فریدون معینی:

نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۳:۴۹
کد خبر: ۸۷۳۳۲۵
نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت
کارشناس فوتبال درخصوص مراسم قرعه کشی رقابتهای انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا گفت: تقریبا تیمها در شرایط یکسان و متعادل در گروه ها قرار گرفته و به رقابت می پردازند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریدون معینی، کارشناس فوتبال درباره گروه بندی ایران گفت: چیزی که مهم است و برای همه این اتفاق می افتد اکثر تیم هایی که در سید پایین هستند تلاش می کنند که پیشرفت داشته باشند. سیاست فیفا و AFCبر روی متعادل برگزار کنند مسابقات بین تیم ها است و این اتفاق در مراسم قرعه کشی رخ داد. در واقع  این امر باعث می شود مسابقات بهتر برگزار شود و پدیده ها مشخص شوند. همانطور که می دانید فوتبال به عنوان یک ورزش مردمی در سطح دنیا مطرح است و هر روز علاقمندانش بیشتر می شود و تیمها سعی می کنند در این زمینه پیشرفت کنند.

وی ادامه داد: همه تیم ها تقریبا شرایط مساوی دارند. قبلا شرایط سختی برای ورود تیم ها به مرحله بعدی بازیها وجود داشت و به گروه مرگ اطلاق می شد . اما اکنون با سیاستی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در پیش گرفته وضعیت متعادل است. تیم ها دیگر نمی توانند حریفان خود را دست کم بگیرند.

کارشناس فوتبال بیان کرد: تیمهای ضعیف تر سعی می کنند ماقبل تیم های قوی هوشیارانه بازی کنند. طبیعی است که تیمهایی که به سابقه شان توجه می شود، تیمی که قهرمان دوره قبلی مسابقات است و در دوره حذفی بازی دارد، تیم های دیگر ذهنیت قبلی دارند و سعی می کنند هوشیارانه بازی کنند. در سال 2010 اسپانیا قهرمان شد اما 2014 وضعیتش خوب نبود و یا المان در سال 2014 قهرمان شد اما در 2018 آنطور که باید ظاهر نشد. بنابراین تیم های ضعیف مقابل تیم های قوی تر هوشیارانه باز می کنند و پدیده در مسابقات مشخص می شود.

وی گفت: ایران هم در گروهی که قرار دارد مناسب است.عراق کشوری است که فوتبالش خوب است.کامبوج تیم متوسطی است اما نمی شود گفت ضعیف هستند و اطلاعاتمان از گذشته است  و باید بررسی بهتری داشته باشیم. هنگ کنگ تیم مطرحی در آسیا نیست شاید کامبوج بهتر از هنگ کنگ باشد و بحرین نیز تیم متوسطی است. عراقی ها از نظر وضعیت جسمانی شبیه ایران هستند و از نظر تکنیکی بازیکنان خوبی دارند شرایط تیم عراق همیشه خوب بوده و انگیزه خوبی دارند تا خودشان را مطرح کنند اما به هر شکل گروه ما مانند سایر گروه ها متعادل است.  کادر فنی تیم ملی فوتبال بدون شک برنامه ریزی دقیقی برای حضور در این مسابقات خواهد داشت و امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از بازیها موفق باشد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز