بهروز منتقمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تعدادی از فدراسیون‌ها در بخش بازاریابی اقتصاد ورزش عملکرد موفقی دارند/ تجربیات صالحی‌امیری به مدیران جوان کمک می‌کند/ سرخابی‌ها باید خصوصی شوند

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۰۷:۲۸:۴۸
کد خبر: ۸۶۹۵۲۷
تعدادی از فدراسیون‌ها در بخش بازاریابی اقتصاد ورزش عملکرد موفقی دارند/ تجربیات صالحی‌امیری به مدیران جوان کمک می‌کند/ سرخابی‌ها باید خصوصی شوند
سرپرست اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: بعضی از فدراسیون‌ها توانمندی خوبی از خودشان در بخش بازاریابی اقتصاد ورزش نشان دادند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بهروز منتقمی، سرپرست اسبق باشگاه پرسپولیس، درباره نشست هم‌اندیشی کمیسیون‌ها در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: همان طور که ملاحظه کردید این نشست یک نشست هم‌‌اندیشی، هم‌فکری، با حضور 18 رئیس کمیسیون و اعضا که جمعا بیش از 150 نفر بودند که با اعضای هیئت رئیسه کمیسیون کمیته ملی المپیک به ویژه آقای صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، برگزار شد. در این جمع اساتید دانشگاه، کارشناسان حوزه‌های مختلف ورزش از صاحب‌نظران، پژوهش‌گران و عزیزانی که سال‌های سال در حوزه ورزش بودند می‌شد حضور داشتند.

او افزود: شاید نادرترین جمعی است که من بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دیدم. چون نزدیک 40 سال است در حوزه‌های مختلف ورزش حضور دارند. یک جمع تفکر و هم اندیش که به درایت و تدبیری که آقای صالحی امیری، رئیس محترم کمیته ملی المپیک، به خرج داد این جمعیت و نخبگان با عنوان سرمایه‌های ارزشمند ورزش که می‌‌تواند کمک کند به توسعه فعالیت‌های مختلف ورزشی در کشور برای سربلندی ورزش در حوزه‌های بین‌المللی به ویژه حضور کاروان ورزشی ما در المپیک 2020، المپیک زمستانی، المپیک جوانان، بازی‌های آسیایی. این نشست را ارج می‌نهیم و من به عنوان یک عضو در این جمع حضور داشتم در مسئولیت کمیسیون بازاریابی که از آبان سال گذشته این کمیسیون به من واگذار شد نزدیک به 20  نفر صاحب نظر و صاحب فکر به ویژه از اساتید دانشگاهی و نخبگان خوب ورزشی که در جمع ما حضور دارند و به ویژه یکی از دوستان خوب ما حسین کلانی و دوستان دیگری که در حوزه ارتباطات، بازاریابی، جلب و جذب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری. هدف ما این است که ما بنیه مالی مان را قوی کنیم.

منتقمی ادامه داد: امیدوارم حامیان مالی چه مقطعی و چه پایدار یک روزی برسد مثل IOC کمیته بین‌المللی المپیک بتوانیم به خیلی از کشورها که آنها کمک می کنند کمک کنیم گرچه ما بی نصیب بودیم. کمیته ملی المپیک بتواند بخش‌های توسعه نیافته در بخش‌های مختلف کشور کمک کند، کمک به فدراسیون‌‌ها انجام بدهد و از بنیه مالی قوی برخوردار شود که دیگر نیاز به اعتبار مالی از دولت نداشته باشد. ما یک برنامه 10 ساله در این راستا تدوین می‌کنیم که این برنامه به ما می‌گوید بتوانیم در بخش مالی خودکفا و در موضوعات دیگر از دولت کمک بگیریم. این به فدراسیون‌های ورزشی ما سرایت خواهد کرد. بعضی از فدراسیون‌ها توانمندی خوبی از خودشان در بخش بازاریابی اقتصاد ورزش نشان دادند و برخی فرصتی می‌خواهند. فرض اگر والیبال 6 ساله می‌تواند به بخش تأمین هزینه‌های مالی برسد شاید یک فدراسیون 18 ساله بتواند. همه باید دارای برنامه باشند.

وی افزود: کمک خواهیم کرد ولی محوریت برنامه را کمیته ملی المپیک انجام خواهد داد و به زودی دیداری را حضوری برگزار خواهیم کرد با مسئول کمیسیون بازاریابی IOC و از تجریبات آنها استفاده خواهیم کرد و با اسپانسرها آشنا خواهیم شد. در همین راستا یک همایش بزرگ درخصوص آشنایی بیشتر در بازاریابی الکترونیکی در سال جاری برگزار خواهیم کرد. سال آینده یک همایش بین‌‌المللی در این خصوص برگزار می‌کنیم. همه این اقدامات برای تقویت مالی است که ما کاهش نیاز داشته باشیم و روزی برسد که دیگر نیازی نداشته باشیم و بتوانیم پوشش بدهیم موضوعات مالی حوزه ورزش را هم در بخش گستردگی ورزش و هم در مورد نقش قهرمانان برای کسب مدال‌های ارزشمند برای کشور عزیزمان.

