حسین توکلی:

تلاش پارا وزنه‌برداران در نورسلطان قابل قبول بود

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۹:۵۹:۲۳
کد خبر: ۸۷۳۱۷۱
تلاش پارا وزنه‌برداران در نورسلطان قابل قبول بود
سرمربی تیم ملی پارا وزنه‌برداری گفت: در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان عملکرد و تلاش پارا وزنه‌برداران در قابل قبول بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین، ‌حسین توکلی، سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان درباره عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان بیان کرد: از ۹ وزنه‌برداری که در این رقابت‌ها حضور داشتند، ۷ نفر موفق به کسب مدال شدند و در بخش مردان در جهان قهرمان هستیم.

توکلی افزود: تعداد مدال‌های طلا و نقره ما از سایر کشورها در بخش مردان بیشتر بود، در صورتی که کشورهای دیگر با احتساب حضور بانوان و آقایان پارا وزنه‌بردار ارزیابی می‌شوند.

وی اظهار داشت: من پیش از این بارها در سفرهای ورزشی و فضای رقابت‌های جهانی حضور داشتم اما این اولین بار بود که در کنار قهرمانان جانباز و معلول رقابت‌های جهانی را تجربه کردم و این سفر در زندگی من بسیار متفاوت بود. بارها صحنه‌های زیبایی را به چشم دیدم، فارغ از مدال و رقابت تجسم اراده‌ی انسانی را در میان ورزشکاران معلول می‌توان مشاهده کرد که علی‌رغم همه‌ی مشکلات زیبایی‌های زندگی را درک کردند و با انگیزه به میدان آمدند.

‌‌سرمربی تیم ملی پارا وزنه‌برداری کشورمان با اشاره به زمان باقی‌مانده تا رقابت‌های پارالمپیک توکیو تاکید کرد: تیم خوبی داریم و می‌بایست با برطرف کردن ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت آماده شویم. علاوه بر این‌ها حضور یک ماساژور در کنار تیم بسیار لازم و کمک‌ کننده خواهد بود.

‌‌وی درخصوص انصراف سیامند رحمان از مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی در حرکت سوم خاطرنشان ساخت: هدف اصلی ما در واقع مراقبت از رحمان و آماده‌سازی او برای پارالمپیک توکیو است. همه دوست دارند یک قهرمان را همواره در اوج ببینند و ما با توجه به آسیب‌دیدگی جزئی در ناحیه‌ی کتف سیامند و دور بودن وی از تمرین مستمر به دلیل عفونت لوزه سعی کردیم که در مورد این قهرمان ریسک نکنیم که این هم بخشی از وظیفه ما است. رحمان با مهار وزنه ۲۵۰ کیلویی هم مدال طلا را گرفته بود. وزنه دوم فقط برای این بود که خودش را مجددا در میدان جهانی محک بزند و نیازی به ثبت رکورد نداشت.

توکلی گفت: از همه همراهان ما در فدراسیون جانبازان و معلولین و وزنه برداری، احمد ملاحسینی مربی همکار ما در اردوها، علی محمودی و بابک محمدی رئیس انجمن بسیار ممنونم و امیدوارم که وزنه‌برداری جانبازان و معلولین در بخش بانوان نیز فعالیت خود آغاز کند تا در میادین ورزشی تیم ملی کشورمان در هر دو بخش نماینده داشته باشد.

نظر شما