مرتضی محجوب در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بازیکنان سایپا بهتر از حد انتظار ظاهر شدند/ شطرنج ایران در چند سال اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۷:۱۹:۳۶
کد خبر: ۸۷۱۴۳۹
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: بازیکنان تیم شطرنج سایپا بهتر از حد انتظار ظاهر شدند و ارتقای درجه بین‌المللی داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم شطرنج سایپا در مسابقات قهرمانی تیمی شهرهای آسیا  که در بنگلادش در حال برگزاری است، به نمایندگی از استان تهران حضور پیدا کرد.

مرتضی محجوب، سرمربی تیم شطرنج سایپا، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص حضور در این رقابت‌ها بیان کرد: باتوجه به غلبه تیم سایپا بر تیم قدرتمند هند، که جزو سه تیم برتر جهان است، راه برای قهرمانی هموار شده است. مسعود مصدق، امیررضا پورآقابالا، اصغر گلی‌زاده و سیدخلیل موسوی نفرات تیم هستند که به سرپرستی ناموری به مسابقات اعزام شدند. من هم به عنوان مربی و بازیکن در ترکیب تیم حضور دارم.

وی افزود: مسابقات سطح بسیار بالایی دارد و کشور میزبان در این رقابت شرکت کرده است. 12 تیم از 9 کشور قاره آسیا در این دوره حضور دارند. تا به حال که بازی‌های دور 7 هم برگزار شده و حریفان خود را شکست دادیم و شانس بالایی برای قهرمانی داریم.

محجوب عنوان کرد: باتوجه به این که کشور امارات اسپانسر این دوره از رقابت‌ها شده است، هر کشوری که بتواند 3 بار قهرمان این تورنمنت شود، کاپ 100 هزار دلاری را به خانه خواهد برد. برای بار دوم است که تیم سایپا به نمایندگی از تهران در این رویداد حضور دارد و امیدوارم برای بار سوم هم این اتفاق بیفتد.

استاد بزرگ شطرنج اظهار داشت: تیم شطرنج سایپا قدمت خیلی زیادی بین باشگاه‌های این رشته دارد و من سال 80 عضو این تیم شدم. از سال 86 تا 89 که تیم شطرنج سایپا نبود، من در تیم پرسپولیس بازی می‌کردم. تیم سایپا سابقه قهرمانی در باشگاه‌های 2018 سریلانکا نیز را در کارنامه خود دارد.

مربی ارشد فدراسیون جهانی تصریح کرد: شطرنج ایران طی چند سال اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است و همین‌طور تیم‌های باشگاهی کشور روند روبه رشدی را پیش رو گرفتند. ان‌شاءالله در مسابقات شهرهای جهان که به زودی برگزار خواهد شد، سایپا نماینده خوبی از قاره‌ کهن آسیا باشد. با توجه به تقویتی که تیم خواهد شد و باتوجه به اینکه در سال گذشته سایپا قهرمان لیگ برتر شطرنج کشور شد، امیدوارم در جهان هم بتوانیم موفق باشیم.

سرمربی تیم شطرنج سایپا در پایان گفت: عملکرد تمام بازیکنان بسیار خوب بوده و خلیل موسوی تا به حال بهترین عملکرد را داشته است که توانسته تمام بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و فقط یک تساوی داشته است. مسعود مصدق هم باوجود این که دیر به تیم پیوست، توانسته پیروز تمام بازی‌های خود باشد. در مجموع همه بازیکنان بهتر از حد انتظار ظاهر شدند و افزایش درجه بین‌المللی داشتند. امیدوارم در آینده بازهم شاهد درخشش تیم شطرنج سایپا در مقاطع بالاتر باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز