عصر امروز؛

نشست فدراسیون ورزش‌های همگانی و اداره کل سلامت برگزار شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۹:۴۹:۴۴
کد خبر: ۸۷۰۹۴۰
نشست فدراسیون ورزش‌های همگانی و اداره کل سلامت برگزار شد
اولین نشست هم اندیشی سازمان توسعه فعالیت بدنی فدراسیون ورزشهای همگانی و اداره کل سلامت شهرداری تهران با موضوع هم افزایی ظرفیت های طرفین در راستای ارتقای سلامت جامعه برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در این نشست شجیع دیدگاه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزشهای همگانی را به منظور فراگیر شدن ورزش همگانی تشریح کرد.

سرپرست سازمان توسعه فعالیت بدنی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز جامعه به امر ورزش همگانی یادآور شد: ماموریت ما استفاده از تمامی ظرفیت های ملی برای توسعه ورزش و فعالیت جسمانی در بین آحاد مردم است و چشم انداز فدراسیون ورزشهای همگانی مبتنی بر دستیابی به ایرانی فعال، شاداب و تندرست با ورزش و فعالیت جسمانی تا سال 1404 است.
شجیع با اشاره به اهداف اختصاصی و راهبردی ورزش همگانی گفت: از جمله اهداف مهم سازمان توسعه فعالیت بدنی ارتقاء سواد حرکتی و ورزشی و همچنین ایجاد جامعه، محیط، مردم و سیستم های فعال است که منطبق با پروژه سازمان بهداشت جهانی می باشد. برگزاری پویش های ملی آموزشی و آگاهی بخشی، برگزاری کارگاههای آموزشی برای مخاطبین کلیدی، تدوین نظام نامه آموزشی، برگزاری میزگردهای علمی و آموزشی، طراحی و تولید انیمیشن ها و فیلم های کوتاه از جمله برنامه ریزی هایی است که برای داشتن جامعه فعال صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برای دستیابی به محیط فعال بر ایجاد فضاهای سبز، جاده های تندرستی، ایستگاههای سلامتی و محیط های کاری تمرکز کردیم. برگزاری المپیادها، جشنواره ها و همایش های ورزشی، ماراتن های ورزشی، رشته های ورزشی-تفریحی، ورزش برای کانون های اصلاحی و تربیتی، برگزاری آئین های سنتی و رویدادهای گردشگری ورزشی از مواردی است که برای داشتن مردم فعال در دستور کار سازمان توسعه فعالیت بدنی قرار دارد.
وی سیستم های فعال را اساس جامعه فعال دانست و عنوان کرد: طرح ملی پایش مشارکت، آمایش سرزمینی ورزش همگانی، تاسیس نظام ملی باشگاههای ورزش همگانی، انجام پروژه های تحقیقاتی ملی، راه اندازی سازمان داوطلبی ورزش همگانی، طرح جریان پایدار خبری ورزش همگانی و توسعه فناوری های دیجیتال و نوین از برنامه های سازمان توسعه فعالیت بدنی برای ایجاد سیستم های فعال می باشد.
نصیری مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران نیز در این نشست اظهار داشت: سلامت یک جامعه از مسائل مهم کلان شهر است؛ این درحالی است که اداره کل سلامت زیرمجموعه شهرداری تهران است و باید از این ظرفیت نهایت بهره را برای شهروندان ایجاد کرد.  
وی افزود: برنامه های سازمان توسعه فعالیت بدنی فدراسیون ورزشهای همگانی این ظرفیت را دارد تا در کنار برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران قرار بگیرد و به همین منظور آماده ایم تا در کنار فدراسیون به نتیجه مطلوب برسیم.
نصیری به تبیین فعالیت های اداره کل سلامت شهرداری تهران پرداخت و گفت: از جمله برنامه های این اداره کل دوشنبه های سالمندی و چهارشنبه های افراد دارای معلولیت است که می تواند با همکاری و مشارکت فدراسیون ورزشهای همگانی ادامه داشته باشد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: آمادگی این را داریم که یک سری اماکن و معابر اصلی شهر را شناسایی کنیم و با هماهنگی بخش های مختلف محیط شهری را فعال کنیم بر همین اساس باید کارگروهی را در دو مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی و شهرداری تهران تشکیل و به طور مشخص چندین پروژه مطرح شده را عملیاتی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز