علیرضا حبیبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برگزاری بازی‌های تدارکاتی از هر چیز برای تیم ملی مهم‌تر است/ در اختیار نداشتن لژیونرها چالش بزرگی برای ما به شمار می‌رود

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۶:۴۳:۲۸
کد خبر: ۸۷۱۴۰۴
برگزاری بازی‌های تدارکاتی از هر چیز برای تیم ملی مهم‌تر است/ در اختیار نداشتن لژیونرها چالش بزرگی برای ما به شمار می‌رود
سرمربی تیم‌ملی هندبال ایران گفت: متاسفانه در اختیار نداشتن بازیکن‌های لژیونر چالش بزرگی است و باید فکری برای آن کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علیرضا حبیبی، سرمربی تیم‌ ملی هندبال، درباره روند آماده سازی تیم‌ ملی کشورمان برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2020 در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: در حال حاضر سومین مرحله اردوها با حضور 25 بازیکن در حال برگزاری است و تا روز جمعه نیز این تمرینات ادامه خواهد داشت. خوشبختانه تیم شرایط خوبی دارد ولی به دلیل خروج بازیکن‌های لژیونر متاسفانه هنوز تیم به هماهنگی لازم نرسیده است.

او درباره مصدومیت موسوی و سایر بازیکنان توضیح داد: برای این مرحله 25 بازیکن به اردو دعوت شدند که سه بازیکن لژیونر به دلیل شروع تمرینات باشگاهی خود مجبور شدند اردو را ترک کنند. علیرضا موسوی در دو اردوی اول به دلیل مصدومیت غایب بود اما برای این اردو دعوت شد و مصدومیتش هم برطرف شده بود اما باید یکشنبه به تیم باشگاهی خود ملحق می‌شد که در نهایت مجبور شد اردو را ترک کند. در این خصوص ما با مدیر باشگاه دینامو صحبت کردیم ولی موافقت نکردند که موسوی در کنار تیم باشد. متاسفانه در اختیار نداشتن بازیکن‌های لژیونر چالش بزرگی است که باید فکری برای آن کنیم.

سرمربی تیم ملی درباره بازی‌های تدارکاتی پیش بینی شده نیز گفت: برای اردوهای نخست قرار بود که در تورنمنت ترکیه شرکت کنیم ولی چون هنوز ترکیب منتخب ما مشخص نبود و تیم هماهنگی لازم را نداشت متاسفانه نشد در این تورنمنت حضور داشته باشیم. فدراسیون در حال رایزنی است چراکه انجام بازی‌های تدارکاتی برای ما از هر چیز مهم‌تر است. ما عملا لژیونرها را تا زمان شروع مسابقات انتخابی نخواهیم داشت پس بازیکن‌های جوان نیاز دارند کسب تجربه کنند و این امر محقق نمی‌شود مگر با انجام بازی‌های تدارکاتی که فعلا رایزنی برای انجام آن ادامه دارد.

حبیبی در پایان درخصوص تیم‌های همگروه ایران در انتخابی المپیک اظهار کرد: ما در این مرحله با تیم‌های بحرین، کره جنوبی و کویت همگروه هستیم. کره و بحرین جزو تیم‌های دوم و سوم آسیا هستند که در بازی‌های آسیایی حضور داشتند و درآنجا هم این عناوین را تکرار کردند. علاوه بر این در قهرمانانی 2019 جهان نیز حضور داشتند بنابراین تیم‌های شناخته شده‌ای هستند. قطعا کار دشواری مقابل این تیم‌ها خواهیم داشت چراکه در طول یک سال گذشته پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا هیچ اردویی نداشتیم ولی امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

نظر شما