منتقمی خاطرنشان کرد: این تفکر برمی‌گردد به تفکر مدیریتی، خودم با توجه به اینکه بعد از انقلاب مسئول بودم تا به امروز که نزدیک به 40 سال است این گونه ندیدم. شاید نشست‌های اختصاصی بوده، ولی این جمع برمی‌گردد به تدبیر آقای صالحی امیری و من به ایشان تبریک می‌گویم. حرکتش را هم دارد با شتاب انجام می‌دهد. برنامه‌های دراز مدتشان حتما تحقق پیدا کند و با انسجامی که در حوزه‌های مختلف یعنی قصد بر این است که نخبگان، اندیشمندان و صاحبان فکر جمع کند که بتوانند کمک کننده اصلی ورزش کشور باشند. امیدواریم این برنامه سرمشق شود و مدیران آتی هم نسل جدید ما که فردا مدیر  باشند اقتباس از این برنامه داشته باشند و با ابتکار و خلاقیت راه‌های تازه و نوینی را پیدا کنند. این نشست مجددا در پاییز برگزار می‌شود. پیگیر هستیم که در نشست‌های دوم و سوم برگزار شود. هرچه زمان می‌گذارد و مدیریت‌ها تغییر می‌کند امیدواریم ابتکارها و نوآوری‌ها با خلاقیت باشد. ورزش کشور به این موضوع تشنه بود که با تدبیر صالحی امیری  این اتفاق افتاد و با این همه تجربه بسیار خرسند و خوشحالیم و امیدواری‌مان بیشتر خواهد بود.

او درمورد وضیعت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس تیمی است که وارد خانه‌های مردم شده و مردم عاشقانه آن را دوست دارند. باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس هواداران ویژه و خاص خودشان را دارد می‌توانیم از جهات مختلف بحث کنیم. هم از نظر بازاریابی حوزه‌های ورزش هم از نظر مدیریتی و هم از نظر بکارگیری مربیان و مرکز استعدادیابی و در جهت داشتن تیم دوم و در بخش نوجوانان و جوانان، مدارس فوتبال، زیرساخت‌ها و واگذاری به بخش خصوصی و جمعیت و این سرمایه حیف است که ما همیشه برنامه‌های مقطعی اجرا کنیم و برنامه دراز مدت نداشته باشیم. همچنین رقیب ارزشمند ما استقلال. چون درخشش ما درپی قدرت و اقتدار رقابت شیرین با استقلال است. مالک دو باشگاه یکی است و وزارت ورزش است. وقتی مالک باشگاه یکی باشد بهترین کار این است که ما دیگر این سوالات را نکنیم این است که واگذار کنیم.

منتقمی افزود: اگر اسپانسر تغییر پیدا کند رقابت بیشتر خواهد شد و درآمد هم بیشتر خواهد شد. از بس قول دادیم و اجرا نکردیم مقداری بی اعتماد شدیم پس بهتر است مکانیزم‌های قانونی و اجرایی را آماده کنیم و بعد به مردم اعلام کنیم. هنوز اتفاقی نیفتاده وقتی به مردم می‌‌گوییم و انجام نمی‌دهیم اعتماد خود را از دست می‌دهیم و بهتر است همه راه‌های قانونی را مهیا کنیم، انجام دهیم و واگذاری انجام شود. راهی جز این نخواهد بود. نمی‌‌شود در دو باشگاه رقیب مالک یکی باشد. ما یک مقدار باید شهامت و جرئت‌مان را بالا ببریم. این کار شدنی است. فکر می‌کنم توجیه موضوع برای نمایندگان مجلس و مردم و قانون‌گذاران و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی توجیه‌های لازم را بقبولانیم و پذیرش باشد همه کمک کنند این اتفاقات بیفتد.

او گفت: اخبار پرسپولیس را مرتبا پیگیری می‌کنم. وقتی می‌درخشد من به آرامش می‌رسم و فوتبال کشورم را دوست دارم. وقتی تیم ملی ما و دیگر تیم‌های ما موفق و سربلند هستند، حتی رقیب ما هم موفقیت بدست بیاورد خودم به آرامش می‌رسم به ویژه پرسپولیسی‌های عزیز. هر کمکی هم در هرجایی باشم آماده هستم. حتما نباید نفر اول شد و عضو هیات مدیره بود. هر کمکی بخواهند من خالصانه انجام خواهم داد و به صورت دولتی مدیریت کردن خیلی سخت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز