فریبا محمدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

داوطلبان رشته علوم ورزشی باید پیش از دریافت کارنامه علمی در آزمون عملی شرکت کنند/ چیدمان ایستگاه‌ها و آیتم‌ها یکسان است

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۳:۳۸:۱۶
کد خبر: ۸۷۵۴۲۰
داوطلبان رشته علوم ورزشی باید پیش از دریافت کارنامه علمی در آزمون عملی شرکت کنند/ چیدمان ایستگاه‌ها و آیتم‌ها یکسان است
معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه گفت: داوطلبانی که تمایل دارند در رشته علوم ورزشی تحصیل کنند پیش از دریافت کارنامه علمی باید در آزمون عملی شرکت داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نشست تخصصی آزمون عملی تربیت بدنی و علوم ورزشی سال 1398با حضور مسئولان پژوهشگاه تربیت بدنی، سازمان سنجش و آموزش کشور، نمایندگان دانشگاه‌ها و ناظران آزمون در محل پژوهشگاه  برگزار شد.

فریبا محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه، در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص این نشست بیان کرد: با توجه به تغییرات نحوه پذیرش دانشجو در رشته علوم ورزشی از نیمه متمرکز به متمرکز، پژوهشگاه تصمیم گرفت نشستی را با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه‌ها، ناظران آزمون و مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کند تا ضمن اطلاع‌رسانی این تغییرات، عملیات قبل، حین و پس از برگزاری آزمون مرور شده و به تبادل تجربیات بپردازند.

وی در مورد تفاوت آزمون امسال با سال‌های گذشته و فرایند ورود به رشته علوم ورزشی افزود: این آزمون در سال‌های گذشته به ‌صورت نیمه ‌متمرکز بود به این شکل که ابتدا کارنامه اعلام می‌شد و پس از انتخاب رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، اسامی متقاضیان چند برابر ظرفیت اعلام شده و در بازه زمانی آذرماه در آزمون علمی شرکت می‌کردند. اما از امسال داوطلبانی که تمایل دارند در رشته علوم ورزشی تحصیل کنند پیش از دریافت کارنامه علمی باید در آزمون عملی رشته تربیت‌بدنی در هفته اول مردادماه شرکت داشته باشند و در صورتی‌ که مجاز به انتخاب رشته باشند، پس از دریافت کارنامه در فرم تعیین رشته کد رشته علوم ورزشی را انتخاب کنند.

محمدی درخصوص تفاوت آزمون عملی در بخش بانوان و آقایان عنوان کرد: عملاً تفاوت چندانی وجود ندارد و مدل آزمون و چیدمان ایستگاه‌ها و تمام آیتم‌های آزمون یکسان است فقط برخی از آزمون‌ها به ‌تناسب نورم‌هایی که درخصوص آمادگی جسمانی زنان و مردان وجود دارد برخی از آزمون‌ها برای بانوان تسهیل شده است. مانند تغییر ارتفاع میله بارفیکس از زمین، ارتفاع موانع پرش و دوی 150 متر.آزمون در حال حاضر معتبرترین آزمون برای سنجش آمادگی جسمانی و توانمندی‌های بدنی داوطلبان در کشور بوده و طی سال‌های متمادی برگزاری، اطلاعات کاملی از ویژگی‌های آزمون جمع‌آوری شده است که می‌تواند برای ارتقاء کیفیت آزمون در سال‌های آتی مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه درخصوص حضور قهرمانان در رده‌های ملی و بین ‌المللی جهت حضور در این آزمون و تحصیل در رشته تربیت بدنی اظهار داشت: ورزشکاران حائز شرایط می‌توانند از ظرفیت‌های آیین نامه اجرایی پذیرش قهرمانان ملی در رشته تربیت بدنی دانشگاه‌ها استفاده نمایند.

وی همچنین در ارتباط با داوطلبانی که احکام قهرمانی، کارت‌های مربیگری و داوری دارند و تمایل به شرکت در آزمون و تحصیل در این رشته را دارند تصریح کرد: طبیعتاً افرادی که سوابق ورزشی مناسب داشته و آمادگی جسمانی بالاتری دارند در مواد این آزمون موفق‌تر عمل خواهند کرد بنابراین داشتن این احکام تأثیر مستقیمی بر نتایج نخواهد داشت و لذا نیازی به ارائه آن‌ها در محل آزمون نیست.

محمدی درمورد آزمون گیرندگان خاطرنشان ساخت: این افراد اغلب اعضای هیات علمی حوزه علوم ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور و یا دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم ورزشی هستند که تجربه کافی در داوری و فعالیت‌های ورزشی دارند. ضمن این که این افراد کارگاه‌ تئوری و عملی را پیش از برگزاری آزمون می‌گذرانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان گفت: با توجه به برگزاری آزمون در فصل تابستان داوطلبان مایعات به‌اندازه کافی استفاده کنند، با کفش و لباس ورزشی در آزمون عملی شرکت کنند، از به همراه داشتن زیورآلات، تلفن همراه و وسایل اضافی و غیرمرتبط با سالن آزمون مانند کفش‌های فوتبال و استوک دار پرهیز کنند، فیلم آزمون علمی را در وبسایت پژوهش مشاهده کنند و از دستورالعمل‌های آزمون به دقت پیروی نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز