برگزاری مجمع عمومی فدراسیون جودو؛

میراسماعیلی: جمعیت جودوکاران را افزایش می‌دهیم/ این رشته می‌تواند در المپیک کسب مدال کند

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۸۷۲۴۴۲
میراسماعیلی: جمعیت جودوکاران را افزایش می‌دهیم/ این رشته می‌تواند در المپیک کسب مدال کند
رئیس فدراسیون جودو گفت: کسب مدال المپیک یکی از خواسته‌های فدراسیون جودو است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش با ریاست عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش، کیکاوس سعیدی، نماینده کمیته ملی المپیک و  اعضای جودو کشور در هتل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون در ابتدا با تشکر از زحمات روسای سابق فدراسیون به گزارشی از عملکرد یک ساله این فدراسیون پرداخت.

یکی از مسائل مطرح شده توسط میراسماعیلی طرح همگانی کردن جودو بود که بر مبنای آن فدراسبون تلاش می‌کند تا جمعیت فعال این رشته را تا پایان سال 1398 از 60 هزار نفر به 200 هزار نفر برسانند.

او به مسائلی که در مورد رقابت نکردن ورزشکاران ایران برابر نمایندگان رژیم صهونیستی به وجود آمده بود اشاره کرد و گفت: باید از آقای صالحی امیری تشکر کنم. او برای اولین بار در مسابقات آسیایی حضور پیدا کرد و دیدارهای خوبی با رئیس فدراسیون جهانی، رئیس کمیته داوران، رئیس فدرلسیون آسیایی و ... برایش در نظر گرفتیم و خروجی خوبی داشت. در نهایت این موضوع با پیگیری مسئولان به نحو احسن به پایان رسید و آن را مدیریت کردیم. 

میراسماعیلی همچنین کسب مدال المپیک برای جودو را یکی از خواسته های فدراسیون دانست.

در این مجمع مبلغ دو میلیارد تومان بدهی فدراسیون مورد بررسی قرار گرفت و احمدی خواستار توضیح در مورد آن شد که در نهایت مشخص شد این بدهی مربوط به سال 86 تا 96 و اجاره سالن افراسیابی، کبکانیان و محل استقرار فدراسیون  از شرکت توسعه است که به صورت انباشته مانده و پرداخت نشده است.

مسائل حسابرسی این فدراسیون از جمله بدهی به شرکت توسعه اماکن ورزشی، مسائل حسابرسی مربیان ازبک تیم ملی، بخشی بدهی مالیاتی باعث شد تا احمدی خواستار حل این مسائل شود او در این مورد گفت:  با توجه به مسائل حسابرسی فدراسیون باید در یک فرصت سه ماهه نسبت به رفع این موارد اقدام کند و گزارش حسابرسی مجددی را تهیه و مجمع فوق العاده‌ای برگزار کنند. 

میراسماعیلی در واکنش به این موضوع خواستار  تصویب گزارش عملکرد مالی شد تا بودجه لازم برای اعزام تیم های ملی به مسابقات قهرمانی آسیا که بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده، دریافت شود. 

پس از درخواست برخی از اعضا برای تصویب گزارش جهت دریافت بودجه جدید، احمدی حل این مسائل را برعهده هیئت رئیسه فدراسیون قرار داد.

در ادامه احمدی در خصوص رشته‌های جوجیتسو و کوراش نیز عنوان کرد: همچنان این دو رشته باید در غالب انجمن به عنوان زیر مجموعه فدراسیون جودو به فعالیت خود ادامه دهند. 

احمدی در پایان افزود: از شما عزیزان در هیات‌های استانی که برای رشد این رشته زحمت می‌کشید تقدیر و تشکر می‌کنم. رشته ورزشی جودو یک رشته المپیکی است و انتظار می‌رود در المپیک افتخار آفرینی داشته باشد. تشکر می کنم از ریاست فدراسیون جودو به دلیل اهتمام ورزیدن به موضوع جودو برای همه چرا که ما نگاه ویژه‌ای به ورزش همگانی داریم چرا که نباید ورزش را فقط در ورزش قهرمانی خلاصه کرد. ورزش جودو برای ادامه کار نیاز به پشتوانه سازی دارد که حتما در این زمینه علاوه بر تلاش حمایت لازم هم صورت خواهد گرفت.

نظر شما