میراث پروفسور پیشکش رفیق مارادونا؛

عجیب ولی واقعی/ هدیه خاص برانکو به دست کالدرون رسید+عکس

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۲۳:۰۲:۰۴
کد خبر: ۸۷۰۸۴۶
عجیب ولی واقعی/ هدیه خاص برانکو به دست کالدرون رسید+عکس
برانکو طبق آخرین صحبت‌هایش همواره نشان داده یک پرسپولیسی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر است و شکی در این موضوع نیست که این قهرمانی ها با ایفای نقش خاص و پررنگ برانکو به دست آمد. حالا و با حضور گابریل کالدرون هواداران در حال لحظه شماری برای آغاز مسابقات و فهمیدن سیستم و چگونگی چیدمان بازیکنان هستند.

به احتمال فراوان پرسپولیس فصل آینده با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی خواهد کرد. سیستمی که بازیکنان پشت مهاجم یا وینگرها نقش پررنگی در آن دارند. می توان پیش بینی کرد که در لیگ نوزدهم سرمربی آرژانتینی خوش‌شانس‌تر از برانکو خواهد بود چراکه یکی از قوی ترین زوج ها را در این پست مهم در اختیار دارد  پستی که در 4سال گذشته به اجبار برانکو در آن تغییرات زیادی ایجاد کرد.

 

اگر نگاهی به زوج سازی پروفسور در این مدت داشته باشیم طی این 3 سال، پرسپولیس لیگ پانزدهم را با زوج احمدزاده و نورالهی آغاز کرد. فرشاد در راست و نوراللهی در چپ وظیفه تغذیه طارمی و عالیشاه را داشتند. این زوج تا پایان فصل ثابت نماند و در میانه های فصل به احمدزاده و عالیشاه تغییر کرد و علیپور در حمله جایگاه ثابتی بدست آورد. از این مقاطع فصل بود که نیمکت‌نشینی‌های نوراللهی تقریبا آغاز شد.

لیگ شانزدهم هم با همان زوج فرشاد و عالیشاه آغاز شد اما عالیشاه هم بعد از چند هفته به نوراللهی روی نیمکت پیوست تا هر دو راهی سربازی بشوند. امیری که پیش از این در خط حمله بازی می‌کرد بعد از این که علیپور توانست توانایی‌اش در گلزنی نشان دهد به اجبار یک خط عقب‌تر رفت و به جای عالیشاه در پست وینگر چپ قرار گرفت. این زوج در ادامه با حضور سروش رفیعی بازهم تغییر کرد. رفیعی جای مسلمان را گرفت و مسلمان به چپ آمد تا زوج فرشاد و مسلمان در جناحین تشکیل شود و امیری به خط حمله برگشت.

لیگ هفدهم سروش رفت و برانکو دوباره به زوج فرشاد احمدزاده و امیری بازگشت. زوجی که بالاخره توانستند تقریبا یک فصل کامل را با کمترین تغییر پشت سر بگذارند.

در لیگ هجدهم که بسیاری از بازیکنان جدا شدند و سرخ پوشان هم محروم از خرید بازیکن بودند،  نوراللهی در راست و عالیشاه در چپ قرار گرفتند. البته سیامک نعمتی هم علاوه بر بازی در خط حمله بعضی از مواقع جای یکی از دو بازیکن را می‌گرفت و یار کمکی برانکو برای این دو پست بود. نیم فصل دوم با باز شدن پنجره پرسپولیس و حضور ترابی زوج موفق او و نوراللهی شکل گرفت.

این فصل را شاید بتوان بهترین فصل برای کالدرون در این زمینه دانست. ترابی که در پرسپولیس مانده در پست وینگر راست قرار خواهد گرفت و وحید امیری بعد از بازگشت هم اگر کالدرون او را در خط حمله قرار ندهد به جناح چپ خواهد رفت و زوج ترابی را تشکیل می‌دهد. اگر در این سال‌های اخیر بخواهیم بهترین وینگرهای پرسپولیس را نام ببریم باید به ترابی در نیم فصل دوم فصل گذشته و امیری قبل از جدایی‌اش اشاره کرد.

به هر ترتیب کالدرون هر زوجی را که در این میان تشکیل دهد به دلیل شناخت از هم و هماهنگ بودن با تیم ضریب موفقیت آن بالا می رود و  این را می توان یک هدیه ویژه از سوی برانکو به کالدرون دانست که با حضور امیری در ترکیب، کادوی پروفسور تحویل مرد آرژانتینی شد. به هر ترتیب وجود همزمان این دو بازیکن در یک زمان خوش شانسی محض برای رفیق نزدیک مارادونا به شمار می رود و هواداران به این تیم بابت حضور همین ستاره ها خوشبین هستند.

نظر شما