رقابت‌های والیبال جوانان جهان؛

ایران سه-بحرین صفر؛ این تیم تاریخی شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۲۱:۱۴:۰۱
کد خبر: ۸۷۵۸۲۴
ایران سه-بحرین صفر؛ این تیم تاریخی شد
تیم والیبال جوانان ایران در سومین بازی خود در مرحله دوم رقابت های والیبال جوانان جهان از ساعت 20:30 در سالن اصلی مجموعه ورزشی عیسی اسپورت به مصاف تیم بحرین رفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم والیبال جوانان ایران در سومین بازی خود در مرحله دوم رقابت های والیبال جوانان جهان از ساعت 20:30 امشب در سالن اصلی مجموعه ورزشی عیسی اسپورت به مصاف تیم بحرین رفت. قضاوت این بازی بر عهده رجا بوزید (الجزایر) به عنوان داور اول و خوزه ارنستو ارازو(کلمبیا) به عنوان داور دوم بود. جوانان والیبالیست ایران در این دیدار با لباس یکدست سفید به میدان رفتند و در آن سوی دیگر بحرینی ها لباس قرمز بر تن داشتند. عطایی در این بازی تیمش را با ترکیب امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، امیرحسین توخته، مهران فیض امام دوست، امیرمحمد فلاحت خواه، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) به میدان فرستاد.

ست اول:

بحرینی ها اولین امتیاز ست اول و بازی را کسب کردند و در ادامه مهران فیض با دفاع روی تور این امتیاز را جبران کرد. کسب 2 امتیاز پیاپی توسط یلی امتیازات تیم ایران را به 3 رساند. سرویس بازیکن بحرین به بیرون رفت تا امتیاز چهارم هم برای ایران ثبت شود. بحرینی ها در امتیاز 4 با تیم ایران مساوی کنند و این تساوی امتیازات تا امتیاز 6 نیز ادامه داشت تا اینکه مدافعان بحرین اسپک اسفندیار را دفع کردند و بحرین به امتیاز 7 رسید. در ادامه هم تیم بحرین زودتر به امتیاز 8 رسید و ایران همچنان 7 امتیازی بود. بازی با نتیجه 9 بر 8 به سود تبم بحرین دنبال می شد و اسپک بازیکن بحرین دهمین امتیاز را به نام تیمش ثبت کرد. در امتیاز 10 تیم ایران با تیم بحرین هم امتیاز شد و یازدهمین ماتیاز تیم ایران هم با دفاع روی تور توخته به دست آمد. کسب 2 امتیاز پیاپی توسط یلی و اسفندیار امتیازات ایران را به 13 رساند اما بحرین خیلی زود با تیم ایران برابر شد. این تساوی امتیازات تا امتیاز 14 ادامه داشت و کسب 2 امتیاز توسط اسفندیار و یلی باعث شد تیم ایران زودتر به امتیاز 16 برسد و مهران فیض هم امتیاز هفدهم را برای ایران کسب کرد.2 امتیاز دیگر هم توسط شریفی و یلی کسب شد و تیم ایران با نتیجه 20 بر 17 از تیم بحرین پیش افتاد. کسب بیست و سومین امتیاز تیم ایران توسط شریفی، باعث شد این تیم با اختلاف 5 امتیاز از تیم بحرین پیش بیفتد. شاگردان عطایی در ست اول با نتیجه 25 بر 18 به سود تیم ایران به پایان رسید.

ست دوم:
ابتدا تیم ایران بود که 2 امتیاز پیاپی کسب کرد اما بحرینی ها مثل ست نخست در امتیاز 2 با تیم ایران برابر شدند. این تساوی تا امتیاز 3 ادامه داشت اما شاگردان عطایی 4 امتیاز کسب کردند تا نتیجه بازی 7 بر 3 به سود ایران شود و سرمربی بحرین مجبور شد درخواست وقت استراحت کند اما این درخواست استراحت هم فایده ای نداشت و توخته امتیزات تیم ایران را به 8 رساند. این فاصله امتیازی ادامه پیدا کرد و نتیجه بازی 12 بر 7 به سود تیم ایران شد. فاصله 6 امتیازی تیم ایران با تیم بحرین باعث شد سرمربی بحرین یکبار دیگر تقاضای وقت استراحت کند. در حالی که امتیازات تیم بحرین تک رقمی بود تیم ایران به امتیاز 16 هم رسید. با دفاع روی تور فلاحت خواه اختلاف امتیاز ایران با بحرین به 10 رسید. بیست و دومین امتیاز ایران توسط اسفندیار کسب شد و این در حالیست که تیم بحرین 12 امتیازی بود. تیم ایران در نهایت این ست را به راحتی و با نتیجه 25 بر 14 از آن خود کرد. تا پایان ست دوم پوریا یلی با 10 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران بود.

ست سوم:
تیم ایران در همان ابتدای ست سوم 3 امتیاز پیاپی کسب کرد اما بحرینی ها همچون 2 ست اول این 3 امتیاز را جبران کردند و در امتیاز 3 با تیم ایران به تساوی رسیدند این تساوی امتیازات تا امتیاز 5 ادامه داشت اما یک دفاع روی تور دیگر توسط فلاحت خواه باعث شد ایران امتیاز ششم را به دست بیاورد و هفتمین امتیاز ایران را هم پوریا یلی به دست آورد. تیم ایران در حالی به امتیاز 8 رسید که تیم بحرین 6 امتیازی بود و توخته 2 امتیاز پیاپی را کسب کرد تا امتیاز ایران به 10 برسد. در ادامه شاگردان عطایی این فاصله امتیازی را بیشتر هم کردند و در دومین وقت استراحت فنی با نتیجه 16 بر 10 از حریف خود پیشی گرفتند. هفدهمین امتیاز ایران روی تیزهوشی فلاحت خواه کسب شد. این بازیکن با یک جای خالی توپ را در زمین بحرین جای داد. تیم ایران با دفاع روی تور یلی به امتیاز 22 رسید و این درحالیست که تیم بحرین 14 امتیازی بود. در نهایت شاگردان عطایی این ست را با نتیجه 25 بر 18 از آن خود کردند و در ست شماری هم 3 بر صفر مقابل بحرین به پیروزی رسیدند. با این نتیجه تیم ایران با کسب 2 برد و یک شکست راهی نیمه نهایی شد و روز جمعه از ساعت 20:30 به مصاف تیم اول گروه E که برزیل است می رود. دیگر دیدار نیمه نهایی بین تیم های ایتالیا و روسیه برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز