مریم جلالیه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آینده روشنی در انتظار دوچرخه‌سواری بانوان است/ نباید روند صعودی‌مان متوقف یا تک‌بعدی شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۶:۱۶:۲۶
کد خبر: ۸۷۰۲۴۸
آینده روشنی در انتظار دوچرخه‌سواری بانوان است/ نباید روند صعودی‌مان متوقف یا تک‌بعدی شود
بانوی رکابزن تیم ملی کشورمان گفت: روند خوبی را در بخش بانوان پیش گرفتیم و نباید متوقف یا تک بعدی شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری پیست بانوان 98 در محل مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

مریم جلالیه، رکابزن باسابقه تیم ملی ایران، در جریان این رقابت‌ها موفق شد رکورد ماده 3 کیلومتر تعقیبی انفرادی ایران را ارتقا ببخشد، این رکورد پیش از آن دست خود او بود.

جلالیه در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: هدف من رکورد بهتری بود اما چون جابه‌جا کردن آن کمی سخت است، نتوانستم رکورد مدنظرم را ثبت کنم. طی تمریناتی که پیش از مسابقات داشتم توانسته بودم رکورد پایین‌تری را بزنم اما به صورت رسمی ثبت نشده بود. سطح مسابقات هرساله بالاتر می‌رود و باید رکوردها را بهبود ببخشیم.

وی افزود: وقتی سطح آمادگی بچه‌ها بالا می‌رود، رقابت‌ها سنگین‌تر می‌شوند، انگیزه‌ها برای تمرین هم بیشتر خواهد شد. از آن طرف توجه فدراسیون به بانوان و اعزام‌ها بیشتر شده و این انگیزه‌ای می‌شود برای تلاش کردن. مثلا من وقتی بدانم قرار است به فلان مسابقه بروم، یک انگیزه دارم و وقتی قرار نباشد به مسابقه‌ای بروم، انگیزه‌ای برای تمرین وجود ندارد.

جلالیه عنوان کرد: در حال حاضر سیر بسیار خوبی پیش گرفتیم و اگر همین طور تمرین کنیم، آینده روشنی خواهیم داشت. اگر 2 سال به همین روش پیش برویم، وضعیت دوچرخه سواری بانوان ایران خیلی بهتر می‌شود اما باید توجه داشته باشیم که این روند نباید متوقف شود و این راهی که پیش گرفتند را باید ادامه دهند تا پیشرفت ‌کنیم.

بانوی رکابزن نیمه‌ استقامتی ایران اظهار داشت: بزرگ‌ترین هدف هر ورزشکار حرفه‌ای بالاترین سطح آن رشته است. بالاترین سطح دوچرخه سواری هم المپیک است اما راه سختی برای رسیدن به آن وجود دارد. دور از دسترس نیست اما راه خیلی سختی است. برای رسیدن به المپیک باید پله پله هدف گذاری کنیم و جزئی پیش برویم. ابتدا باید در مسابقات قهرمانی آسیا مدال بگیریم، پس از آن در قهرمانی جهان، تورهای آسیایی و تورهای سطح بالاتر تا به المپیک برسیم.

وی درخصوص حضور در تور چین خاطرنشان ساخت: در مجموع امتیازات تور چین دوازدهم شدم. پیش از آن هم به فرانسه رفته بودم و مقام هفدهم را کسب کردم و تمام نفرات قبل و بعد من از کشورهای اروپایی آمده بودند. حدود 70 رکابزن اروپایی حضور داشتند، تور بزرگی نبود اما چون همه نفرات اروپایی بودند، سطح مسابقه بسیار بالا بود. حضور در این تورها تجربه خیلی خوبی بود و باعث شد نقاط مثبتی را در خودم پیدا کنم و فهمیدم که من توانایی بالقوه خوبی دارم. هر بار باید مسابقه بدهیم تا به این نتایج دست پیدا کنیم و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم. شاید اگر مسابقه ندهیم، هیچ وقت در تمرین نتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم.

رکابزن تیم ملی ایران تصریح کرد: حضور اسپانسرها بیشتر دیده می‌شود، خیلی خوب است که نایب رئیس فدراسیون توانست برای این دوره از مسابقات اسپانسر جذب کند. به نظر من نقش مدیر، رئیس و کسانی که در رأس هستند با برش‌هایی که دارند خیلی تأثیرگذارتر است. رئیس فدراسیون و نایب رئیس بانوان خیلی بهتر می‌توانند این کار را کنند. وقتی نایب رئیس بانوان برای جذب اسپانسر اقدام کند، به دلیل این که ارگان  قدرتمندی است، قطعا نتیجه بهتری می‌گیرد. قشنگ نیست که من ورزشکار حرفه‌ای خودم دنبال اسپانسر بروم.

بانوی ملی پوش استقامتی گفت: روند خوبی را در بخش بانوان پیش گرفتیم اما نباید تک بعدی باشیم بلکه باید یک تیم ملی قوی داشته باشیم. اکثر نفرات برتر جهان، تیم‌های قدرتمندی دارند و همه نفرات ساپورت می‌شوند. ما هم باید با این روش پیش برویم تا بتوانیم مقام‌های بالاتر و بیشتری را کسب کنیم. تمام کسانی که تمرین می‌کنند باید انگیزه داشته باشند و نمی‌شود ورزشکار به خودش روحیه بدهد. دوچرخه سواری در ایران خیلی سخت است، اسکورت نداریم، هزینه‌ها خیلی بالا رفته و واقعا نیاز به انگیزه داریم. در ورزش حرفه‌ای بحث روانی مهم است و باید به آن هم توجه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز