقلال در فصل آینده مشکلی برای گلزنی نخواهد داشت و می‌تواند به نفر اول این تیم تبدیل شود.

نقد هفته: رضا شکاری

رضا شکاری یکی از جوانانی بود که خیلی زود توانست خود را در تیم ذوب‌آهن مطرح کند و بعد از آن با قراردادی به تیم روبین‌کازان روسیه پیوست. شکاری سه فصل در روبین‌کازان حضور داشت هرچند در بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین بود و فرصت این را پیدا نکرد قابلیت‌های خود را نشان دهد. بعد از اتمام این فصل شکاری تصمیم گرفت به ایران بازگردد و به محض ورود به ایران گزینه اصلی خود را برای مذاکره تیم پرسپولیس معرفی کرد. این بازیکن چند جلسه‌ای را نیز با مدیران سرخ پوشان برگزار کرد و در حالی که در گفتگو با برخی رسانه‌ها اعلام کرد تا چند روز آینده با این تیم قرارداد امضا خواهد کرد، ناگهان سر از تراکتورسازی درآورد و عکس او با پیراهن تراکتور منتشر شد. قطعا این حق هر بازیکنی است که بخواهد تیم خود را انتخاب کند ولی اینکه به اینگونه رفتار غیرحرفه‌ای از یک بازیکن بخواهد رخ دهد واقعا جای سوال دارد!

پیشنهاد هفته: مرحله نهایی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها

مرحله نهایی رقابت‌های والیبال لیگ ملت‌ها از روز جمعه 21 تیرماه در آمریکا برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال کشورمان در اولین دیدار خود بامداد روز جمعه به مصاف لهستان خواهد رفت. تیم ایران در هفته سوم این مسابقات در ارومیه به مصاف لهستان رفت و پیروز شد. با وجود صحبت‌های خصمانه کوبیاک، بازیکن لهستان خطاب به مردم ایران این دیدار از حساسیت‌هایی بالایی برخوردار است. همچنین شاگردان کولاکوویچ در دومین دیدار بامداد شنبه به مصاف تیم قدرتمند برزیل خواهد رفت که در مرحله گروهی یکی از باخت‌های ایران مقابل این تیم بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز