محمدرضا پوریا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آقایی با کسب مدال‌های متوالی به المپیک نزدیک خواهد شد/ نوجوانان برای دفاع از عنوان قهرمانی راهی غرب آسیا می‌شوند

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۴:۵۵:۰۵
کد خبر: ۸۷۴۵۹۲
آقایی با کسب مدال‌های متوالی به المپیک نزدیک خواهد شد/ نوجوانان برای دفاع از عنوان قهرمانی راهی غرب آسیا می‌شوند
رئیس فدراسیون بدمینتون کشورمان گفت: نوجوانان برای مسابقات غرب آسیا آماده می‌شوند و عنوان قهرمانی تورنمنت چندین سال است که در اختیار ایران قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم‌های ملی و کسب عنوان سوم مشترک مسابقات بین‌المللی غنا توسط بانوان بیان کرد: تیم ملی بانوان یک تور را آغاز کرده و در ساحل عاج، غنا و نیجریه مسابقه دارند. ثریا آقایی در تلاش برای حضور در المپیک 2020 است و خداراشکر در سه کشوری که رفته به اتفاق ثمین عابد خجسته مدال به دست آورده است. عابد خجسته هم عملکرد بسیار درخشانی در این رقابت‌ها داشته است. پس از کسب این مدال‌ها رنکینگ آقایی در جهان به جایگاه 120 رسیده و اگر در نیجریه هم این اتفاق تکرار شود، رنکینگ او به 100 خواهد رسید.

وی افزود: اگر رنکینگ آقایی به زیر 100 برسد، یک موفقیت بزرگی خواهد بود و می‌توانیم برای اولین بار یک نماینده از بدمینتون بانوان در المپیک 2020 توکیو داشته باشیم.

پوریا عنوان کرد: آقایی پس از مسابقات نیجریه به مدت 20 روز در کمپ جهانی بدمینتون در کشور دانمارک حضور پیدا می‌کند. فدراسیون جهانی آقایی را برای حضور در این کمپ تمرینی دعوت کرده است. در کمپ آسیایی دو نماینده داشتیم، آقایی و جباری اما در این کمپ جهانی آقایی تنها نماینده ایران است.

رئیس فدراسیون بدمینتون اظهار داشت: تیم‌های ملی جوانان که شامل دو دختر و دو پسر هستند به همراه جلالی به عنوان سرپرست و مربی 30 تیر به مسابقات آسیایی اعزام شدند. امیدوارم بتوانند حضور شایسته‌ای داشته باشند، حدود 4 سال است جوانگرایی می‌کنیم و بیش از 200 نفر در رقابت‌ های استعدادیابی ما شرکت می‌کنند.

وی گفت: در رده سنی نوجوانان 5 دختر و 4 پسر توسط کادرفنی و بر اساس رنکینگ کشوری خود گزینش و به مسابقه انتخابی کشوری دعوت شدند. نوجوانان برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا آماده می‌شوند و عنوان قهرمانی این تورنمنت چندین سال است که در اختیار ایران قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز